بررسی تصویب لایحه زیرساخت کنگره آمریکا و قیمت خرید و فروش بیت کوین

بررسی تصویب لایحه زیرساخت کنگره آمریکا و قیمت خرید و فروش بیت کوین | همتاپی

کنگره ایالات متحده به تازگی قانونی را تصویب کرده است که به طور بالقوه می‌تواند سیاست فکری آمریکایی‌ها را در قبال بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال تغییر دهد. تصویب لایحه ننگین زیرساخت که با 226 رای موافق در برابر 206 مخالف بلاخره رای نهایی را به دست آورد، لایحه‌ای بحث‌برانگیز برای صنعت نوپای کریپتو خواهد بود.

 اگر این لایحه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شود، اکثر کسب‌وکارهای رمزنگاری ثبت‌شده در ایالات متحده – مانند کوین ‌بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، یا حتی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ارز دیجیتال در آمریکا، به عنوان کارگزار در نظر گرفته می‌شوند و باید تراکنش‌های خود را به سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) گزارش دهند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این امر مستلزم آن است که معامله‌گران ارزهای دیجیتال پیش از ورود به صنعت نوپا رمزارزها و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال 1,099 فرم را امضا و به IRS ارسال کنند. کسب‌وکارهای ارز دیجیتال آمریکایی نیز باید نام و آدرس مشتریان خود را فاش کرده و تمام اطلاعات آن را در اختیار سازمان درآمد داخلی بگذارند؛ امری که با ماهیت و اهداف جامعه رمزارزها کاملا متضاد است. به همین سبب، بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری نگرانی‌های خود را مبنی بر اینکه این لایحه می‌تواند طیف گسترده‌ای از اپراتورها، از جمله ماینرها، توسعه‌دهندگان dApp، صرافی‌های ارز دیجیتال، متولیان و حتی ارائه‌دهندگان کیف پول ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد، ابراز کردند.

یک چالش سیاسی بزرگ بر سر راه ایالات متحده

جو بایدن گفت که تصویب این لایحه گامی عظیم رو به جلو برای یک ملت بود، عمدتاً به این دلیل که برای تصویب به آرای حزب جمهوری‌خواه نیاز داشت. این دستاورد به لطف مذاکرات فشرده با نمایندگان کنگره و میانه‌روها اتفاق افتاد.

مجلس طرح توسعه زیرساخت دو حزبی را تصویب کرد. طرحی که به عنوان یک سرمایه گذاری عظیم برای چند نسل، میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد کرد و زیرساخت‌های ما را مدرن‌تر از قبل می‌کند. از همه مهم‌تر، گنجاندن قانونی که اجازه می‌دهد طرح Build Back Better Act من به تصویب برسد.

ما باید فورا این طرح را تقدیم مجلس کنیم. همانطور که در گذشته ثابت کردیم، ما می‌توانیم.

منبع: توییتر جو بایدن (@JoeBiden) 6 نوامبر 2021

آراء از خطوط سیاسی احزاب پیروی می‌کرد. اکثر دموکرات‌ها به پیشنهاد رئیس جمهور رأی مثبت دادند. در مقابل، اکثر جمهوری‌خواهان مخالفت خود را اعلام و رای منفی دادند. 

در میان دموکرات‌ها، الکساندریا اوکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez)، ایلهان عمر (Ilhan Omar)، رشیده طلیب (Rashida Tlaib)، آیانا پرسلی (Ayanna Pressley)، جمال بومن (Jamaal Bowman) و کوری بوش (Cori Bush) معدود کسانی بودند که با این لایحه مخالفت کردند. دلیل آن‌ها نیز کافی نبودن بسترهای لازم برای تحقق اهداف اولیه این طرح بود.

آن‌ها با این کار خیلی زود ناراحتی خود را از طرح قبلی بایدن در هفته انتخابات در خصوص مطالبات ناگهانی امتیازات CBO و کاهش مالیات برای افراد با درآمد بیش از 1 میلیون دلار، ابراز کردند. گویا اصلا دوست نداشتند تا آخر هفته صبر کنند تا ببینند که محافل خبری چگونه به این طرح حمله خواهند کرد.

در مورد حزب بزرگ قدیمی، 13 جمهوری‌خواه به این پیشنهاد رای مثبت دادند، حرکتی که پیروزی موافقان لایحه زیرساخت را تثبیت کرد.

قیمت خرید و فروش بیت کوین هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است

قیمت بیت کوین علیرغم پیامدهای احتمالی این خبر، در جهت صعودی یا نزولی واکنش چندان قوی از نشان نداده است.

پس از رسیدن به اوج قیمتی جدید در حدود 67 هزار دلار، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود یعنی 56,425 دلار سقوط کرد. اما، قیمت خرید و فروش بیت کوین از آن زمان به بعد بهبود یافت و در یک کانال جانبی، بدون قدرت زیاد در کوتاه مدت، شروع به حرکت کرد.

قیمت بیت کوین. نمودار شمعی 4 ساعته | همتاپی

قیمت بیت کوین. نمودار شمعی 4 ساعته. منبع: Tradingview

درواقع، تصویب این لایحه کمک چندانی به تغییر این رفتار نکرد. بیت کوین در حال حاضر در پایین‌ترین نقطه کانال (61,200 دلار) خرید و فروش می‌شود، زیرا معامله‌گران، تحلیلگران و کارآفرینان بیت کوین منتظرند تا ببینند در آینده نزدیک چه اتفاقی می‌افتد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *