دو نکته مهم سرمایه‌گذاری از دید وارن بافت برای سرمایه‌گذاران جوان

نصیحت ارزشمند وارن بافت به سرمایه گذاران جوان جهت سرمایه‌گذاری

بهترین توصیه‌ای که وارن بافت برای جوانانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند یادگیری حسابداری است. علاوه بر این، وی به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد برای سرمایه‌گذاری نسبت به نمودارهای قیمت سهام وسواس نداشته باشند و بر روی آنها تمرکز نکنند. وی از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌خواهد تا بر روی کسب‌وکار‌های خوب تمرکز کنند.

بافت در مصاحبه‌ای که در تاریخ 10 مارس با اندی سرور (Andy Serwer) از منابع مالی یاهو داشت خاطر نشان کرد:

 شما باید حسابداری را درک کنید. حسابداری باید مثل یک زبان برای شما باشد.

وارن بافت مدیر عامل میلیاردر 89 ساله شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، برای کسب درآمد در دوران کودکی‌اش روزنامه، بسته‌های آدامس و کوکا‌کولا را در درب خانه‌ها بفروش می‌رساند. او در سن 11 سالگی برای خرید اولین سهام خود، اصول حسابداری را به صورت خود‌آموز آموخت.

او در رابطه با دانش حسابداری افزود:

آنچه را که می‌خوانید باید کاملا درک کنید، برخی از افراد استعداد بیشتری برای یادگیری حسابداری دارند. حسابداری برای من دانشی بود که در ابتدا به صورت خود‌آموز فرا‌گرفتم ولی بعد دوره‌‌های آن را گذراندم. شما هم می‌بایست چنین کاری را انجام دهید.

طبق گفته‌های بافت:

افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند باید این نگرش را داشته باشند که بخشی از یک کسب‌و‌کار را خریداری می‌کنند و نه صرفا چیزی که در نمودار می‌بینند. افراد در هنگام سرمایه‌گذاری نباید فقط به خطوط مقاومت (Resistance Zones) و یا، میانگین متحرک 200 روزه و یا فراز و نشیب‌ها و چیزهایی از این قبیل توجه داشته باشند.

بافت به تحلیل تکنیکال یا مطالعه چگونگی حرکت قیمت سهام در بازه‌های زمانی مختلف اشاره دارد. وی افزود:

شما برای سرمایه‌گذاری بخشی از یک کسب‌و‌کار را خریداری می‌کنید، اگر هوشمندانه وارد یک کار تجاری شوید می‌توانید درآمد کسب کنید. از نظر من باید بخشی از یک کسب‌و‌کار را بخرید که اگر زمانی بگویند بازار سهام برای پنج سال تعطیل خواهد بود، شما از داشتن این سهم به عنوان یک تجارت خوشحال باشید.

برای مثال او به کوکاکولا اشاره کرد. وی سهام این شرکت را برای بیش از سه دهه نگاه داشته و در عین حال به عنوان یک مصرف‌کننده وفادار محصولاتش باقی مانده است. او گفت:

در سال 1920 که سهام کوکاکولا برای فروش به عموم ارائه شد، اگر سهام کوکاکولا را خریداری می‌کردید سود چندانی نمی‌کردید. مهم‌ترین چیز کاری بود که مشتریان انجام ‌داده بودند. همچنین بافت افزود: احتمالا بهتر است سهامی را بخرید که برای 30 الی 40 سال هیچ بازاری برای خرید و فروش آن وجود ندارد. چرا که بعدا وسوسه نخواهید شد آن را بفروشید. ولی در عوض می‌توانید کسب‌وکار خود را مشاهده ‌کنید و شاهد رشد آن باشید و در آینده احساس رضایت ‌کنید.

در نامه سالانه برکشایر هاتاوی در سال 1988، بافت اعلام کرد که انتظار دارد که سهام کوکاکولا را برای “مدت طولانی” نگه دارد. با توجه به فلسفه سرمایه‌گذاری بافت، او همچنین سرمایه‌گذاری را به عنوان مالکیت بخشی از یک کسب‌و‌کار “برجسته” با یک مدیریت “برجسته” توصیف کرد.

او در نامه 1988 نوشت:

دوره نگهداری مورد علاقه ما برای همیشه است. ما فقط مخالف کسانی هستیم که برای فروش و کسب سود از سهام شرکت‌هایی که خوب عمل می‌کنند، عجله دارند اما سرسختانه روی کسب‌و‌کارهای نا‌امید‌کننده، ایستاده‌اند.

پیتر لینچ (Peter Lynch) این رفتار را به بریدن گل‌ها و آبیاری علف‌ها تشبیه می‌کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *