آیا بیت کوین می‌تواند از سطح ۴۵ هزار دلار عبور کند؟ 

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیت کوین می‌تواند از سطح 45 هزار دلار عبور کند؟  | همتاپی

بعد از اظهارات پوتین مبنی بر پذیرش بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای خرید نفت و گاز این کشور، قیمت بیت کوین در چند روز گذشته روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است.

همزمان با اعلام خبر پذیرش بیتکوین توسط روسیه برای خرید نفت و گاز این کشور، بیت کوین برای سومین بار به سمت شکستن مقاومت کلیدی 45,000 دلار یورش برده است. آیا در نهایت بیتکوین می‌تواند از از این سطح روانی عبورکند؟

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

 نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

 بیت کوین پس از طی کردن روند صعودی در چند روز گذشته بار دیگر به منطقه مقاومت کلیدی 45 هزار دلار رسیده است. با این افزایش قیمت، بیتکوین ابتدا از میانگین متحرک 50 روزه عبور کرد و پس از یک آزمون موفقیت‌آمیز، اکنون میانگین متحرک 100 روزه را به سمت بالا شکسته است.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، در حال حاضر، سطح مقاومت 45 هزار دلاری مانع اصلی برای تکمیل این موقعیت است و اگر قیمت بیت کوی بتواند از آن عبور کند، مقاومت اصلی بعدی میانگین متحرک 200 روزه خواهد بود. از سوی دیگر، اگر روند بیتکوین به سمت کانال نزولی معکوس شود، میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه احتمالا به عنوان سطح پشتیبان کلیدی عمل خواهند کرد و جلوی یک اصلاح بالقوه را می‌گیرند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که میانگین متحرک 50 روزه در چند روز آینده از میانگین متحرک 100 روزه عبور و به سمت بالا می‌رود، که این رویداد می تواند یک سیگنال صعودی برای قیمت بیت کوین باشد. نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

در بازه زمانی 4 ساعته، واضح است که قیمت بیت کوین همچنان در یک الگوی نزولی بزرگ قرار دارد و در حال حاضر به مرز بالاتر خود نزدیک می‌شود. اگر خریداران نتوانند به خوبی از قیمت بیتکوین حمایت کنند، قیمت این ارز دیجیتال برای سومین بار کاهش خواهد یافت. 

این امر باعث ایجاد یک سناریوی نزولی ادامه‌دار به سمت منطقه تقاضای 30 هزار دلاری خواهد شد. برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای الگوی پرچم نزولی سوق دهند و در آنجا یک شکست صعودی بالقوه رخ دهد، آنگاه الگوی نزولی نامعتبر شکل می‌گیرد که می‌تواند منطقه مقاومت 52 هزار دلاری و حتی فراتر از آن را هدف قرار دهد. اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنین نشان می‌دهد که بیتکوین در حال ورود به منطقه خرید بیش از حد (بالای 70) است و ممکن است در کوتاه‌مدت اصلاح یا تثبیت شود.

 تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین

 نمودار بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار بیت کوین. منبع: CryptoQuant

پس از اینکه بیتکوین وارد کانال صعودی شد و به بالاترین سطح قبلی خود در 44 هزار دلار رسید، توسط خرس‌ها متوقف شد  وحرکت نزولی دیگری را آغاز کرد که باعث کاهش سود باز شد.

دیروز، بیت کوین با نوسانات قیمتی قابل توجهی روبرو شد، که منجر به لیکوئید شدن معاملات خرید/ فروش (Long/Short) شد. این اتفاق‌ها برای کاهش سطح اهرم که در معاملات آتی به کار می‌رود، لازم است. پس از نوسانات دیروز، همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، نسبت اهرم تخمینی و سود باز کاهش یافته است.

سود باز در حال حاضر در پایین‌ترین حد چند ماهه قرار دارد که شانس شروع مجدد روند مثبت بیتکوین را افزایش می‌دهد. با این حال، نسبت اهرم تخمینی بازار همچنان بالاست و نشان می‌دهد که برای ادامه مسیر سالم باید اهرم اهرمی را افزایش داد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *