بررسی و نحوه راه اندازی کیف پول مای اتر والت ( MyEtherWallet)  

بررسی و نحوه راه اندازی کیف پول مای اتر والت ( MyEtherWallet)  | همتاپی

آیا کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet) ایمن است؟ کیف پول مای اتر والت از چه کوین‌­هایی پشتیبانی می‌­کند؟ در این مقاله به بررسی و نحوه راه اندازی کیف پول مای اتر والت می‌پردازیم. 

هنگامی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال را شروع می‌کنید، کیف پول‌­های رمزارزی از مهمترین ابزارهای لازم برای این کار به شمار می‌­آیند. همه کیف پول­‌های دیجیتال یک جور نیستند، برخی از آنها از طیف وسیعی از کوین‌ها پشتیبانی می‌کنند، و برخی دیگر به یک کوین خاص اختصاص دارند. کیف پول ارز دیجیتال مای اتر والت از جمله کیف پول‌هایی است که رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. در ادامه به مزایا و معایب این والت رمزارزی و نحوه نصب آن می‌پردازیم.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

اولین واقعیتی که باید در مورد کیف پول مای اتر والت بدانیم این است که یک کیف پول واقعی نیست. در واقع کیف پول مای اتر والت یک رابط کاربری است که به شما امکان می‌­دهد ارز دیجیتال اتریوم (ETH)، کوین‌ها و توکن‌­های وابسته به اتریوم خود را در آن ذخیره کنید. این والت دیجیتالی اگرچه که یک نرم‌افزار است، اما کوین‌­ها را نه بصورت آنلاین، بلکه در کامپیوتر شما نگهداری می­‌کند. کیف پول مای‌اتر والت کاملاً رایگان است و نحوه کار با آن بسیار آسان می‌باشد. در ابتدا، به بررسی نکات مثبت و منفی کیف پول مای اتر والت تمرکز خواهیم داشت.


مزایای کیف پول مای اتر والت


  • از نظر رابط کاربری از امتیاز بالایی برخوردار است
  • بدون کارمزد
  • متن باز
  • رابط کاربری این کیف پول دیجیتال از نوع نرم­ افزاری است
  • از تمامی توکن‌­های ERC-20 پشتیبانی می‌­کند

معایب کیف پول مای اتر والت


  • کیف پول واقعی رمزارزی نیست
  • از آلتکوین‌­های غیر اتریومی پشتیبانی نمی‌­کند
  • عدم ارتباط مستقیم با صرافی‌های رمزارزی

بنابراین، بیایید از موضوع اصلی بحث دور نشویم و به مزایای اصلی کیف پول MEW بپردازیم.

  • سهولت در استفاده، در دسترس بودن اطلاعات کاربردی

در هنگام انتخاب بهترین کیف پول رمزارزی برای خود، احتمالاً انتظار دارید که استفاده از آن حداقل تا حدی آسان باشد چنین مسئله‌ای، هم در مورد کیف پول مای اتر والت و همینطور در مورد هر کیف پول رمزارزی دیگر نیز صدق می‌­کند.

چرا سهولت استفاده در والت‌ها دارای اهمیت زیادی است؟ برای مبتدیان باید بگوییم، که به احتمال زیاد شما مرتبا از این ابزار استفاده خواهید کرد. اگر شما یک معامله ­گر فعال در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشید و و “اتر” ارز اصلی برای انجام مبادلات باشد، این موضوع بیشتر برای شما مصداق پیدا می­‌کند.

اگر شما به طور مرتب از چیزی استفاده می‌­کنید، احتمالاً انتظار دارید که نحوه استفاده از آن واضح و آسان باشد، آیا برای شما اینطور نیست؟ پس، گرچه این مسئله در مورد اکثر کیف پول‌­های رمزارزی سطح بالای موجود در بازار صدق می­‌کند، اما برخی از آنها از این لحاظ چندان هم چنگی به دل نمی‌­زنند.

گرچه زمانی که پای کیف پول مای اتر والت (MEW) در میان باشد، لازم نیست نگران این مسئله باشید.  نظر تعداد زیادی از کاربران کیف پول مای اتر والت بر این است استفاده از کیف پول مای اتر ولت در واقع بسیار هم ساده است! این والت دیجیتالی یک نرم­ افزار آنلاین است، و از آنجا که بیشتر کیف پول‌­ها تمایل دارند در قالب اپلیکیشنی برای موبایل عرضه شوند، آنلاین بودن آن در نگاه اول ترسناک به نظر می‌­رسد، اما در واقع بسیار ساده و قابل فهم است!

علاوه بر این، آموزش‌­های ویدیویی مختلفی در دسترس تازه کاران کیف‌های مای اتر ولت وجود دارد که در صورت ایجاد شک و شبهه، می‌­توانند به آنها رجوع کنند. که این امر، قطعاً گزینه­‌ای عالی در خصوص رفع شبهات کاربران است!

  • از اتریوم و تمام توکن‌­های آن پشتیبانی می‌­کند

همانطور که از نام کیف پول مای اتر ولت پیداست، این کیف پول دیجیتالی مخصوص اتریوم (ETH) است. در عین حال، این بدان معناست که از ارزهای مرتبط با اتریوم – یعنی اتریوم کلاسیک (ETC) و انواع توکن‌های ERC-20- نیز پشتیبانی می‌­کند. این مسئله به نوبه‌ی خود از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است و مسلماً نیازی نیست که درباره‌ی اتریوم از دیگران تحقیق کنید. زیرا این ارز دیجیتال بعد از بیت کوین (BTC)، دومین رمزارز محبوب بازار کریپتوکارنسی می‌باشد و طبیعتاً، تعداد زیادی از افراد هر روز این رمز ارز را خرید و فروش می‌کنند. 

بخش توکن‌­های کیف پول مای اتر والت نیز بسیار قابل توجه است. همانطور که احتمالا می‌دانید بلاکچین اتریوم  بخشی از فناوری نسبتاً پیشرفته‌­ است، زیرا قراردادهای هوشمند از این شبکه استفاده کرده و «نوآوری­‌ها و ابداعات» خود را بر روی آن بنا می‌کنند. 

در نتیجه، طبیعتاً این بدان معنی است که توکن­‌های مختلف ERC-20 بسیاری، در حول ماهیت بلاکچین اتریوم وجود دارند. این واقعیت که تمامی آنها را می‌­توان در کیف پول مای اتر والت ذخیره کرد، قطعاً خبر خوبی برای همه و  تمامی افرادی است که از این فناوری استفاده می‌­کنند!

مطالب بیشتر: اکسودوس والت

بررسی معایب کیف پول مای اتر ولت


تاکنون، به چند مورد از مزایای اصلی کیف پول مای اتر والت اشاره کردیم. حال لازم است تأکید کنیم که برخی از ویژگی‌­های این محصول نسبتا ایده‌­آل نیستند که در کل باید از آنها آگاه باشید.

از بین تمامی معایب کیف پول مای اتر والت، این واقعیت که «یک کیف پول واقعی نیست» را باید در صدر لیست معایب آن نوشت. از آنجایی که این یکی از ویژگی­‌های اساسی نرم­ افزار مورد بحث است، این به خودی خود یک «عیب» نیست، اما از مواردی است که باید هنگام انتخاب کیف پول رمزارزی خود در نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم، هنگامی که می‌خواهید «اتر» خود (یا هر واحد رمزارز دیگری که مبتنی بر اتریوم است) را برای مدت کوتاهی نگهداری کنید (قبل از اینکه رمزارزهای خود را به کیف پول سخت افزاری انتقال دهید) می‌­توانید از کیف پول مای اتر والت استفاده کنید. البته اگر این امر برای شما درسرساز نخواهد نمی‌شود! 


از آلت­ کوین‌­ها پشتیبانی نمی‌­کند


اگر تا به حال این اصطلاح به گوشتان نخورده، آلتکوین به هرنوع رمزارزی به غیر از بیت ­کوین گفته می‌­شود.

کیف پول مای اتر والت از هیچ آلت­ کوینی پشتیبانی نمی‌­کند. در واقع، حتی از بیت­کوین هم پشتیبانی نمی‌­کند، در حالی که شاید تا به حال نام این کیف پول جریان را لو داده باشد، کیف پول مای اتر والت فقط از اتریوم و تمام کوین­‌ها و توکن‌­های مرتبط با آن پشتیبانی می­‌کند.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کیف پول مای اتر ولت، یک کیف پول اختصاصی است. 

از میان نظرات کاربران کیف پول مای اتر والت، اینطور به نظر نمی‌­رسد که این مسئله برای اکثر آنها مهم باشد. البته این جریان بیشتر به این دلیل است که کاربران این کیف پول می­‌دانند که این کیف پول دقیقاً برای چه منظوری است و بیشتر افرادی که از MEW استفاده می‌­کنند به این خاطر است که فقط ارز «اتر» دارند و یا فقط قصد استفاده از «اتر» را دارند.

به هر حال، از هر جهت که به این قضیه نگاه کنیم، اینکه فقط از تعداد بسیار محدودی از ارزها پشتیبانی می‌­کند، مطمئنا ایده­‌آل نیست. اما اگر بحث در مورد دومین رمزارز محبوب در جهان باشد، این کیفپول ابزاری عالی برای این کار است.


نصب کیف پول مای اتر والت در 5 مرحله


در این بخش، مراحل راه­ اندازی کیف پول مای اتر والت را در 5 مرحله از طریق سایت MyEtherWallet.com توضیح می‌دهیم:

  • مرحله 1

به سایت www.myetherwallet.com مراجعه کنید و مطمئن شوید سایتی که در آن هستید واقعی و درست است. بسیار مهم است که این مورد را به درستی بررسی کرده و مطمئن شوید، زیرا موارد کلاهبرداری وجود داشته است که هکرها برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربران، وب سایت­‌های مشابهی را ایجاد کرده‌­اند.

در صورتی که از درست بودن وب‌سایت اطمینان حاصل کردید، وبسایت را نشانه‌دار (bookmark) کنید. با این کار اطمینان حاصل می­‌کنید که در آینده سایت اشتباهی MEW را باز نمی‌­کنید. برای این کار باید روی ستاره در نوار آدرس وب سایت خود کلیک کنید.

نصب کیف پول myetherwallet در مرحله 1 | همتاپی

  • مرحله 2

 در صفحه اصلی کیف پول مای اتر والت، گزینه‌ی ایجاد کیف پول جدید (Create New Wallet) را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌­توانید برای رفتن به این صفحه، بر روی گزینه‌ی New Wallet کلیک کنید.

هنگامی که به این صفحه رسیدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبوری را وارد کنید که بتوانید آن را به خاطر بسپارید. سپس به سادگی بر روی دکمه ایجاد کیف پول جدید کلیک کنید.

نصب کیف‌پول مای اتر والت در مرحله 2 | همتاپی

  • مرحله 3

پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد کیف پول جدید، سایت MyEtherWallet.com یک کلید خصوصی محافظت شده با رمز عبور را ایجاد می‌­کند که نام آن فایل KeyStore نام دارد و فرمت آن UTC / JSON می‌­باشد.

برای دسترسی به کیف پول خود می­‌توانید از فایل KeyStore استفاده کنید، بنابراین ایمن نگه داشتن آن بسیار مهم و حیاتی است. آن را در جایی از کامپیوتر خود ذخیره کنید و محل آنرا بخاطر بسپارید.

همانطور که در زیر نشان داده شده است، با کلیک روی دکمه Download KeyStore File (UTC / JSON)، فایل را دانلود نمایید. پس از دانلود، روی گزینه I Understand. Continue (به معنی متوجه هستم. ادامه دهید.) کلیک کنید.

نصب کیف پول myetherwalletدر مرحله 3

  • مرحله 4

پس از انجام این کار، در صفحه بعدی کلید خصوصی کیف پول مای‌اتر ولت جدید به شما ارائه می‌­شود. از این کلید خصوصی می‌­توانید برای دسترسی به کیف پول خود نیز استفاده کنید. به همین خاطر، باید آن را شدیداً ایمن نگه دارید. به یاد داشته باشید، هر کسی با کلید خصوصی شما می‌­تواند قفل کیف پول شما را باز کند و کوین­‌های شما را به سرقت ببرد.

توصیه می‌­کنیم که کلید خصوصی خود را بر روی کاغذ پرینت کنید، به طوری که در این برگه جزئیات کلید خصوصی شما و همچنین بارکدی کیفپول شما قرار داشته باشد. شما با استفاده از هر کدام از اینها می‌­توانید برای دسترسی به کیف پول مای اتر ولت خود اقدام کنید.

بعد از اینکه کلید خصوصی خود را در جای امنی ذخیره کردید، می‌­توانید با کلیک بر روی گزینه ذخیره آدرس شما (Save Your Address)، آدرس عمومی کیف پول خود را مشاهده کنید. 

نصب کیف‌پول مای اتر‌والت در مرحله 4 | همتاپی

مرحله 5

سرانجام، پس از کلیک روی دکمه ذخیره آدرس شما، می‌توانید آدرس کیف پول عمومی خود را مشاهده کنید. سپس از شما سوال می‌­شود: تمایل دارید چگونه به کیف پول خود دسترسی داشته باشید؟ (?How would you like to accsess your wallet)

همانطور که در تصویر زیر می‌­بینید، سایت MyEtherWallet.com روش­‌های مختلفی برای دسترسی به کیف پول را در اختیار شما قرار می‌­دهد. بهتر است گزینه­‌ای را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه‌ی شماست.

به عنوان مثال، اگر گزینه‌ی فایل Keystore را انتخاب کردید، پس از کلیک روی گزینه ­Keystore/JSON File، در ادامه از شما خواسته می‌­شود که فایل کیف پول را انتخاب کنید (Select wallet file). وقتی روی Select wallet file کلیک می­‌کنید، پنجره‌­ای باز می‌­شود که به شما امکان می‌­دهد فایل KeyStore را از محلی که در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌­اید، انتخاب کنید. 

نصب کیف‌پول‌ مای اتر والت در مرحله 5 | همتاپی

از آنجایی که فایل KeyStore شما شامل کلید خصوصی شما است و تنها با یک رمز عبور محافظت می‌شود، همان رمز عبوری که در مرحله 2 برای باز کردن قفل فایل KeyStore استفاده کردید، مجددا از شما خواسته می‌شود. این مرحله در تصویر زیر نمایش داده شده است .

نصب کیف‌پول‌ مای اتر والت در مرحله | همتاپی

پس از انجام کلیه مراحل بالا، حالا امکان دسترسی به کیف پول مای اتر ولت خود را خواهید یافت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *