آموزش نحوه ساخت حساب جیمیل و کاربردهای آن در ارزهای دیجیتال

آموزش نحوه ساخت حساب جیمیل و کاربردهای آن در ارزهای دیجیتال | همتاپی

یکی از مهم‌ترین نیازهای هر شخص در عصر اینترنت، داشتن راه ارتباطی با جهان می‌باشد. حساب جیمیل یکی از متداول‌ترین راه‌های ارتباطی در جهان است که بر بستر اینترنت شکل گرفته است.

در حال حاضر برای ورود به اکثر سایت‌ها من جمله صرافی‌های ارز دیجیتال کاربر می‌بایست یک حساب جیمیل شخصی وارد کند. چرا که بسیاری از این سایت‌ها از جیمیل به عنوان راه حلی برای برقراری ارتباط با کاربران و انجام مکاتبات خود استفاده می‌کنند. اکنون که با اهمیت بالای حساب جمیل آشنا شدید مهم‌ترین سوال این است که آیا جیمیل شخصی دارید؟ در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه ساخت جیمیل را آموزش دهیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

جیمیل چیست و چگونه به وجود آمد؟


جیمیل یک سرویس ایمیل رایگان است که توسط شرکت گوگل راه‌اندازی شده است. شرکت گوگل نسخه آزمایشی این سرویس را برای اولین بار در سال 2004 روانه بازار کرد. Gmail اولین سرویس آدرس الکترونیکی بود که حدود یک گیگابایت فضا به کاربران خود می‌داد. علاوه بر این، جمیل اولین سرویسی بود که تمام نامه‌هایی که بین دو شخص مختلف ردوبدل می‌شدند را پشت سر هم به حالت قطاری (Thread) نشان می‌داد. در آن زمان کاربران می‌توانستند از طریق دعوتنامه افرادی که حساب جیمیل داشتند، صاحب حساب جیمیل شوند و از خدمات این سرویس استفاده نمایند. استفاده از این سرویس در سال 2007 برای عموم آزاد شد و دیگر برای عضویت در آن نیازی به دعوت‌نامه نبود.


مزایا استفاده از حساب جیمیل 


جمیل علاوه بر اینکه ابزاری برای برقراری ارتباط و انجام مکاتبات می‌باشد، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای این سرویس را بررسی خواهیم کرد. 

  • امکان عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره
  • امکان ایجاد حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال
  • استفاده از سایر خدمات گوگل مانند گوگل درایو، گوگل ترجمه، گوگل مپ و غیره 
  • امکان ارسال و دریافت فایل در جیمیل به همراه پیوست 
  • امکان ارسال و دریافت پیام در سریع‌ترین زمان
  • امنیت بالای اطلاعات در پیام‌های ارسالی و دریافتی 
  • اختصاص فضای نامحدود برای ارسال و دریافت پیام
  • امکان دسترسی آسان به خدمات جیمیل
  • ثبت تاریخچه مکالمات و گفت‌وگوها 

نحوه ساخت حساب جیمیل


برای استفاده از خدمات سرویس جیمیل ابتدا می‌بایست نحوه ایجاد حساب جیمیل را یاد بگیرید. برای ساخت حساب جیمیل باید مراحل زیر را طی کنید: 

  • ایجاد حساب

به عنوان اولین قدم برای ایجاد حساب کاربری جیمیل ابتدا می‌بایست وارد سایت (gmail.com (google.com/gmail‌ شوید و روی دکمه Create an account‌‌ یا همان ایجاد حساب کلیک کنید.

ایجاد حساب جیمیل| همتاپی

  • تکمیل فرم ثبت‌نام Gmail

در این مرحله فرم ثبت‌نام را مشاهده خواهید کرد. در تصویر زیر کاملا واضح است که این فرم اطلاعات اولیه کاربر برای ساخت جیمیل را می‌خواهد. در صورتی که صفحه ثبت نام به زبان انگلیسی باشد می‌توانید از قسمت پایین صفحه زبان خود را به فارسی تغییر دهید. 

تکمیل فرم ثبت نام حساب جیمیل | همتاپی

  1. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
  2. در اینجا باید آدرس جیمیل دلخواه خود را درج کنید. توجه داشته باشید آدرس جیمیل همان عبارتی است که قبل از gmail.com@ قرار می‌گیرد. آدرس جیمیل انتخابی نباید قبلا توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد در غیر اینصورت با خطا مواجه خواهید شد.
  3. در مرحله بعدی کاربر می‌بایست رمز عبور خود را وارد نماید. هنگام انتخاب رمز عبور دقت نمایید. چرا که در فرم‌های بعدی می‌بایست این رمز را مجدد وارد کرده و تایید کنید. رمزعبور انتخابی باید حداقل 8 کاراکتر باشد و متشکل از حروف، اعداد و نمادها باشد. در غیر این صورت با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

فرم ثبت‌نام Gmail | همتاپی

سپس بر روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

  • وارد کردن اطلاعات برای بازیابی حساب Gmail

در این مرحله کاربر می‌بایست اطلاعاتی نظیر شماره تلفن خود را وارد نمایند. این مرحله به منظور حفظ امنیت و امکان بازیابی رمزعبور حساب جیمیل کاربر می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که وارد کردن شماره موبایل صحیح در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد، چرا که بعدا اگر به هر دلیلی اکانت جیمیل شما هک شود و یا رمز عبور خود را فراموش کنید با استفاده از همین شماره موبایل می‌توانید اکانت جیمیل خود را بازیابی کنید. 

  1. شماره موبایل خود را وارد کنید.
  2. اگر حساب جیمیل دیگری برای بازیابی داشته باشید در کادر مشخص شده وارد نمایید. اگر به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کنید به راحتی می‌توانید اکانت خود را بازیابی نمایید. 
  3. تاریخ تولد خود را به میلادی وارد نمایید.
  4. جنسیت خود را ثبت نمایید.

وارد کردن اطلاعات برای بازیابی حساب Gmail | همتاپی

سپس بر روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

  • تایید شماره موبایل

در این مرحله باید شماره موبایل وارد شده در مرحله قبل را تایید نمایید. برای این منظور می‌بایست پس از وارد کردن شماره موبایل و کلیک بر روی دکمه بعدی کد تاییدی که برای شما ارسال شده است را در کادر مشخص شده وارد کنید. 

ثبت شماره موبایل برای ایجاد حساب کاربری | همتاپی

تایید شماره موبایل | همتاپی

  • تایید قوانین گوگل

در این مرحله گوگل قوانین، شرایط استفاده از خدمات، خط مشی این شرکت را برای کاربران توضیح داده است. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه موافقم موافقت خود را تایید نمایید.

تایید قوانین گوگل | همتاپی


 چگونه می‌توان وارد اکانت جیمیل شد؟


  1. برای ورود به اکانت جیمیل ابتدا به آدرس gmail.com بروید.
  2. روی گزینه Sign in کلیک کنید. 
  3. آدرس حساب جیمیل و رمز عبور خود را وارد نمایید و روی دکمه ورود کلیک نمایید. 

 چگونه می‌توان وارد اکانت جیمیل شد؟ | همتاپی

لازم به ذکر است چنانچه از رایانه‌های عمومی برای ورود به حساب کاربری خود استفاده می‌کنید به منظور حفظ امنیت قبل از ترک رایانه از حساب کاربری خود خارج شوید.

وقتی شما وارد حساب کاربری خود می‌شوید. جیمیل شما را به صورت پیش فرض به قسمت inbox یا صندوق ورودی وارد می‌کند.

  •         Inbox (صندوق ورودی): کلیه ایمیل‌های دریافتی شما در این قسمت لیست می‌شود.
  •         Starred (ایمیل ستاره‌دار): کلیه ایمیلی‌هایی که توسط شما ستاره‌دار شده‌اند، در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Important (مهم): کلیه ایمیل‌های مهمی که توسط شما علامت‌گذاری شده‌اند، در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Sent Mail (فرستادن ایمیل): کلیه ایمیل‌های ارسالی شما در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Drafts (ذخیره شده): کلیه ایمیل‌های ذخیره شده توسط شما در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Chats (گفتگو): کلیه ایمیل‎‌های شما در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         All Mail (همه ایمیل‌ها): لیست گفتگوهای آنلاین شما در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Spam (هرزنامه): کلیه ایمیل‌های اسپم (مزاحم) در این قسمت لیست می‌شوند.
  •         Trash (زباله‌دان): کلیه ایمیل‌هایی که توسط شما حذف شده است، در این قسمت لیست می‌شوند.

 در صورت فراموشی نام کاربری یا پسورد حساب جیمیل چه باید کرد؟


گاهی ممکن است به دلیل اینکه رمز عبور پیچیده‌ای برای حساب جیمیل خود انتخاب کرده‌اید و یا مدت طولانی از جیمیل خود استفاده نکرده‌اید رمز عبور آن را فراموش کنید. در نظر داشته باشید فراموشی رمز عبور جیمیل به معنای از دست رفتن حساب کاربری نخواهد بود. در ادامه برخی از بهترین روش‌های بازیابی رمز عبور جیمیل را بررسی خواهیم کرد.

  • بازیابی با استفاده از آخرین پسورد

هنگامی که بر روی گزینه Forget Password کلیک می‌کنید، اولین گزینه‌ای که پیش روی شماست Last Password می‌باشد. اگر آخرین پسوردی که استفاده کردید را به یاد دارید، آن را وارد کنید. چنانچه با استفاده از این روش نتوانستید رمز عبور خود را بازیابی کنید می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده نمایید.

  • بازیابی حساب جیمیل با شماره تلفن همراه

اگر حین ساختن حساب جیمیل خود شماره موبایلتان را ثبت کرده باشید، می‌توانید شماره همراه خود را وارد کرده و از طریق کد تاییدی که برای آن ارسال می‌شود رمز جیمیل خود را بازیابی کنید. 

  • بازیابی رمز جیمیل با تایید هویت دومرحله‌ای گوگل بدون استفاده از شماره

در صورتی که قبلا تایید هویت دومرحله‌ای اکانت گوگل خود را به کمک Google Authenticator فعال کرده باشید می‌توانید با استفاده از این روش رمز عبور خود را ریکاوری نمایید. با وارد شدن به برنامه Google Authenticator خود کد ۶ رقمی را وارد کنید.

  • بازیابی رمز Gmail با استفاده از کد بکاپ

این روش تنها زمانی قابل استفاده است که شما فاکتور تایید دو مرحله‌ای را با استفاده از سرویس ویس یا پیامک فعال کرده باشید. چنانچه از روش‌های تایید دیگری مانند Google Authenticator ،Google Prompt استفاده نمی‌کنید، گزینه بکاپ کد به شما کمک می‌کند رمز عبورتان را بازیابی نمایید. برای این منظور کد ۸ رقمی بکاپ را در کادر مربوطه وارد نمایید.

  • بازیابی جیمیل با سوال امنیتی

سوال امنیتی یکی از روش‌های قدیمی حفاظت از اکانت Gmail است. هنگامی که اکانت جیمیل خود را می‌سازید از شما خواسته می‌شود یک سوال امنیتی را برای بازیابی رمز عبور خود تعیین کنید. اگر جواب درست این سوال را وارد نمایید به راحتی می‌توانید پسورد خود را ریکاوری کنید.

  • بازیابی پسورد Gmail با استفاده از تایید شماره تلفنی که در تایید تنظیمات امنیتی خود ارائه کردید

در صورتی که شما در تنظیمات امنیتی خود شماره موبایل پشتیبان را وارد کرده باشید، می‌توانید از آن برای بازیابی پسورد جیمیل خود استفاده کنید. در این روش تنها کافی است این شماره را به Gmail بدهید.

  • بازیابی رمز جیمیل با استفاده از تاریخ ایجاد اکانت گوگل

در صورتی که ماه و سال تاریخ ایجاد اکانت گوگل خود را به یاد داشته باشید. می‌توانید رمز Gmail خود را بازیابی کنید.

  • بازیابی پسورد اکانت جیمیل با استفاده از تایید ایمیل

اگر هنگام ایجاد اکانت جیمیل خود فیلد Your Current Email Address را پر کرده باشید می‌توانید برای بازیابی رمز عبور حساب جیمیل از آن استفاده کنید. در این روش شما با وارد کردن آی دی ایمیل یک کد دریافت خواهید کرد. با وارد کردن کد مذکور می‌توانید پسورد جیمیل خود را بازیابی کنید.


 چگونه امنیت جیمیل خود را بالا ببریم؟


برای افزایش امنیت حساب جیمیل خود لازم است موارد زیر را رعایت نمایید.:

به عنوان اولین قدم در راستای افزایش امنیت حساب کاربری یک رمز عبور قدرتمند که شامل اعداد و حروف کوچک و بزرگ باشد انتخاب کنید. برای چندین حساب کاربری از رمز عبورهای یکسان استفاده نکنید.

هرگز روی لینک‌هایی که ضمیمه جیمیل دریافت می‌کنید، کلیک نکنید؛ این لینک‌ها که تحت عنوان لینک‌های مشکوک شناخته می‌شوند به راحتی می‌توانند نرم افزارهای مخرب رو روی سیستم شما نصب کرده و اطلاعات شما را سرقت کنند. تنها در صورتی که فرستنده ایمیل را به خوبی میشناسید روی این لینک ضمیمه شده کلیک کنید.

سعی کنید اکانت جیمیل خود را در سیستم‌های مراکز عمومی باز نکنید. در صورت استفاده از سیستم‌های عمومی برای بازکردن حساب جیمیل مطمئن شوید که از حساب خود خارج شده‌اید.

رمز عبور خود را در برای هیچ فردی افشا نکنید و این را به یاد داشته باشید که گوگل هیچ‌گاه از شما رمز عبور نمی‌خواهد. در صورت بروز چنین مواردی سریعا صفحه موردنظر را ببندید.

یک شماره تماس جهت ریکاوری حساب خود فعال کنید تا امنیت حساب شما افزایش یابد. برای فعال کردن این فیلد می‌توانید به تنظیمات حساب Gmail خود وارد شوید و روی Personal info کلیک کرده و به بخش Contact info بروید. سپس در قسمت phone تنظیمات شماره تماس ریکاوری خود را فعال کنید.

تایید هویت دو عاملی را برای حساب جیمیل خود فعال کنید. استفاده از این روش باعث می‌شود که شما برای ورود به حساب کاربری خود علاوه بر پسورد به یک کد 6 رقمی که به گوشی موبایل شما ارسال می‌شود. بنابراین در صورتی که پسورد حساب کاربری شما هک شود، آنگاه امکان ورود به حساب جیمیل وجود ندارد. کدهای تایید هویت دو عاملی یک بار مصرف هستند. 

برای فعال کردن آن‌ها می‌توانید از تب Security به بخش Signing in to Google بروید و روی گزینه 2-Step Verification کلیک کرده و با وارد کردن یک شماره موبایل فعال می‌توانید تایید هویت دو عاملی را برای حساب کاربری خود فعال کنید.

فعال کردن فیلد ایمیل ریکاوری می‌تواند امنیت حساب Gmail شما را بالا ببرد؛ از این قابلیت می توانید در زمان فراموشی پسورد جیمیل جهت بازیابی حساب خود استفاده کنید. شما برای فعال کردن ایمیل ریکاوری باید به قسمت Personal info بروید و از قسمت Contact info بر روی گزینه Email کلیک کنید. حالا با زدن گزینه ADD RECOVERY EMAIL می‌توانید آدرس ایمیل ریکاوری خود را در کادر مشخص شده وارد کنید.


چگونه حساب کاربری جیمیل خود را حذف کنیم؟


هر فردی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی حساب جیمیل خود را حذف کند. انجام این کار فرآیند پیچیده‌ای ندارد و شما به راحتی می‌توانید نسبت به حذف اکانت جیمیل خود اقدام نمایید. البته باید توجه داشته باشید در صورت حذف حساب جیمیل خود دسترسی شما به کلیه سرویس‌های گوگل که با این حساب جیمیل در تعامل بوده‌اند از دست خواهد رفت. بنابراین قبل از هر اقدامی توصیه می‌کنیم مورد فوق را مدنظر قرار دهید و سپس طبق دستورالعمل زیر برای حذف اکانت جیمیل خود اقدام کنید.

  • به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید.
  • در بخش Account Preferences روی گزینه Delete Account or Services کلیک کنید.
  • حالا گزینه Delete Google account and data را بزنید.
  • در اینجا شما می‌توانید قبل از حذف اکانت خود تمام اطلاعات لازم را بک آپ گیری کنید. در صورتی که به چنین چیزی احتیاج ندارید می‌توانید در بخش پایین صفحه شرایط و ضوابط گوگل را برای حذف اکانت قبول کنید.
  • در نهایت نیز بر روی گزینه Delete Acoount کلیک کرده تا فرآیند حذف اکانت گوگل یا Gmail شما تمام شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من دیشب خواستم سایت بیت کویین دات کام رامطالعه کنم نه اینکه به این خوبی توضیح نداد تا کمی فرصت پیدامیکردم که متنی را کوپی کنم برای خودم بلافاصله صفحه کایدرااز زیر دستم میکشید پولی چقدرطول کشید بعد بازار بدبختی وارد آن قسمت میشدم مگرسایت هم سوسول میشه اخرخواستم نظر بنویسم پنج کلام می‌نوشتم صفحه کایدرامیکشید ولذت بردم الا خدای کیف کردم خیلی جالب وبموقع همه آن چیز راکع میخواستم دراختیارم گذاشتین ممنونم خیلی عالی بود درضمن اگر به قسمت‌های خواصی نیازداشته باشم میتوانم وارد شوم

    1. سپاس گذاریم از این که وقت ارزشمنتون رو در اختیارمون گذاشتید 🙏

  2. از اینکه سوال بی ربط میپرسم عذرخواهی میکنم. هشت ریت در استخراچ یعنی چی؟