آیا زمان مناسب برای خرید بیت کوین (BTC) فرا رسیده است؟

آیا زمان مناسب برای خرید بیت کوین (BTC) فرا رسیده است؟ | همتاپی

پس از کاهش شدید قیمت بیتکوین در اوایل روز دوشنبه، به نظر می‌رسد فروشندگانِ بیت کوین اکنون در حال استراحت هستند. در حال حاضر، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، در سطح زیر 22,000 دلار خرید و فروش می‌شود.

یک نکته مثبت در مورد بازار بیتکوین این است که خرده‌فروشان (retailers)، با وجود اصلاحات قیمتی، امید خود را از دست نداده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وبسایت ارائه دهنده داده‌های زنجیره‌ای اینتو دِ بلاک (IntoTheBlock) توضیح می‌دهد:

صرف نظر از روند نزولی افسارگسیخته، خریداران جزء (retail buyers)، از زمان سقف تاریخی قیمتِ بیتکوین در نوامبر 2021، به‌طور مداوم بیتکوین خریداری می‌کنند. گروه آدرس‌هایی که کمتر از 1 بیت‌کوین دارند، موجودی خود را از ماه نوامبر به تعداد 100,395 بیت‌کوین افزایش داده‌اند. این افزایش 10.11 درصدی، در مقابل کاهش 68 درصدی قیمت است.

موجودی بیتکوین کیف پول‌های ارز دیجیتال | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

موجودی بیتکوین کیف پول‌های ارز دیجیتال. منبع: اینتو دِ بلاک

تحلیلگران سعی کرده‌اند تا کفِ قیمت بیتکوین را پیش بینی کنند، با این حال، فعلاً کسی موفق نشده است!

یکی دیگر از معامله‌گرانِ ارزهای دیجیتال، موسوم به اینکام چارتس (IncomeCharts)، اشاره می‌کند که شاید اکنون زمان مناسبی برای خرید اسپات (spot) بیت‌کوین باشد. این معامله‌گر ارزهای دیجیتال می‌نویسد:

چه کسی می‌داند یا اهمیت می‌دهد که کف قیمت بیتکوین دقیقاً چه خواهد بود. اکنون شدیدا زمان خرید است. این‌ها سطوح کلیدی حمایت هستند که من دوست دارم. من فکر می‌کنم 20 هزار دلار می‌تواند یک سطح باشد، اما اگر نباشد، بیتکوین را در قیمت پایین‌تر می‌خرم. این‌ها (بیتکوین) را زمانی می‌فروشم که قیمت بیتکوین به 34,000 دلار یا 40,000 دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو

پیتر شیف معتقد است که قیمت بیتکوین (BTC) هنوز هم می‌تواند کاهش یابد

با سقوط بیش از 25 درصدی قیمت بیتکوین به زیر سطح حمایتی مهم، پیتر شیف (Peter Schiff) معتقد است که بیتکوین می‌تواند از اینجا به بعد باز هم کاهش قیمت داشته باشد. او با به اشتراک گذاشتن نمودار زیر می‌نویسد:

چگونه کسی می‌تواند به نمودار قیمت بیتکوین نگاه کند و بیتکوین خود را نفروشد؟ حتی اگر فکر می‌کنید بیت‌کوین سرانجام با قیمت بالاتری خرید و فروش خواهد شد، به نظر می‌رسد بیتکوین قبل از آن سطح حمایتی بلندمدت را آزمایش کند. من فکر می‌کنم در این آزمایش شکست خواهد خورد. در هر صورت، بهتر است بیتکوین اکنون فروخته شود و در قیمت پایین‌تر دوباره خریداری گردد.

نمودار 3 روزه قیمت بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 3 روزه قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

در پایانِ هفته گذشته، پیتر شیف هشداری داد مبنی بر این که با ادامه افزایش تورم، این امر می‌تواند باعث کاهش شدیدتر قیمت بیتکوین توسط دارندگانِ بلندمدت شود.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت بیت کوین: بیتکوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

ماه گذشته، اسکات مینرد (Scott Minerd)، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت گوگنهایم (Guggenheim)، اعلام کرد که قیمت بیتکوین می‌تواند تا رقم 8000 دلار سقوط کند. او در گفتگو با CNBC گفت:

وقتی قیمت به طور مداوم به زیر 30,000 دلار کاهش می‌یابد، رقم 8,000 دلار کف قیمت خواهد بود، بنابراین من فکر می‌کنم، مخصوصا، با اعمال محدودیت‌ها از سوی فدرال رزرو آمریکا، ما هنوز کاهش قیمت بیشتری خواهیم داشت.

در لحظه انتشار این خبر قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 21,188 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 30.67 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *