کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟

کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟ | همتاپی

امروزه ارزهای دیجیتال و داد و ستد آن‌ها، در میان اقشار گوناگونی از مردم رواج پیدا کرده و کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشنیده باشد.

در حال حاضر کلاهبرداران نیز با افزایش محبوبیت بازار رزهای‌ دیجیتال دائما سعی می‌کنند راهکارهای جدیدی را برای سوءاستفاده از کاربران این حوزه به کار بگیرند. همتاپی همواره و از زمان تاسیس تلاش کرده است تا روش‌های کلاهبرداری در این بازار را شناسایی کرده و به کاربران هشدارهای لازم را بدهد. برای آگاهی بیشتر درباره ترفندهای کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال در ادامه با ما همراه باشید.

 

انواع کلاهبرداری‌های بازار ارزهای دیجیتال

1.     فروش ارز دیجیتال با کارمزد عالی

یکی از ترفندهای افراد کلاهبردار در بازارهای مالی، این است که به سراغ افراد تازه وارد به همتاپی می‌روند.

این افراد با بهانه‌های گوناگون با این افراد بی‌تجربه وارد تعامل شده و ادعا می‌کنند در ازای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، حاضر به پرداخت کارمزدی عالی به آنها هستند. این افراد به کیف پول کاربر در سامانه همتاپی، ارز دیجیتال پرداخت کرده و در ازای کارمزد عالی، از کاربر، معادل ریالی آن ارز دیجیتال را دریافت می‌کنند. معاملات این چنینی معمولا به دلیل فرار مالیاتی، پول‌شویی و یا مخفی نمودن گردش مالی فرد انجام می‌شود. جرم این گونه از معاملات، اگر با اهدافی غیرقانونی انجام شود، معمولا شامل افرادی که با آنان همکاری کرده و احراز هویت شده‌اند نیز خواهد شد. در خصوص این گونه از پیشنهادها، بهتر است در مورد منبع پول، اطمینان حاصل کنید زیرا در صورت وقوع جرم، شما نیز شریک جرم تلقی خواهید شد.

2.     کسب درآمد تنها با باز کردن حساب در همتاپی

ممکن است در شبکه‌های اجتماعی و یا آگهی‌ها، تبلیغاتی را مبنی بر کسب درآمد تنها با باز کردن حساب در سایت‌های تبادل ارز دیجیتال، دیده باشید. در این روش کلاهبرداران از افراد می‌خواهند تا حسابی در سامانه معاملات همتاپی ایجاد کرده و اطلاعات حساب خود را در اختیار آنان قرار دهند.

در واقع آنان حساب کاربری شما را اجاره کرده و پورسانتی را نیز پیشنهاد می‌دهند. این افراد حتی ممکن است خود را کارمند همتاپی نیز معرفی نمایند. این کار برای سوء استفاده از حساب کاربری شما و راهی برای کلاهبرداری می‌باشد.

3.     خرید ارز دیجیتال برای افراد ناشناس

اگر در این بازار فعال هستید، ممکن است شما نیز با پیام‌هایی که از شما می‌خواهند به ازای دریافت پورسانت برای آن‌ها ارز دیجیتال بخرید، روبه‌رو شده‌اید. این ترفند کلاهبرداری در بیشتر موارد برای پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پول‌های غیرقانونی و کثیف، در صورت تبدیل به ارز دیجیتال، دیگر قابل پیگیری نیستند. بهتر است از انجام این کار خودداری کنید و گول کارمزد پیشنهادی را نخورید.

برای حفظ امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال، چه باید کرد؟

  • شما مسئول تمام فعالیت‌ها با حساب کاربری خود هستید و در صورت بروز مشکل و یا تخلف، محکوم خواهید شد.
  • به هیچ عنوان اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. کلاهبرداران به راحتی با استفاده از حساب شما می‌توانند همه مسئولیت‌ها را به گردن شما بیندازند.
  • به هیچ وجه خرید و فروش ارز دیجیتال را برای افراد ناشناس انجام ندهید.
  • تحت تاثیر مبالغ و کارمزدهای پیشنهادی قرار نگیرید، زیرا مطمئنا به خطرات و مشکلات بعدی نمی‌ارزد.
  • برای کسب درآمد در سایت همتاپی روش‌های گوناگون و متنوعی وجود دارد و نیازی به امتحان روش‌های غیرقانونی و پرخطر دیگر نیست.

سخن آخر

با مورد توجه قرار گرفتن بازارهای مالی دیجیتال، کلاهبرداران نیز روش‌های خود را به روز کرده‌اند و همیشه در کمین قربانیان هستند. با بالا بردن اطلاعات و دانش خود، راه‌های کسب امنیت در این بازار را بیاموزید و بدانید که زمان و سرمایه شما ارزش ریسک‌های پرخطر را ندارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام به ادمین،حساب اجاره ای که خیلی زیاد شده ،جزعه کدوم یکی از این مواردی که گفتید میشه؟

    1. سلام دوست عزیز

      حساب اجاره‌ای بیانگر اجازه استفاده شخص دیگری غیر از شما از حساب کاربری در وب سایت همتاپی می‌باشد. کلیه موارد ئکر شده در این مقاله مصادیق حساب اجاره‌ای می‌باشد.