سرمایه بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه شرکت اپل فراتر رفت

سرمایه بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه شرکت اپل فراتر رفت | همتاپی

سرمایه بازار کل ارزهای دیجیتال، رکورد دیگری زد و به بالاتر از 2.2 تریلیون دلار رفت و از اپل پیشی گرفت.

با دست یافتن بیت کوین، اتر و کوین‌های دیگر به یک رکورد جدید در 24 ساعت گذشته، سرمایه تجمعی کل بازار ارزهای دیجیتال به بیش از 2.2 تریلیون دلار رسید. به این معنی که، کل سرمایه بازار کریپتو از سرمایه باارزش­ترین شرکت دنیا- شرکت اپل- هم بیشتر شده است.

سرمایه بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه شرکت اپل فراتر رفت

پس از اینکه هفته‌ها، قیمت بیت کوین کمتر از 60 هزار دلار بود و باعث افزایش علاقه‌مندی‌ها به خرید بیت کوین شد، روز گذشته بیت کوین به یک پیروزی جدید دست یافت. همانطور که از قبل توسط جامعه بیت کوین پیش بینی شده بود، این ارز دیجیتال اولیه یک حرکت چشمگیر را آغاز کرد که منجر به شکست رکورد قبلی ATH یعنی 61,800 دلار شد.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین بیشتر و بیشتر شد و آخرین رکورد خود یعنی بیش از 64,798 دلار (در صرافی بایننس) را ثبت کرد. این ارز دیجیتال اولیه، بقیه بازار را نیز تکان داد و اتر بالاترین قیمت عمر خود یعنی 2,488 دلار را بدست آورد.

ریپل (XRP) نیز یک افزایش 34 درصدی را تجربه کرد و با رکورد 3 ساله خود یعنی 1.85 دلار روبرو شد. بیشتر آلتکوین‌ها نیز با افزایش چشمگیر و روندی کاملاً صعودی همراه هستند.

اساسا، این امر منجر به افزایش قابل توجه سرمایه تجمعی بازار کلیه دارایی‌های کریپتویی شد. با توجه به داده‌های CoinGecko، این مقدار روزانه حدود 150 میلیارد دلار افزایش می‌یابد و به بالاترین رقم خود در تاریخ با بیش از 2.260 تریلیون دلار رسیده است. برای اینکه بتوانید بهتر درک کنید باید بگویم که سرمایه بازار کریپتو یک افزایش 10 برابری را در یک سال تجربه کرده است، زیرا سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در همین زمان در سال 2020، کمتر از 200 میلیارد دلار بود.

رکورد افزایش سرمایه اخیر بازار کریپتو، از شرکت اپل پیشی گرفت. داده‌های AssetDash نشان می‌دهند که سرمایه ارزشمندترین شرکت جهان یعنی اپل در زمان نوشتن این مطلب، 2.230 میلیارد دلار است.

به عبارت دیگر، بازار کریپتو از شرکت فناوری غول پیکر و چند ملیتی ایالات متحده، ارزشمندتر شده است.

آیا در بازار کریپتو هنوز اول راهیم؟

یکی از موضوعات مورد بحث در جامعه این است که «آیا در بازار کریپتو هنوز اول راهیم یا نه». پاسخ به این سوال تا این لحظه، «بله» است. یا به قول تایلر وینکلوس (Tyler Winklevoss) ما هنوز اول کار هستیم.

اما به نظر می‌آید که پیشی گرفتن از شرکت اپل یک اتفاق بزرگ است که می‌تواند این موضوع را زیر سوال ببرد. با این حال، این اتفاق می‌تواند جنبه دیگری نیز داشته باشد.

گرچه پیشی گرفتن از شرکت اپل یک نقطه عطف چشمگیر محسوب می‌شود، اما لازم به ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال فقط از یک شرکت پیشی گرفته است. درست است که اپل بزرگترین شرکت دنیا محسوب می‌شود، اما فقط یکی از چندین شرکت بزرگ دنیا است.

پنج شرکت برتر نیز از جمله مایکروسافت، آرامکو سعودی، آمازون و گوگل وجود دارند که سرمایه کل بازار آنها بیش از 9.3 تریلیون دلار است. علاوه بر این، سرمایه تخمینی بازار طلا بیش از 11 تریلیون دلار است.

بنابراین اگر فقط بازار ارزهای دیجیتال را با این شرکت‌ها یا فقط با طلا مقایسه کنیم، باید اذعان کنیم که هنوز اول راه هستیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *