جی‌­پی‌­مورگان استیکینگ (Staking) اتریوم را فرصتی برای سوددهی بالا می‌­بیند

جی‌­پی‌­مورگان استیکینگ (Staking) اتریوم را فرصتی برای سوددهی بالا می‌­بیند | همتاپی

بانک سرمایه­ گذاری جی پی مورگان (JP Morgan) به اتریوم 2.0 چشم دوخته است. این دستاورد برای صنعت رمزارزها چه پیادمدهایی دارد.

جی ­پی ­مورگان (JP Morgan)، غول بانکداری سرمایه­ گذاری که قبلا مخالف رمزارزها بود، اکنون گزارش­‌های مربوط به اثبات سهام (PoS) و اتریوم (ٍETH) را ارائه می‌­دهد و چشم انتظار رشد استیکینگ (staking) است که تا سال 2025 به 40 میلیارد دلار برسد.

جی ­پی ­مورگان (JP Morgan یکی از بزرگترین بانک­‌های سرمایه­ گذاری در جهان که قبلا در مورد صنعت ارزهای دیجیتال تردید داشت، اما اکنون به قدرت استیکینگ معتقد است. استیکینگ یا استیک کردن روشی برای ایجاد و توزیع رمزارزها با صرفه­ جویی در مصرف انرژی می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این بانک که در شهر نیویورک مستقر می‌باشد در گزارشی نظر کلی خود را درباره‌ی استیکینگ اعلام کرد:

استیکینگ (staking) اکوسیستم رمزارزی را به عنوان یک کلاس دارایی جذاب­‌تر کرده است.

به گفته‌ی این بانک، دلیل این امر آن است که استیکینگ می­‌تواند منبع اصلی درآمد سرمایه ­گذاران خرد و نهادی باشد.

اما استیکینگ (staking) چیست؟ چرا بانکی مانند جی ­پی ­مورگان (JP Morgan) در مورد آن صحبت می‌­کند؟

استیکینگ، سیستمی است که در آن کاربران موافقت می‌­کنند پول را در یک شبکه، قفل کنند تا به آن کمک کنند اعتبار معاملات را تأیید کند. این نوع شبکه­‌های رمزارزی بر اساس چیزی به نام اثبات سهام اجرا می‌­شوند که با اثبات کار (سیستمی که بیت ­کوین (BTC)، بزرگترین رمزارز جهان، از آن استفاده می‌­کند)، متفاوت است.

در حال حاضر، اثبات کار توسط بسیاری از شبکه­‌های رمز ارزی دیگر- از جمله اتریوم (ETH)، برای اعتبارسنجی معاملات استفاده می­‌شود. در این شبکه تعداد زیادی کامپیوتر برای حل معماهای پیچیده به رقابت می‌پردازند و به نوبه خود باعث می­‌شوند شبکه بدون مشکل کار کند.

فقط یک مشکل وجود دارد: این روش، از مقدار زیادی انرژی برا انجام محاسبات مصرف می‌­کند و بنابراین وقتی این قدرت به منابع انرژی مانند زغال سنگ بستگی داشته باشد، می‌­تواند به محیط زیست آسیب برساند. در حال حاضر آلاینده‌های کربنی بیت ­کوین (و ارزهای دیگر) موضوع مهمی است، اما طرفداران استخراج بیت ­کوین معتقدند که بیشتر انرژی مورد استفاده برای حفظ شبکه، تجدیدپذیر است. در نهایت، هر گونه خطرات احتمالی ارزش این را دارد که امنیت شبکه تضمین شود.

اما تعداد دیگری از رمزارزها از سیستم اثبات سهام استفاده می‌­کنند که سازگار با محیط زیست است، زیرا برای ایجاد و توزیع ارز بومی شبکه‌­ی داده شده، نیازی به «ماینینگ» ندارند. اتریوم، دومین رمزارز از نظر ارزش بازاری، در حال ارتقا می‌باشد که به زودی از اثبات سهام به جای اثبات کار استفاده می­‌کند، که این به معنی پایان ماینینگ اتریوم است.

جی­ پی­ مورگان در گزارش جدیدی موضوع استیکینگ فرصت رشد سریع برای واسطه­‌های رمزارزی و مشتریان آن­ عنوان کرده است. در این گزارش آمده است اثبات سهام با تکمیل بروزرسانی اتریوم جذاب‌تر خواهد شد. احتمالا استیکینگ اتریوم تا سال 2025 به 40 میلیارد دلار برسد.

در ادامه این گزارش آمده است:

طبق برآوردهای انجام شده، استیکینگ در حال حاضر یک تجارت 9 میلیارد دلاری برای اقتصاد رمزارزهاست، و پس از ادغام اتریوم به 20 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و در صورت رشد اثبات سهام به پروتکل غالب، می­‌تواند تا 40 میلیارد دلار نیز برسد.

همچنین، این بانک افزود صرافی‌­های رمزارزی مانند کوین ­بیس (Coinbase) در صورت رایج شدن اثبات سهام، درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. در گزارش این بانک آمده است، کوین ­بیس (Coinbase)، بزرگترین صرافی رمزارزی در ایالات متحده، می‌­تواند تا پایان سال 2025 تا 500 میلیون دلار سود از استیکینگ داشته باشد.

صرافی ارز دیجیتال کوین ­بیس (Coinbase) به مشتریان این امکان را می‌دهد تا رمزارزهای خود را در ماه آوریل استیک (stake) کنند.

جی ­پی ­مورگان (JP Morgan) افزود: 

دارایی‌­های رمزارزی که بر اساس اثبات سهام می‌باشد، شامل  رمز ارز پولکادات (Polkadot) و کاردانو (Cardano) می‌باشد. احتمالا این ارزها از نظر ارزش افزایش می‌یابند. 

این گزارش خاطرنشان کرد: 

انتظار می‌رود که رایج شدن استیکینگ، می‌­تواند باعث افزایش سود و ارزش بازار رمزارزهای اثبات سهام شود.

پیش از این، جی ­پی ­مورگان (JP Morgan) مخالف رمزارزها بود. مدیرعامل این بانک، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، در سال 2017 با معروف شدن بیت­ کوین و صنعت رمزارزها، بزرگترین رمزارز را کلاهبرداری خواند.

اکنون این شرکت چند ملیتی آمریکایی دید بازتری نسبت به دنیای رمزارزی پیدا کرده است و مرتباً در مورد دارایی‌­های دیجیتال صحبت می­‌کند. حتی به صرافی‌­های ارز دیجیتال کوین ­بیس (Coinbase) و جمینی (Gemini) خدمات بانکی نیز ارائه می‌­دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *