پیش‌بینی تحلیلگران از رشد چشمگیر قیمت اتریوم پس از عرضه ETFهای اسپات

چکیده مطلب:

پیش‌بینی می‌شود با عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال رشد چشمگیری را تجربه کند. از طرفی، در آستانه راه‌اندازی ETFهای اتریوم، شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات آتی این ارز دیجیتال هستیم.

پیش‌بینی تحلیلگران از رشد چشمگیر قیمت اتریوم پس از عرضه ETFهای اسپات

انتظار می‌رود با راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده، شاهد تقویت قیمت این ارز دیجیتال باشیم. ورود نقدینگی قابل توجه به این صندوق‌ها می‌تواند به‌عنوان یک محرک مثبت برای افزایش تقاضا و رشد قیمت اتریوم عمل کند. از سوی دیگر، بیت‌کوین با چالش‌هایی همچون بازپرداخت وجوه به اعتباردهندگان صرافی ورشکسته مت.گاکس مواجه است که ممکن است فشار فروش را بر روی این ارز دیجیتال افزایش دهد. 

تحلیلگران کی۳۳ ریسرچ، وتله لوند (Vetle Lunde) و دیوید زیمرمن (David Zimmerman) در گزارشی در تاریخ ۱۳تیر (۲ژوئیه) اظهار داشتند که راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اتریوم، که انتظار می‌رود از 19تیر (۸ژوئیه) در ایالات متحده آغاز شود، یک «فرصت طلایی» برای قیمت اتریوم محسوب می‌شود. این درحالی است که بیت‌کوین با فشار فروش ناشی از بازگشت ۸.۵میلیارد دلار به اعتباردهندگان صرافی ورشکسته مت.گاکس از این هفته مواجه خواهد شد.

قیمت اتریوم طی یک‍سال گذشته در مقایسه با بیت‌کوین عملکرد نسبتا ضعیفی از خود نشان داده است. این درحالی است که بیت‌کوین توانسته با جذب سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، به‌ویژه ورود بیش از ۱۴میلیارد دلار نقدینگی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با این ارز دیجیتال در سال جاری میلادی، سودهای قابل توجهی را در بازار به ثبت برساند و پیشتاز بازار باشد. 

لوند و زیمرمن گفتند که انتظار می‌رود قیمت اتریوم «بلافاصله پس از راه‌اندازی ETFها با مشکل مواجه شود» اما خاطرنشان کردند – همانند آنچه بعداً برای بیت‌کوین اتفاق افتاد – جریان ورود نقدینگی به این صندوق‌ها احتمالاً قیمت اتریوم را تقویت می‌کند.

لوند معتقد است:

ETFها یک محرک قدرتمند برای افزایش قدرت نسبی اتریوم در برابر بیت‌کوین محسوب می‌شوند. با گذر تابستان و انباشت جریان‌های نقدینگی ورودی به این صندوق‌ها، من با قاطعیت معتقدم که نسبت قیمتی فعلی اتریوم به بیت‌کوین، فرصتی استثنایی را پیش روی معامله‌گرانی که صبر و بردباری لازم را دارند، قرار می‌دهد. 

او افزود: 

ما چشم‌انداز صعودی اتریوم را حفظ می‌کنیم و انتظار داریم در پنج‌ماه پس از راه‌اندازی، شاهد ورود خالص نقدینگی معادل ۰.۷۵ تا ۱درصد از عرضه در گردش اتریوم باشیم.

 

علی‌رغم دیدگاه مثبت تحلیلگران کی۳۳ ریسرچ نسبت به آینده قیمت اتریوم، بازار کماکان موضعی سرسختانه در مخالفت با نظرات آن‌ها اتخاذ کرده است. قیمت پایین‌تر قراردادهای آتی اتریوم در قیاس با بیت‌کوین و نسبت قیمتی فعلی ۱ اتریوم به ۰.۰۵۵ بیت‌کوین، نشانه‌هایی آشکار از تردید و بی‌اعتمادی بازار نسبت به قدرت اتریوم در مصاف با بیت‌کوین هستند. 

ارزش اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین در ۱۲ماه گذشته روند نزولی پیوسته‌ای را طی کرده و در ۴خرداد (۲۴می) به پایین‌ترین سطح سالانه یعنی ۰.۰۴۵ رسیده است.

ETHBTC از سال گذشته کاهش یافته است و تنها با تایید غیرمنتظره ETFهای ETH معکوس شده است

همچنین، قیمت اتریوم نسبت به بیت‌کوین پس از تصمیم ناگهانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تأیید ETFهای اتریوم، که تحلیلگران را غافلگیر کرد، به سرعت تغییر جهت داد و نسبت ETH/BTC به ارزش فعلی ۰.۰۵۵ رسید.

با وجود این، لوند و زیمرمن گفتند که حجم سود باز معاملات آتی اتریوم (Open Interest) «بی‌وقفه» بوده و نشان می‌دهد که بسیاری از معامله‌گران درحال استفاده از مقادیر زیادی اهرم برای شرط‌بندی روی نوسانات احتمالی قیمت اتریوم در آستانه راه‌اندازی ETFها هستند.

علاقه باز به معاملات آتی ETH منجر به راه‌اندازی ETF شده است.
منبع: کوین تلگراف
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *