با اوج گرفتن قیمت طلا تقاضا برای تتر‌ گلد بیشتر می‌شود

با اوج گرفتن قیمت طلا تقاضا برای تتر‌ گلد بیشتر می‌شود

قیمت طلا و تتر گلد (XAUT ) امروز به بیش از 1,900 دلار رسید. این قیمت از سپتامبر سال 2011 تا به حال، دیده نشده بود. 

ارزش استیبل کوین تتر گلد در تاریخ 24 ژوئیه، 1,902 دلار بود و نسبت به سپتامبر سال 2011، به بالاترین قیمت خود رسید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

فرق تتر گلد با تتر چیست ؟هر توکن تتر‌ گلد نشان دهنده یک اونس تروا طلا می‌باشد. تتر گلد که به دو صورت توکن ERC-20 (بلاک‌چین اتریوم) و توکن TRC20 (بلاک‌چین ترون (TRON)) موجود می‌باشد، از کیف پول تتری خریدار به آدرس همان بلاکچین قابل انتقال می‌باشد. به علاوه، در میان رقبا، تتر گلد تنها محصولی است که از کاربران هزینه نگهداری دریافت نمی‌کند. علاوه بر این، مخازن ذخیره طلای فیزیکی این ارز دیجیتال که در کشور سوئیس قرار دارد توسط کاربران قابل کنترل می‌باشد. بهترین اقدامات امنیتی و ضد تهدید برای این ذخایر فراهم شده است. امروزه، تتر گلد بهترین روش برای نگهداری طلا است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal)، در تاریخ 24 ژوئیه طلا رکورد جدیدی را در قیمت پایانی این روز (1,897 دلار) داشت، اما از سال 2011 تاکنون به رکورد 1,921 دلاری خود دست نیافته بود که در اواسط این روز به این قیمت رسید. طلا با افزایش 22.7%، از 1,550 دلار به 1,902 دلار رسید و همچنین تتر گلد (XAUT) استیبل کوینی که امکان مالکیت یک اونس تروا از طلای تحت کنترل شرکت Swiss Vault را به افراد می‌دهد افزایش یافت.

تنها سه روز پس از مطرح شدن لایحه مشوق‌های مالی توسط دولت آمریکا برای مقابله با تأثیر اقتصادی همه گیر کووید-19، این افزایش قیمت رخ داد.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر (CTO) گفت:

در مواقع عدم اطمینان، مردم دوست دارند که طلا داشته باشند. تتر گلد محصولی درخشان برای این زمان هاست.

همچنین وی افزود:

افزایش تقاضا برای تتر گلد موجب شد قیمت آن در 30 روز گذشته 8.4٪ افزایش یابد، و همچنین سرمایه بازار فعلی آن بیش از 92 میلیون دلار می‌باشد.

بیت کوین یا طلا و تتر گلد ؟

قیمت بیتکوین (BTC) دو روز قبل پس از کش و قوس‌های طولانی و نوسانات اندک بین 9,000 تا 9,500 دلار، بالاخره به بالای 10,000 دلار افزایش یافت.

اما از نظر شیفتگان طلا مانند پیتر شف (Peter Schiff)، معامله‌گرانی که در فروش و خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال ثبات نیستند. شف بر این باور است که سرمایه‌گذارها به دنبال پولدار شدن از طریق طلا یا استیبل کوین‌هایی با پشتوانه طلا، نیستند و به دنبال ضرر کمتر ناشی از قیمت‌های کریپتو پرنوسان هستند.

شف همچنان بر این عقیده استوار است که «افت شدید» در قیمت بیتکوین اجتناب ناپذیر است:

بیت کوین تاکنون دو بار دیگر هم افزایش قیمت بالای 10,000 دلار را داشته است که یکی در اکتبر سال 2019 بود و دیگری در فوریه سال 2020، اما قیمت بیت‌ کوین به ترتیب 38٪ و 63٪ کاهش یافت. آخرین باری که قیمت بیتکوین بیشتر از 10,000 دلار افزایش یافت، در ماه مه بود و فقط 15٪ سقوط کرد. همچنین امروز قیمت این ارز دیجیتال بالای 10,000 دلار است. باید دید افت بعدی آن چقدر خواهد بود؟

همچنین، بازار سرمایه استیبل کوین تتر (USDT)، در 22 ژوئیه به بیش از 10 میلیارد دلار رسید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *