کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح در ۵‌ سال گذشته

کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح در ۵‌ سال گذشته

 داده‌ها حاکی از آن است که موجودی بیت کوین در صرافی‌ها کاهش پیدا کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران استراتژی خود را تغییر داده‌اند و بیشتر به سمت نگهداری بلندمدت بیت کوین می‌روند.

 داده‌های آنچین

 موجودی بیت کوین در صرافی‌ها کل بیت کوین‌هایی است که در آدرس‌های مختلف صرافی نگهداری می‌شوند.

 در حال حاضر، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به روند نزولی خود ادامه داده و به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. طبق داده‌ها، کل موجودی صرافی‌ها به زیر ۲.۳ میلیون بیت کوین کاهش یافت و این مقدار کاهش موجودی از مارس۲۰۱۸ (اسفند۱۳۹۶) مشاهده نشده بود.

 دراین‌میان، جریان‌های خروجی سرمایه از صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و کوین بیس علت اصلی این کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌هاست. چنین جریان‌های خروجی از صرافی‌های بزرگ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به استراتژی‌های نگهداری بلندمدت بیت کوین تمایل بیشتری دارند.

موجودی بیت کوین در صرافی‌ها - منبع: گلسنود
موجودی بیت کوین در صرافی‌ها – منبع: گلسنود

 بایننس، صرافی با بزرگ‌ترین ذخایر بیت کوین، طی ۱۲ ماه گذشته برداشت‌های زیادی از بیت کوین را ثبت کرده است. بعد از بایننس، صرافی کوین‌بیس سومین خروجی بزرگ در سال ۲۰۲۴ را به ثبت رساند و تقریباً ۱۶هزار بیت کوین طی یک روز خارج شد. 

این الگو جریان خروجی مداوم، نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت کوین منتظر افزایش قیمت این ارز دیجیتال در آینده هستند و به همین علت دارایی‌های خود را به کیف پول‌های خصوصی منتقل می‌کنند.

موجودی بیت کوین در تمامی صرافی‌ها - منبع: گلسنود
موجودی بیت کوین در تمامی صرافی‌ها – منبع: گلسنود

 چنین خروجی‌ای در صرافی‌ها احساسات بازار را نشان می‌دهد، به این صورت که سرمایه‌گذاران به‌احتمال زیاد با کاهش عرضه موجودی بیت کوین در صرافی‌ها، برای فاز صعودی قیمت بیت کوین آماده شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالا در آینده نزدیک فشار صعودی به قیمت‌های در بازار کریپتو وارد می‌شود.

منبع: cryptoslate
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *