بررسی قیمت بیت کوین و اتریوم در هفته دوم دی ماه

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم در هفته دوم دی ماه

بیت کوین نتوانست به 52 هزار دلار برسد و در عرض چند ساعت بیش از 3000 دلار کاهش یافت. قیمت‌ اتریوم نیز تا حدی سطوح کلیدی خود را از دست داد و به کمتر از 4000 دلار رسید.

بیتکوین به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود یعنی 52 هزار دلار رسید، اما شکست سطح 52 هزار دلار برای بیت کوین چالش برانگیز شد و باعث شد قیمت این ارز دیجیتال کاهش یابد. آلت‌کوین‌ها نیز بیشتر قرمز هستند و اتریوم زیر 4000 دلار خرید و فروش می‌شود.

شکست خوردن بیت کوین در سطح 52 هزار دلار

چند روز گذشته برای ارز دیجیتال بیت کوین که در شب کریسمس به بالای 50 هزار دلار رسید، خوب بود. حتی پنج شنبه و جمعه نیز رشد بیشتری داشت و تا 52 هزار دلار صعود کرد اما خرس‌ها جلوی صعود را گرفتند و پس از ساعاتی قیمت را به سمت پایین هل دادند، اما بیت کوین نتوانست نزول بیشتری داشته باشد و شروع به باز پس گیری سطوح مقاومت کرد و تا 50 هزار دلار پیش رفت اما این بار فراتر رفت و تا نزدیکی 52 هزار دلار هم رسید تا رکورد جدید سه هفته‌ای را ثبت کند.

با این وجود، این تلاش کوتاه مدت بود و قیمت بیت کوین دوباره به سرعت ارزش خود را از دست داد. طی چند ساعت بیش از 3000 دلار ریزش کرد و به زیر 49000 دلار رسید. نمودار تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که فعلا قیمت رشد کرده و در حال حاضر بالای 49 هزار دلار است، اما هنوز 2.5 درصد نسبت به دیروز کاهش یافته است. 

اولین علائم افزایش قیمت

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

 قیمت اتریوم زیر 4 هزار دلار است

اتریو‌م برای چند روز بالای 4000 دلار ماند، اما کاهش 3 درصدی در 24 ساعت گذشته، دومین ارز دیجیتال بزرگ را به زیر این سطح کشاند.

اتریوم بار دیگر سطح کلیدی 4,000 دلاری را از دست داد. در تحلیل زیر، ما سعی خواهیم کرد بفهمیم که این ریزش چه معنایی برای دومین ارز دیجیتال پیشرو در کوتاه مدت دارد.

سطح حمایتی کلیدی: 3,738 دلار

سطوح مقاومتی کلیدی: 4,000 دلار، 4,435 دلار، 4,868 دلار (ATH)

پس از چند روز حفظ سطح مهم حمایتی بالای 4,000 دلار، قیمت اتریوم به زیر این منطقه سقوط کرد و این سطح دوباره به مقاومتی محکم تبدیل شد. این ریزش بخاطر نبود هیچ‌گونه مومنتومی در بازار به وجود آمد. همانطور که قبلا ذکر شد، حرکات اخیر قیمت با حجم کم همراه بود.

حمایت فعلی 3,738 دلار است و اگر خریداران هرچه زودتر آن را به سمت بالا نشکنند، احتمالاً این سطح در آینده تست خواهد شد.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

حجم معاملات: همان‌طور که قبلاً گفته شد، حجم معاملات در ابتدای این هفته بسیار کم بود و خرس‌ها این موضوع را به عنوان یک فرصت تلقی کردند. قیمت با حجم بالا کاهش یافت که این یک رفتار نزولی است.

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه نیز در حال کاهش است و زیر عدد 50 قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل  اتریوم را در دست دارند.

MACD: شاخص مکدی (MACD) روزانه همچنان صعودی می‌باشد ولی در حال از دست دادن مومنتوم است. در صورت ادامه روند نزولی فعلی، هیستوگرام و میانگین‌های متحرک ممکن است به زودی به حالت نزولی تغییر شکل دهند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست 

نمودار تحلیل قیمت اتریوم | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت اتریوم. منبع: تریدینگ ویو

سوگیری: رفتار کلی اتریوم در حال حاضر به دلیل عملکرد قیمت فعلی نزولی است.

پیش بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم 

اتریوم نتوانست سطح 4000 دلار را نگه دارد که یک نشانه نزولی است و ممکن است فروشندگان را تشویق کند که اتریوم را پایین بیاورند و قیمت را به سطح حمایتی 3738 دلار برسانند. بعید است که اتریوم بتواند به این زودی‌ها بهبود یابد. بنابراین بهترین سناریو این است که گاوها با انباشت، قیمت را به سمت بالا هل دهند که البته زمان‌بر است.

آلتکوین‌ها قرمزند

آلتکوین‌ها دیروز رشد قابل توجهی داشتند، اما اکثر آن‌ها امروز قرمز هستند.

ارزهای سولانا (Solana)، کاردانو (Cardano)، ریپل (Ripple)، اولانچ (Avalanche)، دوج کوین (Dogecoin)، شیبا اینو (Shiba Inu)، متیک (MATIC)، سی‌آراو (CRO)، لایت کوین (Litecoin) و چین لینک (Chainlink) همگی حدود 1.5 تا 5 درصد نسبت به دیروز کاهش قیمت یافتند.

دو آلتکوین آیکون (ICON) و سوشی (SushiSwap) به ترتیب با 17% و 11% رشد، بیشترین صعود را نسبت به دیروز تجربه کرده‌اند.دو ارز تِرا (terra) با منفی 7.5 درصد و پولکادات (Polkadot) با منفی 6 درصد، بیشترین ریزش را تجربه کرده‌اند. ارز بایننس کوین (BNB) تنها آلتکوین با مارکت کپ بالاتر است که همچنان در رنگ سبز مانده.

در مقابل، ارزهای تتا (THETA)، لوپرینگ (Loopring)، هلیوم (Helium)، توکن کِرو (Curve DAO Token)، هارمونی (Harmony) و زیلیکا (Zilliqa) جزو نزولی‌ترین ارزها بوده‌اند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از دیروز بیش از 70 میلیارد دلار کاهش یافته و به 2.3 تریلیون دلار رسیده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *