۴ دلیل برای اینکه فصل آلتکوین‌های‌ ۲۰۲۱ رسما آغاز شده است

چهار دلیل برای اینکه فصل آلتکوین 2021 رسما آغاز شده است | همتاپی

با آخرین افزایش سه رقمی در ارزش چندین آلتکوین (altcoin)، در این مقاله با ارائه چهار دلیل نشان می‌­دهیم که فصل آلتکوین‌های 2021 فرا رسیده است.

بازار رمزارزها پرتب‌و‌تاب است. ارزش بازار برای اولین بار در تاریخ خود از 2 تریلیون دلار گذشته است. جالب توجه است که این رویداد بیشتر توسط آلتکوین ها (altcoins) و با افزایش ارزش آن­ها، صورت گرفته است. از طرف دیگر، بیت ­کوین طی ماه گذشته نتوانست مرز 60 هزار دلار را بشکند و همین سبب شد که این تصور پررنگ‌تر شود که فصل آلتکوین‌های 2021 در حال رخ دادن است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در ژانویه سال جاری، خبرگزاری کریپتوپوتیتو (CryptoPotato) گزارش داد که یکی از مشهورترین و مورد اطمینان‌­ترین تحلیلگران رمزارز به نام Secrets of Crypto، اعلام کرده است که فصل آلت کوین‌ها برای سال 2021 آغاز شده است و تاکنون، به نظر می‌­رسد که این نظریه درست باشد.

با توجه به این موضوع، در ادامه چند دلیلی را که ممکن است توجه به آن ضروری باشد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

سلطه بیت کوین در پایین‌­ترین سطح 2 ساله قرار دارد

سلطه بیت ­کوین (bitcoin dominance) بهترین معیار برای سنجش قدرت نسبی آلتکوین‌ها در هر برهه از زمان است. با استفاده از این معیار سهم بیت ­کوین در مقایسه با کل بازار سنجیده می‌شود.

همانطور که کریپتوپوتیتو قبلاً گزارش داده بود، این شاخص در حال حاضر در پایین‌­ترین سطح یک ساله‌­ی خود و در کمتر از 56٪ قرار دارد. آخرین باری که این اتفاق افتاد در سال 2019 بود.

همچنین لازم به ذکر است که شاخص سلطه BTC، چند روز پیش به زیر خط روند صعودی بحرانی سقوط کرد که این امر به آلت کوین‌­ها اجازه می‌­دهد بیشتر خودنمایی کنند.

کاهش جدی سلطه بیت ­کوین، به بسیاری از آلت کوین­‌ها اجازه داده است تا ارزش دلاری و حتی ارزش بیت کوین خود را افزایش دهند. این مسئله مربوط به رمزارزهای بزرگ، متوسط و حتی با ارزش کوچک است، و این امر به طور قطعی از فرا رسیدن فصل آلت کوین‌ها خبر می‌دهد و ما را به هدف بعدی می‌­رساند.

در نمودار زیر، می‌توان سلطه بیت کوین را مشاهده کرد. از مقایسه این نمودار با بزرگترین فصل آلتکوین در اواخر سال 2017 و ژانویه 2018، می‌توان نتیجه گرفت که فضای بیشتری برای کاهش سلطه بیت کوین وجود دارد.

نمودار سلطه بیت کوین | همتاپی

نمودار سلطه بیت کوین. منبع: تریدینگ‌ویو

سود عظیم در آلتکوین‌هایی که ارزش بازاری کم یا متوسطی داشتند

طی چند هفته گذشته، رمزارزهایی که ارزش بازاری متوسط یا پایین داشتند، قیمت آنها به صورت انفجاری افزایش یافت. در حقیقت، این موج بسیار ناگهانی بوده است و نمونه­‌های زیادی از این رمزارزها وجود دارد.

به عنوان مثال، اخیرا آلتکوین WazirX رشد انفجاری داشته است. این پروژه با ارزش بازاری کل 1.07 میلیارد دلار، تنها در ماه گذشته 1400٪ رشد کرده است.

جالب‌­تر اینکه این رمز ارز 97امین پروژه بزرگ است که یک میلیارد دلار ارزش بازاری دارد. این مسئله نشان می‌­دهد که میزان رشد کل فضای رمزارزها در طی چند ماه گذشته فقط در دو ماه گذشته دو برابر شده است.

اما نمونه‌­هایی از این قبیل در اینجا متوقف نمی‌­شوند. به عنوان مثال، پروژه­‌های بزرگ­تری مانند بیت‌تورنت (BitTorrent) در طی چند هفته بیش از 2000٪ و در یک ماه تقریبا 750٪ افزایش قیمت داشته‌اند. همچنین، آلت کوین‌های دیگر زیادی مانند فایل کوین (Filecoin)، تتا (THETA) و موارد دیگری نیز عملکرد مشابهی داشته‌اند.

این امر نشان می‌­دهد که سرمایه از بیت­ کوین به سمت آلت کوین­‌ها به صورت کاملاً مشخصی در جریان است. این نیز یکی از قوی‌­ترین نشانه‌­های فرا رسیدن آلتسیزن یا فصل آلت‌کوین‌ها می‌­باشد. 

جریان سرمایه در رمزارزها تغییر می‌­کند

 تمامی آلت‌کوین‌های فوق، پیش بینی چنین رویدادی را که توسط تحلیلگر Secrets Of Crypto بیان شده بود، ترسیم کردند. در ماه فوریه، این تحلیل‌گر جریان سرمایه و چگونگی وقوع آن را طی سوپرسیکل‌­های آلتکوین‌ در پستی منتشر کرد.

جریان سرمایه در رمزارزها تغییر می‌­کند | همتاپی

کاملا با کاهش سلطه‌ی بیت کوین، می‌­توانیم بفهمیم که پول، از بیت ­کوین به سمت سایر رمزارزها می‌­رود. همچنین این تحلیل‌گر، روانشناسی بازار و نحوه تغییر و تسریع علاقه به سمت آلتکوین­‌ها را توصیف می‌­کند.

داده­‌های گوگل ترندز (Google Trends) این موضوع را تأیید می‌­کند:

نمودار میزان جستجوی کلمه «آلت کوین‌ها» | همتاپی

نمودار میزان جستجوی کلمه «آلت کوین‌ها». منبع: Google Trends 

همانطور که در بالا مشاهده می­‌کنید، علاقه به کلمه‌ی «آلتکوین» در سال 2021 در حال افزایش است. خبر خوب اینکه درست مثل سلطه بیت کوین، اکنون هیچ کجا به اوج سال 2017 نرسیده‌ایم، بنابراین احتمال می‌رود که فضای بیشتری برای رشد وجود داشته باشد.

توسعه­‌ی عظیم ICO در سال 2017 و توسعه‌­ی عظیم NTF در سال 2021

این مورد هم یکی دیگر از نشانه­‌های مهم شکوفایی فصل آلتکوین است. در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018، شاهد عرضه توکن‌­های زیادی بودیم که از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) برای سودهای عظیم افزایش یافتند. در واقع، این رویداد احتمالاً بزرگترین روند آن دوره­‌ی گاوی بوده است. ( البته جدا از اینکه بیت کوین برای اولین بار در تاریخ به 20 هزار دلار رسید)

اکنون، روند دیگری وجود دارد که به نظر می‌­رسد از ‌ICO‌ها هم فراتر رفته است و آن توکن‌­های غیر مثلی (NFT) می‌­باشند.

کریپتوپوتیتو در اوایل ماه مارس گزارش داد که NFT نسبت به ICOها در سال­‌های 2017-2018 سود خرده فروشی بیشتری داشته است. این امر با فروش قابل توجه 69 میلیون دلاری توکن غیر مثلی فردی مشهور به Beeple برجسته شد. نام این توکن Everydays:The First 5,000 Days می‌باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات ارز‌های دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *