پیروزی گری اسکیل در برابر SEC؛ تأثیر رأی دادگاه بر بیت کوین چیست؟

جهش قیمت بیت کوین | همتاپی

صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) موفق شد در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به پیروزی دست یابد. در صورتی‌که این کمیسیون نظر خود را تغییر دهد، شرکت گری اسکیل می‌تواند صندوق GBTC خود را به صندوق ETF تبدیل کند، که این امر ممکن است منجر به افزایش خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران شود، زیرا دسترسی و قابلیت نقدینگی بیت کوین به واسطه ETF بهبود می‌یابد. دلیل رد درخواست صندوق ETF این بود که این محصولات برای جلوگیری از کلاهبرداری و فریبکاری طراحی نشده‌اند.

دادگاه استیناف ناحیه کلمبیای ایالات متحده آمریکا (D.C Cir.)، رأی سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر عدم بررسی درخواست گری اسکیل برای تبدیل صندوق خود به صندوق ETF اسپات بیت کوین را باطل اعلام کرد. این شرکت اوایل سال جاری بابت رد درخواست خود از SEC شکایت کرده بود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

روز سه‌شنبه هفته جاری، دادگاه به SEC دستور داد تا تصمیم خود را مبنی بر رد درخواست تبدیل صندوق GBTC به صندوق ETF اسپات (که تابع رفتار بیت کوین است) باطل کند.

مدیر عامل گری اسکیل در پلتفرم X (توییتر سابق)‌ چنین نوشت:

دادگاه در پرونده شکایت علیه تصمیم SEC مبنی بر رد درخواست تبدیل صندوق GBTC به صندوق ETF به نفع گری اسکیل رأی داد. از تمام افراد و به ویژه سرمایه‌گذارانی که در این راه ما را یاری کردند تشکر می‌کنم. قدردان حمایت شما هستیم.

این رأی دادگاه به این معناست که سازمان بورس و اوراق بهادار باید در رد درخواست این شرکت تجدید نظر کند. در صورت تغییر نظر این سازمان، گری اسکیل لقب اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده را به خود اختصاص خواهد داد.

زمان درخواست تبدیل صندوق GBTC به ETF به تاریخ اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) برمی‌گردد. این درخواست بعد از مدت کوتاهی و به بهانه این‌که از دستکاری در بازار جلوگیری نمی‌کند، رد شد.

صندوق گری اسکیل نیز بلافاصله واکنش داد و اقدام به شکایت علیه این سازمان کرد. در آن زمان بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این شرکت با احتمال بسیار زیادی برنده نهایی دادگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است که در طول چند ماه اخیر، این اولین شکست سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر یک شرکت کریپتویی نیست. همانگونه که احتمالاً اطلاع دارید، قبلاً نیز شاهد شکست این سازمان در برابر ریپل بودیم.

[مطالب مرتبط: بررسی آخرین وضعیت ریپل، اتریوم و چین لینک]

با تتر کمر تورم رو بشکن

رأی دادگاه چه تأثیری روی قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها داشت؟

با این‌که رأی اخیر دادگاه الزاماً به معنای تائید درخواست گری اسکیل نیست، اما تأثیر زیادی روی قیمت بیت کوین گذاشت. قیمت این ارز دیجیتال در عرض چند دقیقه توانست در یک حرکت انفجاری بیش از ۱،۵۰۰ دلار رشد کند.

این در حالی است که قیمت بیت کوین چند هفته درگیر ناحیه ۲۶،۰۰۰ دلار بود. با این رشد شدید، قیمت این رمز‌ارز به بیش از ۲۷،۵۰۰ دلار رسید و یک اوج قیمتی جدید در چند هفته اخیر ثبت کرد.

اغلب آلت کوین‌های بازار مانند بی‌ان بی (BNB)، سولانا (SOL)، متیک (MATIC)، تون کوین (TONCOIN)، لایت کوین (LTC)، بیت کوین کش (BCH)، آواکس (AVAX) و استلار (XLM)‌ نیز نسبت به این خبر بی‌تفاوت نبودند و ۵ تا ۱۰ درصد رشد کردند.

هیت مپ بازار |‌همتاپی

نقشه بازار ارزهای دیجیتال، منبع: کوانتیفای کریپتو

طبق داده‌های پلتفرم تحلیل آنچین کوین گلس (CoinGlass)، رشد ناگهانی در بازار سبب شد حجم عظیمی از سرمایه معامله‌گران لیکوئید شود. ارزش کل سرمایه‌های لیکوئید شده در ۶۰ دقیقه آخر به ۸۵ میلیون دلار رسید که ۹۰ درصد از آن به معاملات فروش تعلق داشت. این حجم از لیکوئیدیتی نشان‌دهنده نوسان شدید در بازار است و می‌تواند برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های خرید در بازارهای نوسانی هستند، مهم باشد. این داده‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل بازار و برنامه‌ریزی استراتژی‌های معاملاتی مورد استفاده قرار گیرند، به‌ویژه در زمینه تصمیم‌گیری برای خرید بیت کوین در لحظات کلیدی بازار.

در این میان، معاملات بیت کوین با ارزشی بیش از ۴۰ میلیون دلار، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

آیا شما هم در سود اخیر بازار ارزهای دیجیتال سهیم بودید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *