آدام بک: اوج قیمت بیت ­کوین در کریسمس توسط سرمایه‌­گذاران خرد ایجاد شد

آدام بک: اوج قیمت بیت کوین در کریسمس توسط سرمایه‌­گذاران خرد ایجاد شد | همتاپی

آیا سرانجام سرمایه­‌گذاران خرد سوار قطار بیتکوین شدند؟ آدام بک (Adam Back) توضیح می‌­دهد که در روز کریسمس سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین را به سمت اوج قیمت‌های جدید سوق داده‌اند. 

با افزایش قیمت بیتکوین در روز کریسمس به بالاترین سطح تاریخی خود، جامعه در مورد دلایل احتمالی آن حدس‌­هایی زده است. آدام بک، بنیانگذار و مدیر عامل بلاک استریم (Blockstream)، معتقد است که سرانجام سرمایه‌­گذاران خرد وارد شدند و به جای موسسات، قیمت بیتکوین را بالاتر بردند.

آدام بک: خرده فروشی، اوج قیمت بیت کوین را به رکورد جدید رساند

ارزش بیتکوین در سه ماه آخر 2020 به شدت افزایش یافت، در نتیجه برای اولین بار به بیش از 20,000 دلار رسید و بالاترین رکوردهای متوالی را به ثبت رساند. روایت اصلی این عملکرد چشمگیر این بود که شرکت‌­های بزرگ و مؤسسات سرمایه‌­گذاری، این رمزارز اولیه را به اوج خود رساندند.

به هر حال، شرکت­‌هایی مانند میکرواستراتژی و موسساتی مانند مدیریت دارایی وان ریور (One River Asset Management)، گوگنهام پارتنرز (Guggenheim Partners) و مس‌میوچال (MassMutual) در مدت چند ماه و در مجموع میلیاردها دلار را به خرید بیت ­کوین اختصاص داده­‌اند.

در همین حین، گزارش­‌های متعددی ادعا می‌­کردند که سرمایه‌­گذاران خرد عقب مانده‌­اند و این سوال همچنان باقی مانده است که قیمت بیت کوین پس از رسیدن آن­ها به صحنه بیت کوین چه تغییری خواهد کرد.

طبق گفته آدام بک، سرمایه‌­گذاران خرد می‌­توانند مسبب آخرین افزایش قیمت باشند. BTC در کریسمس به سه اوج قیمت متوالی (24,700، 24,800 و در نهایت به 25,000 دلار) رسید.

از نظر آدام بک، بعید است که در روز کریسمس، مؤسسات پشت این مسئله باشند. به عقیده او خرده‌فروشان این کار را انجام داده‌اند. یعنی افرادی که پشت کیبوردها هستند.

قیمت بیتکوین در صرافی­‌های مختلف | همتاپی

قیمت بیتکوین در صرافی­‌های مختلف. منبع: توییتر

وی همچنین خاطرنشان کرد قیمت بیت کوین در صرافی­‌های رمزارز (معمولاً بیشترین مشتریان آنها سرمایه‌­گذاران خرد هستند) به 25,000 دلار رسیده است، در حالی که قیمت در بازارهای معاملاتی مانند بیت‌فینکس (Bitfinex) نتوانست به این سطح برسد.

گوگل ترندز درباره قیمت بیتکوین چه می‌­گوید؟

داده­‌های گوگل ترندز به طور کلی شاخص خوبی در مورد رفتار سرمایه‌­گذاران خرد است. مخصوصا هنگامی که این داده‌ها به رویکردهای سرمایه‌­گذاری افراد در قبال اولین رمزارز می‌­پردازد. چند ماه قبل که قیمت بیت‌کوین 10 هزار دلار بود، جستجوی عبارات بیت‌­کوین و خرید بیت کوین بسیار کاهش یافت. اما با شروع افزایش ارزش این دارایی، جستجوی این عبارات نیز افزایش یافت.

میزان جستجوی عبارت «خرید بیت ­کوین» در یک سال گذشته در گوگل | همتاپی

میزان جستجوی عبارت «خرید بیت ­کوین» در یک سال گذشته در گوگل. منبع: گوگل ترندز 

میزان جستجوی کلمه «بیت‌­کوین» در یک سال گذشته در گوگل | همتاپی

میزان جستجوی کلمه «بیت‌­کوین» در یک سال گذشته در گوگل. منبع: گوگل ترندز 

همانطور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌­شود، جستجوهای جهانی هر دو عبارت در این هفته به بالاترین حد سالانه خود رسیده‌اند. این امر می‌تواند نظر آدام بک، مبنی بر اینکه سرمایه‌­گذاران خرد نسبت به رمزارز‌ها فعال‌­تر عمل می‌کنند، را تصدیق کند.

با وجود اینکه این موضوع به بالاترین سطح سالانه رسیده است، اما در چشم‌­اندازی وسیع‌تر، نشان می‌­دهد که سرمایه­‌گذاران هنوز نسبت به رونق سال­‌های 2017 و 2018 بسیار عقب هستند. با این وجود، عجله رسانه­‌های جمعی برای پوشش عملکرد بیت کوین، می‌­تواند یک تزریق گسترده خرده‌فروشی در گوشه گوشه‌­ی جهان باشد تا قیمت بیت کوین را حتی بیشتر از این افزایش دهد.

جستجوی کلمه «bitcoin» در پنج سال گذشته در گوگل | همتاپی

میزان جستجوی کلمه «bitcoin» در پنج سال گذشته در گوگل. منبع: گوگل ترندز

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *