پیش بینی قیمت بیت کوین توسط مشتریان جی پی مورگان در سال ۲۰۲۲

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط مشتریان جی پی مورگان در سال 2022 | همتاپی

5 درصد از مشتریان جی پی مورگان بر این باورند که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2022 به بیش از 100 هزار دلار خواهد رسید، 41 درصد آنها نیز معتقدند که خرید و فروش بیت کوین حدود 60,000 دلار انجام خواهد شد.

طبق یک نظرسنجی، اکثر مشتریان جی پی مورگان پیش بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین در 12 ماه آینده به 100,000 دلار نخواهد رسید. در این نظرسنجی که با توجه به پیش بینی قیمت بیت کوین توسط مشتریان بانک جی پی مورگان صورت گرفته است، بیش از 40 درصد از شرکت کنندگان پیش بینی می‌کنند که این دارایی تا پایان سال حدود 60000 دلار خرید و فروش شود.

قیمت بیت کوین در سال جاری به 100 هزار دلار نخواهد رسید

علی رغم پیش‌ بینی‌‌های کارشناسان و تحلیلگران، بیت کوین نتوانست در سال 2021 به نقطه عطف مورد نظر یعنی 100,000 دلار برسد. در واقع، بیت کوین سال 2021 را با یک روند نزولی به پایان رساند که این روند تا روزهای اول سال 2022 نیز ادامه داشت.

با این حال، برخی از تحلیلگران و طرفداران این ارز دیجیتال همچنان بر این باورند که بیت کوین می‌تواند در 12 ماه آینده سال 2022 به قیمت 100,000 دلار برسد.

در مقابل، به نقل از یک نظرسنجی که بلومبرگ منتشر کرده است، اکثر مشتریان بانک چندملیتی JPMorgan Chase & Co (جی پی مورگان چیس) این سناریو را باور ندارند و نسبت به آن بدبین هستند. تنها 5 درصد از مشتریان این بانک بر این باورند که قیمت بیت ‌کوین تا پایان سال 2022 به بیش از 100,000 دلار خواهد رسید.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، کارشناس استراتژی این بانک گفت که از رفتار خرسی مشتریان نسبت به آینده بیت کوین، متعجب نشده است. از نظر او، قیمت منصفانه بیتکوین در حال حاضر بین 35000 تا 73000 دلار است و این امر بستگی به آن دارد که سرمایه گذاران نوسانات این ارز دیجیتال نسبت به طلا را چگونه در نظر می‌گیرند.

البته لازم به ذکر است که 41 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، پیش بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین تا پایان سال به حدود 60,000 دلار می‌رسد یا اینکه قیمت فعلی این دارایی تقریباً 40 درصد افزایش می‌یابد.

نتایج نظرسنجی بانک جی پی مورگان درباره پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022 | همتاپی

نتایج نظرسنجی بانک جی پی مورگان درباره پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022. منبع: جی پی مورگان

پیش بینی‌های ضد و نقیض قیمت بیتکوین

برخلاف مشتریان جی ‌پی مورگان، نایب بوکله رئیس‌جمهور السالوادور پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در سال 2022 به 100 هزار دلار خواهد رسید. او همچنین پیش ‌بینی کرد که در سال جاری، حداقل دو کشور دیگر نیز مسیر کشور السالوادور را دنبال خواهند کرد و بیت ‌کوین را به ‌عنوان یک ارز دیجیتال به رسمیت خواهند شناخت.

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، بنیانگذار نکسو (Nexo) نیز معتقد است که قیمت بیت کوین شش رقمی خواهد شد. به گفته او، این افزایش قیمت، با افزایش پذیرش نهادی امکان پذیر است و تا اواسط سال 2022 اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر این، آنتونی ترنچف 35 ساله بلغاری معتقد است که بیت کوین، یک پوشش تورمی معادل طلا است. نرخ تورم در اکثر کشورها به شدت در حال افزایش است، که می‌تواند دلیل دیگری برای افزایش ارزش دلاری بیت کوین باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *