تجزیه و تحلیل قیمت ریپل: آیا ریپل برای رالی صعودی آماده می‌شود؟

تجزیه و تحلیل قیمت ریپل: آیا ریپل برای رالی صعودی آماده می‌شود؟

ریپل (XRP) کمی بالاتر از 1 دلار پشتیبانی خوبی پیدا کرده است و خرس‌ها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را کاهش دهند.

سطوح حمایت کلیدی:  1 دلار، 0.96 دلار

سطح مقاومت کلیدی: 1.2 دلار

در حال حاضر قیمت XRP بالاتر از سطح حمایت کلیدی در 1 دلار است. مومنتوم (momentum) آن در بازار کاهش یافته  است و قیمت ریپل طی چند روز گذشته نوسانات زیادی نداشته است.

این یک توقف پیش بینی شده پس از اصلاح گسترده بازار از هفته گذشته است. قیمت ر‌یپل مقاومت کلیدی 1.2 دلار را همچنان پیش رو دارد و ممکن است در کوتاه مدت نتواند این محدوده را تست کند، زیرا رفتار قیمت (price action) ریپل از آینده نامعلوم این ارز دیجیتال خبر می‌دهد.

نمودار قیمت ریپل | همتاپی

نمودار قیمت XRP. منبع: تردینگ ویو

شاخص‌های تکنیکال

حجم معاملات: حجم معاملات ریپل کم و رو به کاهش است. این وضعیت معمولاً پیش از نوسانات قیمتی اتفاق می‌افتد که می‌تواند در آینده نزدیک شروع شود، زیرا قیمت ر‌یپل در این محدوده تعیین کننده است.

RSI: شاخص مقاومت نسبی (RSI) روزانه به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد. با این حال، در بازه زمانی 4 ساعته، در حالی که قیمت ریپل تقریباً در همان سطح است، پایین‌‌های بالاتری (higher lows) را می‌سازد. این وضعیت به یک واگرایی صعودی (bullish divergence) اشاره می‌کند و ممکن است نشان دهنده روند صعودی قیمت ریپل باشد.

MACD: اندیکاتور مکدی (MACD) در بازه های زمانی روزانه و 4 ساعته به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. بهتر است منتظر صعود اندیکاتور مکدی در نمودار 4 ساعته و انجام مجدد یک تلاقی صعودی بر روی میانگین‌های متحرک (moving averages)، پیش از آغاز یک روند صعودی مجدد، باشیم.

سوگیری: سوگیری فعلی (bias) قیمت ریپل خنثی است. ظاهراً این ارز دیجیتال حمایتِ خوبی بالای 1 دلار پیدا کرده است. چنانچه این سطح حفظ شود، ریپل موقعیت مناسبی برای صعود و تلاش برای شکستن مقاومت 1.2 دلاری خواهد داشت.

نمودار قیمت ریپل | همتاپی

نمودار قیمت ریپل. منبع: تردینگ ویو

پیش بینی کوتاه مدت برای قیمت ریپل

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

در زمان انتشار این مقاله، قیمت XRP نوسانات اندکی داشته و ممکن است پیش از بازگشت مومنتوم برای حرکت مجدد قیمت، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. به همین دلیل می‌تواند بدون هیچ تغییر چشمگیری در قیمت، محدوده حمایتی 1 دلاری خود را حفظ کند. چنانچه یک رالی قیمت آغاز شود، اولین مقاومت در 1.2 دلار رقم خواهد خورد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *