ورود دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین به کشور نیجریه

خودپرداز بیت‌کوین/ بیتکوین

نیجریه هشتمین کشور آفریقایی که به استقبال دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (Bitcoin ATMs) می‌رود.

نیجریه بزرگترین کشور آفریقایی که اولین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در آن راه‌اندازی شد. کمپانی Blockstale BTM این دستگاه‌های خودپرداز را در سالن‌های Dazey Lounge and Bar واقع در ایالت لاگوس قرار داده است و همچنین قصد دارد 30 پایانه دیگر را نیز در سراسر نیجریه راه‌اندازی کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

دنیل آدکونل، مدیر کل و بنیان‌گذار شرکت Blockstale، در تاریخ یکم آوریل در رسانه‌های محلی اعلام کرد که علیرغم عدم قطعیت قوانین در رابطه با ارزهای دیجیتال (Cryptocurrencies) در نیجریه، آنها بالاترین رتبه را در تجارت ارز‌های رمزنگاری‌شده در آفریقا دارند. آدکونل همچنین همکاری خود را در رابطه با دستگاه‌های خودپرداز بیتکوین با یک شرکت فناوری پیشرفته واقع در شهر شنزن چین گسترش داد.

نیجریه میزبان پانزدهمین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در آفریقا می‌باشد.

نیجریه با وجود داشتن بیشترین حجم معاملات در آفریقا، هشتمین کشور این قاره است که توسط شرکت Blockstale میزبانی پانزدهمین خودپرداز بیتکوین در آفریقا را به عهده می‌گیرد.

به نقل از CoinATMRadar، آفریقای جنوبی دارای هفت دستگاه خودپرداز کریپتو می‌باشد که کشور غنا دو دستگاه و کشور‌های بوتسوانا، جیبوتی، کنیا، اوگاندا و زیمبابوه هر کدام دارای یک دستگاه خودپرداز کریپتو هستند.

از آن جا که نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور آفریقاست و بزرگترین اقتصاد را دارد، اولین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در این کشور می‌تواند باعث فراگیر‎تر شدن معاملات این گونه ارز‌ها در کل قاره شود. پایانه Coinstale تنها دستگاه خودپرداز بیتکوین در غرب آفریقا است.

حجم معاملات بیت‌کوین در نیجریه پس از اعمال قانون KYC  کاهش پیدا کرد

در طی چند هفته اخیر تقریبا 220 بیت‌کوین یا به عبارتی 1.38 میلیون دلار در تجارت همتا به همتا (P2P) میان BTC و Nigerian Naira در پلتفرم لوکال بیت‌کوینز (LocalBitcoins) معامله شده است. با این حال معاملات لوکال بیت‌کوینز نیجریه از زمانی که پلتفرم P2P در سپتامبر 2019 الزامات KYC خود را تقویت کرد، تقریبا 50 درصد کاهش یافته است.

بیشترین تعداد جستجوی  کلمه بیت‌کوین در گوگل مربوط به کشور نیجریه است

بنا به گفته Google Trends، نیجریه کشوری است که بیشترین جست و جوی کلمه “بیت‌کوین” در گوگل را دارا می‌باشد. که این رقم تقریبا دو برابر دومین کشور یعنی اتریش می‌باشد. سه جایگاه از پنج کشوری که بیشترین تعداد جستجوی کلمه بیتکوین، مربوط به کشور‌های آفریقایی است که کشور‌های آفریقای جنوبی و غنا به ترتیب رتبه های سوم و پنجم را دارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *