احتمال افزایش قیمت بیتکوین وجود دارد

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال افزایش قیمت بیتکوین وجود دارد | همتاپی

نوسانات قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. قیمت این ارز دیجیتال پس از سقوط به زیر 46 هزار دلار در روز دوشنبه، توانست بهبود پیدا کند و به بالای 49.3 هزار دلار برسد.

نمودار زیر نشان می‌دهد که خط میانی در باند بولینگر ممکن است برای روندهای صعودی یک سطح حمایتی و برای روندهای نزولی یک سطح مقاومتی باشد.

پپس از تایید واگرایی نزولی و کاهش قیمت بیت کوین از بالاترین سطح خود یعنی 69 هزار دلار، قیمت این ارز دیجیتال در 1 دسامبر نتوانست این خط میانی را بشکند و اندکی بعد به 42.1 هزار دلار کاهش یافت. امروز بیت کوین برای دومین بار تلاش کرد تا این خط را بشکند. اولین علامت صعودی برای بازگشت را می‌توان با بسته شدن کندل روزانه در بالای این خط تأیید کرد.

 نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

 نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: هیکین آشی

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد این ارز دیجیتال درون یک کانال نزولی حرکت می‌کند. در نمودار تایم فریم 4 ساعته زیر، بیت کوین توانست به باند بالای کانال رسید، اما موفق نشد آن را بشکند. ظاهراً در حال حاضر قیمت بیت کوین در حال پولبک یا عقب‌نشینی به منطقه مشخص شده است. براساس واگرایی صعودی تایید شده که در تجزیه و تحلیل دیروز به آن اشاره شد، چنانچه این پولبک بتواند در بالای منطقه مشخص شده حمایت پیدا کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین در کوتاه مدت به قیمت‌های بالاتری دست یابد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین/ دلار. منبع: تریدینگ ویو

نمودار 4 ساعته بیت کوین/ دلار. منبع: تریدینگ ویو

تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیت کوین

علی رغم اینکه بیت کوین یک رکورد جدید را در 10 نوامبر 2021 ثبت کرده است، تعداد کل آدرس‌های فعال بسیار کمتر از بالاترین سطح قبلی خود در چهارماهه اول سال 2021 است.

این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت شبکه هنوز پایین است. بنابراین، باید سرمایه‌های تازه توسط سرمایه‌ گذاران و معامله‌گران جدید وارد این بازار شود.

آدرس‌های فعال بیت کوین | همتاپی

آدرس‌های فعال بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو 

از لحاظ تاریخی، با بالا رفتن قیمت، RSI سود باز (open interest) وارد منطقه اشباع خرید بیت کوین می‌شود. پس از آن، قیمت یک مرحله اصلاحی را آغاز می‌کند که مشابه سود باز می‌باشد.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، شاهد یک بازار معاملات آتی (futures) پر التهاب و پویا با موقعیت‌های اهرمی بالا بوده‌ایم. در همان زمان، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در حدود 69 هزار دلار رسید.

با این حال، پس از آن قیمت بیت کوین دچار نوسان شد و بازار معاملات آتی شروع به آرام شدن کرد. از این رو، بسیاری از پوزیشن‌های خرید (long positions) در طی این دوره لیکوئید شدند.

در حال حاضر، موقعیت بیت کوین مشابه آخرین باری است که قیمت آن از 40 هزار دلار در اواخر سپتامبر شروع به افزایش کرد. منفی بودن جریان خالص مشتقات بیت کوین و RSI سود باز، نشان می‌دهد که بازار بیت کوین در آینده بهبود می‌یابد. بر این اساس، مرحله اصلاحی ممکن است به زودی به پایان برسد، بنابراین با مثبت شدن مجدد تمایلات بازار آتی، ممکن است به زودی شاهد یک رالی صعودی دیگر در قیمت بیت کوین باشیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *