تحلیل بازار ارزهای دیجیتال: آیا بازار کریپتو در یک حباب قرار دارد؟

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال: آیا بازار کریپتو در یک حباب قرار دارد؟ | همتاپی

کتی وود (Cathie Wood) مدیر‌عامل آرک اینوست (Ark Invest) معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال هنوز وارد حالت حبابی نشده است و همچنین اضافه کرد که قانونگذاری کردن این حوزه، برای ارزهای دیجیتال اتفاق خوبی است.

این کارشناس مالی در گفتگو با یاهو فایننس اطمینان داد که آینده برای دنیای رمز ارزها روشن است. وود با انتقادات اخیر سرمایه‌گذار میلیاردر، جان پاولسن (John Paulson) از بیت کوین و ارزهای دیجیتال، مخالفت کرد و مدعی است که بیت کوین در این عصر دیجیتال، از طلا که یک ابزار پس انداز با ارزش است هم بالاتر می‌رود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی گفت:

از نظر ما (آرک اینوست)، پاولسن نمی‌داند که ارزهای دیجیتال چیزی فراتر از یک ابزار پس‌انداز و یا طلای دیجیتال هستند. بیت کوین یک سیستم پولی جدید و جهانی است که کاملاً غیر متمرکز است و بازیچه دست سیاست گذاران نیست.

چند روز پیش، پاولسن به بلومبرگ گفت که از نظر او قیمت ارزهای دیجیتال در نهایت به 0 خواهد رسید.
پاولسن گفت:

افراد زیادی در این موضوع با من مخالفت می‌کنند، ولی من فکر می‌کنم که هیچ کس نباید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. در کل من فکر می‌کنم ارزهای دیجیتال، صرف نظر از اینکه الان در چه قیمتی هستند و یا از اینجا بالا می‌روند یا پایین، در نهایت بی‌ارزش خواهند شد.

برخلاف پاولسن، وود حتی در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود در کوین‌بیس (CoinBase) و رابین هود ( Robin Hood) که دو صرافی پیشرو در ایالات متحده هستند هم صحبت کرد.

در ابتدا، او گفت که گرایش رابین هود به ارز دیجیتال برای مدل تجاری‌اش بسیار مثبت بوده است و اگرچه ممکن است SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) در تلاش برای اعمال کنترل بیشتر باشد اما در مجموع، انتظار هیچ تغییر نامطلوبی برای سرمایه گذاران این حوزه وجود ندارد.

همچنین کتی وود از سرمایه گذاری در کوین‌بیس به عنوان تنها صرافی ارزهای دیجیتال که سهامش در بورس آمریکا معامله می‌شود، رضایت داشته و این صرافی را به طور کلی یک معیار جهانی از قانونمندی این حوزه می‌داند.

وود معتقد است که ارزهای دیجیتال یک پدیده نوظهور انقلابی هستند و صنعت بلاکچین با پیشرفت تکنولوژی در حال رشد است. او مطمئن است که روند صعودی فعلی هنوز به پایان نرسیده است و پیش بینی کرد که حداقل تا 10 سال آینده رشد کلی خواهیم داشت. 

آیا ما درون یک حباب هستیم؟ ما هنوز خیلی با یک حباب فاصله داریم. عموم سرمایه گذاران نمی‌دانند که ۵ تا ۱۵ سال آینده چقدر هیجان انگیز است زیرا نمودارها تایید می‌کنند که احتمال دارد وارد رشدهایی شویم که قبلاً ندیده بودیم.

بیت کوین به قانون‌گذاری‌های واضح تری نیاز دارد.

کتی وود یک سایبرپانک نیست و نمی‌خواهد سیستم مالی فعلی از بین برود. بلکه برعکس، او از تنظیم دقیق مقررات به عنوان یک عامل اساسی برای رشد پذیرش ارز دیجیتال در سطح جهانی حمایت می‌کند. از نظر کتی وود مقررات چیز خوبی است. با این حال، او ادعا می‌کند که مشکل اساسی در عدم توافق بین نهادهای مختلف نظارتی در مورد ماهیت ارزهای دیجیتال است.

قطعا اتفاق خوبی خواهد بود اگر قانون گذاران، بر سر اینکه ارزهای دیجیتال، دقیقاً چگونه هستند و چگونه باید آنها را تعریف کرد، به توافق برسند. اطمینان بیشتر برای این اکوسیستم واقعا مفید است.

در حال حاضر، صنعت بلاکچین در ایالات متحده دقیقاً به دلیل تنوع معیار‌ها در میان نهادهای نظارتی، در وضعیت حساسی قرار دارد.  لایحه بحث برانگیز 1 تریلیون دلاری زیرساخت دو حزبی، می‌تواند خطرات قابل ملاحظه‌ای را برای مشاغل مرتبط با بلاک چین که به دنبال اجرا شدن در کشور هستند، به وجود بیاورد. همچنین، انتظارات پیرامون صحنه سیاسی ایالات متحده، می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

شاید این فناوری در حال حاضر سریعتر از سیاست و قوانین در حال حرکت است اما در نهایت هر دوی آنها در یکجا بهم می‌رسند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *