قیمت بیت کوین می‌تواند در ۸ سال آینده به ۱ میلیون دلار برسد

قیمت بیت کوین می‌تواند در 8 سال آینده به 1 میلیون دلار برسد | همتاپی

مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX) نسبت به رشد قیمت بیت کوین خوش بین است. او توضیح داده است که چگونه خرید و فروش بیتکوین در هشت سال آینده با قیمت 1 میلیون دلار انجام خواهد شد.

 آرتور هیز (Arthur Hayes)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق پلتفرم ارز دیجیتال بیت مکس (BitMEX)، پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین در پایان 10 سال آینده به مرز یک میلیون دلار خواهد رسید.

او در یک پست وبلاگی که در روز چهارشنبه منتشر شد، توضیحی جامع درباره چگونگی رسیدن قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار در هشت سال آینده ارائه کرد، ارزشی که 2500 درصد بیشتر از قیمت فعلی آن است.

 حلقه شوم (The Doom Loop)

آرتور هیز پدیده‌ای را توصیف می‌کند که او آن را «حلقه شوم» می‌نامد، که نشان‌دهنده سه کاری است که کشورهای سراسر جهان برای تأمین کسری بودجه خود انجام می‌دهند: فروش بدهی به نهادهای داخلی، فروش بدهی به خارجی‌ها‌، و چاپ پول توسط بانک مرکزی.

وی خاطرنشان کرد که تنش‌های ژئوپلیتیکیِ ادامه دار، نرخ تورم را تشدید می‌کند.

با این حال، در مقطعی، تورم به اوج خود خواهد رسید و بانک‌های مرکزی چاره‌ای جز متوسل شدن به سیاست کنترلِ منحنیِ بازدهی (YCC) نخواهند داشت، ابزاری که برای جلوگیری از ورشکستگی به کار می‌رود. به گفته آرتور هیز، این نقطه عطف بیت کوین خواهد بود.

سیاست کنترلِ منحنیِ بازدهی (YCC) پایان بازی است. هنگامی که بالاخره به طور ضمنی یا صریح اعلام شود، بازی برای ارزش دلار در مقابل طلا و مهم‌تر از آن ببیت کوین تمام می‌شود. سیاست کنترلِ منحنیِ بازدهی، نحوه رسیدن ما به بیتکوین 1 میلیون دلاری و طلای 10,000 تا 20,000 دلاری است.

فرهنگ نگهداری (HODL) بیت کوین

آرتور هیز معتقد است که رشد تصاعدی قیمت بیت کوین در 10 سال گذشته منجر به ایجاد فرهنگ HODL شده است. وی خاطرنشان کرد که این ایده به قدری در بین علاقه مندان بیتکوین رایج شده است که سرمایه‌ گذاران بلندمدت (HODLers) مصمم هستند که دارایی‌های خود را به هیچ قیمتی نفروشند و ترجیح می‌دهند فقط ارز فیات خرج کنند.

با این حال، او خاطرنشان کرد که این فرهنگ HODL می‌تواند عملکرد شبکه را در زمانی که تمام بلاک‌های بیتکوین استخراج شده‌اند، مختل کند، زیرا ماینرها دیگر پاداش بلاکی دریافت نمی‌کنند، بلکه به کارمزد تراکنش متکی هستند. اگر تراکنش وجود نداشته باشد، به دلیل اینکه هولدرها ذخیره بیت کوین خود را نگهداری می‌کنند، هش ریت شبکه به صفر می‌رسد و بیتکوین را بی‌ارزش می‌کند.

وی سپس از همه علاقه مندان به بیتکوین درخواست کرد تا با انجام تراکنش‌ها در شبکه مشارکت کنند تا از فروپاشی شبکه جلوگیری شود.

او در پایان گفت:

ما باید مشوق این باشیم که بخشی از مازادِ حسابِ جاری در بیتکوین ذخیره شود تا اقتصادهای بیت‌کوین-محور در سراسر جهان رشد کنند. برخلاف طلا، ببیت کوین باید حرکت کند، در غیر این صورت، شبکه از بین می‌رود.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *