قیمت بیت کوین و اتریوم وضعیت پایدار خود را حفظ می‌کنند

قیمت بیت کوین و اتریوم وضعیت پایدار خود را حفظ می‌کنند | همتاپی

اکثر ارزهای دیجیتال در آخر هفته تا حدودی در کانال رکود قرار داشتند؛ اما بیت کوین بالای محدوده 60،000 دلار و اتریوم نیز در حدود 4,100 دلار خرید و فروش می‌شود.

بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته بار دیگر به زیر 60 هزار دلار سقوط کرد، اما مجدد خود را بازیابی کرده و در حال حاضر بالاتر از 61 هزار دلار خرید و فروش می‌شود. اکثر آلتکوین‌ها نیز در آخر هفته گذشته به طور غیر معمول لحظات آرامی را سپری کردند. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اتریوم (ETH) نیز در محدود 4,000 دلار خرید و فروش می‌شود. اما ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)، ساعاتی پیش، رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کرد.

قیمت بیت کوین بالای 60 هزار دلار باقی می ماند

در چند هفته گذشته تمام حواس‌ها معطوف به راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله آتی (ETF) بیت کوین در ایالات متحده بود. پس از سال‌ها انتظار، کمیسیون بورس و اوراق بهادار سرانجام اجازه عرضه چنین محصولی را داد. این اتفاق روز سه شنبه با حجم معاملات بی‌سابقه‌ای رخ داد.

پیش بینی چنین رویدادی باعث افزایش شدید قیمت در پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، شد. از این رو, بیت کوین از 57,000 دلار به یکباره به بالای 60،000 دلار در روز رسید و همچنان نیز روند صعودی خود را حفظ کرده است. بیت کوین چهارشنبه هفته گذشته موفق شد رکورد قبلی خود یعنی 65,000 دلار را پشت سر بگذارد و قیمت تاریخی جدید 67,000 دلار را به ثبت برساند.

از آن زمان به بعد، الگوی نوسان قیمتی بیت کوین تا حد زیادی تغییر کرده است. به طوری که در 48 ساعت گذشته به جای حرکت به سمت بالا، دو بار در جا زده و بعضا به زیر 60,000 دلار رسیده است. طبق آخرین گزارش‌ها، قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) به 59,600 دلار نیز کاهش یافت.

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت کوین موفق به کف‌سازی شده و فراتر از 60,000 دلار رفته است. با این حال، ارزش بازار بیت کوین هنوز زیر 1.150 تریلیون دلار است و تسلط آن بر کل بازار نیز پس از رسیدن به 47٪ در چند روز گذشته به 45٪ کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین در هفته گذشته | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین در هفته گذشته. منبع: تریدینگ ویو

اتریوم بالاتر از 4 هزار دلار; شیبا ثبت رکورد تازه قیمتی

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم (ETH) نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در طول هفته گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود نزدیک شد، اما موفق به عبور از آن نشد. در نتیجه، قیمت آن به زیر 4,000 دلار کاهش یافت. با این حال، افزایش 2 درصدی در تایم‌فریم 24 ساعته، موجب شده است تا قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار به 4,100 دلار برسد.

به غیر از سولانا (SOL)، که از دیروز نزدیک به 4 درصد کاهش یافته، اکثر آلتکوین‌های محبوب بازار روزهای آرامی را سپری کرده‌اند. بایننس کوین (BNB) و چین لینک (LINK) رشد ناچیزی را تجربه کرده‌اند، در حالی که کاردانو (ADA)، ریپل (XRP)، پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE)، ترا (Terra) و آوالانچ (AVAX) کمی در بازه نزولی قرار دارند.

 اما، وضعیت شیبا اینو کاملاً متفاوت است. طبق گزارش CryptoPotato، شیبا با بیش از 40 درصد رشد در روز، اوایل امروز به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

رتبه بعدی از نظر رشد قیمتی نیز در اختیار داو توکن Curve DAO با 17 درصد رشد است. به دنبال آن نیز هارمونی (Harmony) با 12 درصد، مینا (Mina) با 11 درصد، نکزو (Nexo)، زدکش (Zcash) و دش (Dash) نیز هر سه با 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با ارزش کمتر از 2.550 تریلیون دلار باقی مانده است.

نمودار کل بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

نمودار کل بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Quantify Crypto

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *