خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در دبی به رسمیت شناخته شد

خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در دبی به رسمیت شناخته شد | همتاپی

مقامات دبی خود را برای قانونی کردن عرضه، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد مرکز تجارت جهانی دبی (DWTCA) آماده کرده‌اند.

مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Center Authority – DWTCA) اعلام کرد که طی همکاری با سازمان اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی (UAE’s Securities and Commodities Authority – SCA) در تلاش است تا خرید و فروش، عرضه و مقررات ارز دیجیتال را در حوزه قضایی خود یعنی منطقه آزاد (DWTCA) به طور کامل قانونی کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مرکز  تجارت جهانی دبی فعالیت در زمینه ارز دیجیتال را قانونی می‌کند

لازم به ذکر است که این قرارداد توسط دکتر مریم السویدی، مدیرعامل SCA،هلال سعید المری، مدیرکل مرکز تجارت جهانی دبی و یکی از مدیران اجرایی دپارتمان گردشگری و بازاریابی تجاری دبی (DTCM) به امضا رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است که این طرح توسعه‌ای، اختیار صدور تأییدیه‌ و مجوزهای لازم برای کلیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را به مرکز تجارت جهانی دبی در این شهر خواهد داد.

بر اساس این همکاری، سازمان SCA بر کلیه فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتالی از قبیل ارائه، لیست کردن در صرافی، خرید و فروش و صدور مجوز برای همه توکن‌ها در منطقه آزاد اقتصادی مرکز تجارت جهانی دبی نظارت خواهد داشت.

دکتر السویدی در مورد این اقدام گفت:

این توافق در پیروی از دستورات عبدالله بن طوق المری (رئیس هیئت مدیره وزارت اقتصاد و SCA) به امضا رسید که ایشان گفتند قانون‌گذاران باید با یکدیگر برای دستیابی به اهداف مشترک تلاش کنند.

دکتر السویدی افزود که بر اساس این توافقنامه، سازمان SCA تمام مسئولیت و اقدامات نظارتی و کنترل بر روی واحدهای دارای مجوز  را که در منطقه آزاد فعالیت می‌کنند، بر عهده خواهد داشت.

دبی، محلی دوستانه برای ارزهای دیجیتال و بلاکچین

هلال سعید المری در واکنش به توافق توسعه‌ای، خاطرنشان کرد که این حرکت به DWTCA کمک می‌کند تا مجموعه خدمات خود را به منظور جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی و سایر فعالیتهای کارآفرینانه گسترش دهد.

المری خاطرنشان کرد، از آنجا که دبی به سمت نوآوری و اقتصاد دیجیتالی پیش می‌رود، مرکز تجارت جهانی دبی در حمایت از مشاغل مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال کوتاهی نخواهد کرد، زیرا معتقد است رمز ارزها بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت جهانی پول خواهند بود.

المری گفت:

با ظهور فناوری‌های جدید مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) که قرار است نقش مهمی در آینده تجارت ایفا کنند، مرکز تجارت جهانی دبی در راستای آمادگی برای آینده، به دنبال روش‌هایی است تا محلی امن برای این اکوسیستم فراهم کند.

این اولین بار نیست که هر دوی این نهادهای دولتی به توافق مشابهی در زمینه ارزهای دیجیتال می‌رسند، واضح است که مرکز تجارت جهانی دبی متعهد شده است تا به عنوان یک قطب سازگار با ارزهای دیجیتال برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی جدید تبدیل شود. 

پذیرش بلاکچین در دبی

دبی، علاوه بر آنکه در تلاش است تا از ارزهای دیجیتال حمایت کند، در حال تبدیل شدن به یک رهبر پیشرو برای پذیرش فناوری بلاکچین می‌باشد.

امارات که سال گذشته طرح دوبی هوشمند (Smart Dubai) را راه‌اندازی کرده بود، حالا قصد دارد اولین شهری باشد که به طور کامل از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger Technology) استفاده می‌کند.

سال گذشته، معتبرترین بانک خصوصی دبی، یعنی بانک مشرق (Mashreq Bank)، برای افزایش امنیت مشتریان و ایجاد یک بستر بانکداری هوشمند، از تکنولوژی بلاکچین استفاده کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *