استاندارد چارترِد به‌زودی معاملات اسپات بیت‌کوین و اتریوم را آغاز می‌کند

چکیده مطلب:

بانک بریتانیایی استاندارد چارترد قصد دارد به‌زودی یک پلتفرم معاملات نقدی (اسپات) برای بیت‌کوین و اتریوم راه‌اندازی کند. این اقدام که توسط بلومبرگ گزارش شده، نشان‌دهنده ورود جدی یکی از بانک‌های بزرگ جهان به بازار ارزهای دیجیتال است. پلتفرم جدید زیر نظر بخش ارز خارجی بانک فعالیت خواهد کرد و هدف آن پاسخگویی به نیاز مشتریان سازمانی برای معامله ارزهای دیجیتال است. 

منابع بلومبرگ فاش کرده‌اند که شرکت بانکداری و خدمات مالی بریتانیایی استاندارد چارترد (Standard Chartered) در حال راه‌اندازی یک پلتفرم معاملات نقدی ارزهای دیجیتال برای بیت‌کوین و اتریوم است.

امیلی نیکول (Emily Nicolle)، خبرنگار معتبر بلومبرگ، در روز ۳۱خرداد (۲۱ژوئن) خبر مهمی را منتشر کرد. او به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بانک استاندارد چارترد در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک سیستم معاملات ارزهای دیجیتال است. 

این سیستم جدید که «میز معاملات نقدی» نامیده می‌شود، قرار است معاملات دو ارز دیجیتال مهم، یعنی بیت‌کوین و اتریوم را انجام دهد. نکته جالب این است که این بخش جدید قرار است زیر نظر واحد ارز خارجی (FX) بانک فعالیت کند. این نشان می‌دهد که بانک استاندارد چارترد، ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از بازار ارز جهانی در نظر گرفته است.

استاندارد چارترد در ایمیلی به نیکول اعلام کرد: 

«ما برنامه‌ای جامع برای حضور در دنیای دارایی‌های دیجیتال داریم. این برنامه شامل فراهم‌کردن امکان دسترسی و نگهداری ارزهای دیجیتال، و همچنین ارائه خدمات پیشرفته‌تری مانند توکن‌سازی و ایجاد ارتباط بین شبکه‌های مختلف است. دراین‌راستا، ما به‌طور مستمر با نهادهای قانون‌گذار همکاری کرده‌ایم. هدف ما این است که بتوانیم نیاز مشتریان بزرگ و سازمانی خود را برای معامله بیت‌کوین و اتریوم برآورده کنیم.»

استاندارد چارترد مدت‌هاست که در سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال فعال بوده و تحلیلگران آن پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین به ارزش شش رقمی خواهد رسید. استراتژیست‌های بازار این بانک بریتانیایی اخیرا پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش بیت‌کوین می‌تواند تا پایان امسال به ۱۰۰،۰۰۰دلار برسد و در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، احتمالاً به ۱۵۰،۰۰۰دلار نیز افزایش یابد.

علاوه‌براین، تحلیلگران این موسسه مالی به درستی پیش‌بینی کرده بودند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم را تایید خواهد کرد.

این اقدام استاندارد چارترد نشان‌دهنده گام مهمی در ادغام ارزهای دیجیتال در خدمات بانکداری سنتی است و علاقه فزاینده نهادهای مالی به دارایی‌های دیجیتال را نشان می‌دهد. چنین حرکتی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر پذیرش گسترده‌تر و مشروعیت ارزهای دیجیتال در بخش مالی داشته باشد.

منبع: نیوز بیت‌کوین
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *