بررسی صرافی کوکوین و خدماتی که این صرافی ارز دیجیتال ارائه می‌دهد

بررسی صرافی کوکوین و خدماتی که این صرافی ارز دیجیتال به کاربران ارائه می‌دهد | همتاپی

در دنیای امروز خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به بخش بزرگی از اقتصاد جهانی تبدیل شده است. این خرید و فروش ارزهای دیجیتال که در اصطلاح «ترید» نیز نامیده می‌شود، در بستری به نام صرافی‌های ارزهای دیجیتال یا Exchange انجام می‌شود.

همه صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در سراسر جهان آنلاین هستند و در قالب سایت‌های اینترنتی و یا اپلیکیشن‌ها و یا هر دوی این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند. شما در صرافی‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال گوناگون را با ارزهای فیات و یا ارزهای دیجیتال دیگر خرید و فروش کنید. این معامله می‌تواند بین شما با افراد دیگر و یا بین شما و خود صرافی انجام شود.

صرافی‌های زیادی درحال حاضر در این حوزه مشغول به کار هستند که صرافی کوکوین (KuCoin) یکی از آن‌ها است. این صرافی امروز پنجمین صرافی از لحاظ حجم معاملات در بین همه صرافی‌های ارز دیجیتال است و طرفداران زیادی هم در بین ایرانیان فعال در این زمینه دارد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با این صرافی و مزایای استفاده از آن آشنا شده و درباره چگونگی شروع کار با آن اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

معرفی صرافی کوکوین


این صرافی، یک بستر خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد که در سال 2017، توسط Michael Gan و Eric Don اجرا و راه اندازی شد. امروزه بیش از 400 ارز دیجیتال در این صرافی خرید و فروش می‌شود. صرافی کوکوین در حال حاضر پنجمین صرافی ارزهای دیجیتال از لحاظ حجم معاملات به‌شمار می‌رود و در برخی روزها حجم معاملات در آن به ۱.۵ میلیارد دلار نیز می‌رسد. کوکوین یکی پرطرفدارترین و امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال حال حاضر جهان است، تا جایی که از هر 4 نفر تریدر، یک نفر در این صرافی فعالیت می‌کند. این صرافی علاوه بر حرفه‌ای‌ها، به علت رابط کاربری قوی و در عین حال ساده برای شروع کار مبتدیان نیز می‌تواند تاحدودی مناسب باشد و بنا به گفته خود این صرافی در حال حاضر بیش از 8 میلیون کاربر دارد. مدیر عامل این صرافی جانی لیو (Johnny LYU) چینی الاصل است و دفتر اصلی آن در کشور جمهوری سیشل واقع شده و نمایندگی‌های پرشماری در سراسر جهان دارد.


ویژگی‌های صرافی کوکوین


این صرافی ارز دیجیتال، در قالب یک رابط کاربری ساده، شفاف و کارا فعالیت می‌کند و مجهز به بخشی برای پاسخگویی به سوالات کاربران نیز هست و به‌ صورت 24 ساعته فعال می‌باشد.

پلتفرم‌های این صرافی در دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل به خوبی و بدون مشکل کار می‌کند.

KuCoin در فهرست 10 صرافی پرترافیک جهان و در مقام پنجم بیشترین حجم معاملات در بین تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

این صرافی یک ارز دیجیتال بومی مخصوص به خود با نام Kucoin Shares (KSC) دارد که در صورت نگهداری آن می‌توانید از تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار شوید.

صرافی کوکوین در بین دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از کمترین کارمزدها را برای معاملات دریافت می‌کند.

پشتیبانی از روش‌های پرداخت فیات، نقدینگی بالا و امکان داشتن دارایی‌های گوناگون از ویژگی‌های این صرافی است.


مزایای استفاده از صرافی کوکوین برای کاربران


اپلیکیشن این صرافی هم برای اندروید و هم برای IOS به خوبی کار می‌کند و پشتیبانی از کاربران به خوبی در آن‌ها انجام می‌شود.

مهم‌ترین مزیت این صرافی کارمزد پایین آن برای معاملات است.

انواع ارزهای دیجیتال تایید شده و معتبر توسط kucoin پشتیبانی می‌شوند.

از امکانات و روش‌های معاملاتی پیشرفته مانند فیوچرز، حدضرر و مارجین پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول ارز دیجیتال خود، سود به دست آورید.

از دیگر ویژگی‌های صرافی کوکوین نقدینگی بالا و تعداد بسیار بالای کاربران است.

احراز هویت در این صرافی برای معاملات اجباری نیست و تنها هنگامی که کاربر قصد واریز یا برداشت از کارت بانکی خود را داشته باشد، احراز هویت باید انجام شود.

امکان گرفتن وام در این صرافی نیز یکی از مزایای جالب آن به شمار می‌رود.

امکان استفاده از ربات‌های معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال کوکوین وجود دارد.

امکانات مربوط به احراز هویت دو عاملی برای امنیت بیشتر کاربران در این صرافی ارائه شده است.


معایب استفاده از صرافی کوکوین


روش‌های پرداخت مستقیم در این صرافی با محدودیت مواجه است.

هنوز منابع آموزشی لازم و کافی برای آموزش همه بخش‌های آن به صورت آنلاین وجود نداشته و منابع موجود محدود است.

برای کار کردن مبتدیان به صورت کامل مناسب نیست.


مقایسه صرافی کوکوین با بایننس


این صرافی همانند صرافی بایننس علاوه بر وب سایت، دارای یک اپلیکیشن موبایلی نیز هست و به واسطه این قابلیت کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. از نظر راحتی کاربر، کوکوین بدون شک کمی از بایننس عقب‌تر است. این به دلیل دو حسابه بودن کار با این صرافی است. شما برای ترید باید دو حساب داشته باشید که یکی به عنوان حساب اصلی و دیگری برای تریدینگ به کار می‌رود. همچنین استفاده از رمز دوم و یا تریدینگ پسورد که برای امنیت بیشتر به کار می‌رود، برای برخی کاربران ممکن است سخت‌تر به نظر برسد. حجم معاملات در این صرافی بسیار بالا است اما در مقایسه با بایننس که حدود 20 برابر بیشتر حجم دارد، عدد کمتری است. این حجم معاملات نیز درصد بسیار بالایی از کاربران را راضی می‌کند.


صرافی kucoin چگونه کار می‌کند؟


صرافی کوکوین مانند دیگر صرافی‌های متمرکز مثل بایننس، خود ارز دیجیتال نمی‌فروشند، بلکه به صورت یک واسطه عمل کرده و معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به هم مرتبط کرده و معامله را به انجام می‌رساند و در آخر مقداری وجه به عنوان کارمزد معامله دریافت می‌کند.

کاربران ایرانی این صرافی، معمولا برای شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ابتدا با کمک صرافی‌های ایرانی، اقدام به خرید بیت کوین و یا خرید تتر کرده و سپس آن‌ها را برای ترید به این صرافی انتقال می‌دهند. کارمزد معامله در کوکوین با توجه به سطوح کاربری گوناگون، متفاوت است اما برای افرادی که زیر 50 بیت کوین در ماه خرید و فروش می‌کنند، کارمزد ۰.۱٪ ارزش آن معامله است.


نکاتی برای کار در صرافی کوکوین برای ایرانیان


این صرافی در بخش راهنمای حقوقی خود اعلام کرده است که به کاربران کشورهای تحریمی، خدمات ارائه نمی‌دهد و در صورتی که ثابت شود از این کشورها درحال فعالیت هستند، حساب آنان را مسدود می‌کند اما به علت اینکه هنوز احراز هویت برای خرید و فروش کمتر از ۵ بیت کوین اجباری نشده است، کاربران ایرانی زیادی از این موقعیت استفاده کرده و با استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی به معاملات ادامه می‌دهند.

برای کار با صرافی کوکوین به هیچ عنوان نباید از آی پی ایران استفاده کنید. بهتر است از یک V.P.N ثابت استفاده کنید، برای مثال، فقط با آی پی کشور آلمان به صرافی وارد شوید. همچنین می‌توانید از سرور مجازی (VPS) استفاده کنید. بهتر است از شماره موبایل ایران نیز برای احراز هویت دو عاملی استفاده نکنید. زیرا شماره تلفن مربوط به ایران نیز ممکن است باعث تعلیق شدن حساب شما شود. برای افزایش امنیت حساب کاربری خود با استفاده از احراز هویت دو عاملی می‌توانید از نرم افزار Google Authenticator استفاده نمایید.


نحوه ساخت حساب کاربری در کوکوین


برای شروع کار با صرافی کوکوین وارد آدرس Kucoin.com شده و روی گزینه Register در صفحه اصلی سایت کلیک کنید.

در صفحه بعدی یک ایمیل معتبر را وارد نمایید و در آخر روی گزینه Send Code کلیک کنید. ایمیلی حاوی کد تایید به صندوق ایمیل شما ارسال می‌شود. کد را از ایمیل ارسالی برداشته‌ و در قسمت مربوط به آن وارد کنید.

در کادر بعدی یک گذر واژه قوی که ترکیبی ازحروف و اعداد است را وارد نمایید.

اگر کد معرف دارید می‌توانید آن را در فیلد بعدی وارد نمایید، در غیر این صورت روی گزینه sign up کلیک کنید. در اینجا حساب کاربری شما با موفقیت ساخته شده است.


 فعال کردن تایید هویت دو عاملی در صرافی کوکوین


برای افزایش امنیت حساب کاربری بهتر است گزینه تایید هویت دو عاملی (Two-factor authentication) را فعال کنید. همانطور که قبلا گفتیم نباید از شماره تلفن‌های ایران برای دریافت کد احراز هویت دوعاملی استفاده کرد. زیرا به دلیل تحریم کاربران ایرانی، احتمال مسدود شدن حساب کاربری شما وجود خواهد داشت. بهتر است برای تایید هویت عاملی از نرم افزار Google Authenticator استفاده کنید. این نرم افزار را دانلود کرده و نصب کنید. در حساب کاربری کوکوین گزینه پروفایل و سپس Account Security را انتخاب کنید.

سپس در گزینه Google Verification روی Set کلیک کنید.

در بخش بعد روی Send Code کلیلک کرده و رمز ارسال شده در ایمیل را وارد کرده و گزینه Next را انتخاب کنید.

سپس وارد Google Authenticator شده و کد QR موجود را اسکن کنید یا کد سبز رنگ کنار آن را دستی وارد نمایید تا یک کدساز در برنامه فعال شود. کدهای ساخته شده موقت را در کادر پایین وارد کرده و روی گزینه activate کلیک کنید. کد سبز رنگ را حتما در جایی ذخیره نمایید. تیک سبز رنگی جلوی Google Verification نمایش داده می‌شود. از این به بعد شما برای هر بار ورود و یا برداشت ارز دیجیتال باید کد گوگل را نیز وارد نمایید.


فعال کردن تریدینگ پسورد در صرافی کوکوین


در این صرافی شما برای انجام معاملات باید علاوه بر پسورد حساب، یک رمز دوم ۶ کاراکتری را هم که برای امنیت بیشتر است، فعال کنید. ابتدا به بخش پروفایل رفته و Account Security را انتخاب کنید. سپس در جلوی گزینه Trading Password دکمه Set را انتخاب کنید. از برنامه Google Authenticator کد یکبار مصرف را وارد کرده Next را بزنید. سپس یک رمز 6 رقمی انتخاب کرده و وارد نمایید. اکنون روی Confirm کلیک کنید. این رمز را جایی ذخیره کنید و یا به یاد داشته باشید.


نحوه افزایش موجودی حساب در کوکوین


برای این کار شما باید با خرید تتر، بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال دیگر از صرافی‌های ایرانی خریداری کرده و به کیف پول ارز دیجیتال صرافی کوکوین منتقل نمایید. برای این کار در بخش Assets گزینه Deposit را انتخاب نمایید.

سپس، در این بخش باید نوع ارز دیجیتال را انتخاب کنید. پس از این کار کوکوین به شما آدرسی خواهد داد. این آدرس را کپی کرده و ارز دیجیتال خود را به آن ارسال نمایید. مدتی طول می‌کشد تا تراکنش تایید شود و پس از آن ارز دیجیتال به حساب شما وارد خواهد شد.


نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین


برای این کار در صفحه اصلی به بخش Markets رفته و بازار مورد نظرتان را انتخاب کنید. فرض کنیم ما قصد داریم تا تتر را با بیت کوین معاوضه کنیم. برای این منظور وارد بازار مارکت‌های دلاری و یا USD Markets می‌شویم. در صفحه بعدی باید روی جفت ارز بیت کوین/تتر و یا (BTC/USDT) کلیک نمایید.

در این مرحله باید تریدینگ پسورد را وارد کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، اطلاعات کاملی از ارزهایی که قرار است به هم تبدیل کنید را خواهید دید.

وضعیت جفت ارز در 24 ساعت گذشته، فهرست سفارشات فروش و خرید، نمودار قیمت، نوع معامله، فرم سفارش خرید و فروش، تاریخچه معاملات و دیگر اطلاعات در این صفحه نمایش داده می‌شود.

  • انجام معامله سریع در صرافی کوکوین

به‌طور کلی دو شیوه معامله در کوکوین تعریف شده است. اولین روش ترید سریع است. برای این کار باید نوع معامله بر روی  Market تنظیم شود. با این روش، صرافی بهترین قیمت را برای معامله انتخاب خواهد کرد. سپس باید انتخاب کنید که قصد دارید چه میزان از ارزتان را معامله کنید. این مقدار با درصدهای ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ مشخص می‌شود.

  • انجام معامله با برنامه در صرافی کوکوین

این معامله برای هنگامی که شما تحلیل زمان‌داری روی قیمت ارزهای دیجیتال انجام داده‌اید، مناسب است. به طور مثال شما قصد دارید وقتی قیمت ارز دیجیتالی به عددی خاص رسید، سیستم به صورت خودکار معامله را انجام دهد. برای این منظور شما باید نوع معامله را Limit و یا Stop-Limit تعیین نمایید. پس از تعیین نوع معامله و قیمت مدنظرتان، میزان ارز دیجیتال را هم با درصد تعیین کرده و معامله در سیستم ثبت خواهد شد.

این صرافی امکانات پیشرفته‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طور مثا،ل امکان استفاده از معاملات مارجین (قرض گرفتن از صرافی)، معاملات آتی (شرط بندی روی قیمت آینده ارزهای دیجیتال)، وام دهی به کوکوین، استفاده از ربات‌های تریدر و شرکت در اثبات سهام نیز در این صرافی مهیا است.


سخن آخر درباره صرافی ارز دیجیتال کوکوین


صرافی کوکوین یکی از پرکاربردترین صرافی‌های موجود برای ارزهای دیجیتال در سطح جهانی است که امکانات عالی و رابط کاربری قوی دارد. نقطه قوت مهم این صرافی برای کاربران ایرانی این است که احراز هویت هنوز در آن اجباری نشده است و ایرانیان بدون ترس از تحریم و با آی پی دیگر کشورها، هنوز می‌توانند از آن برای معاملات خود استفاده کنند. یکی دیگر از مزیت‌های این صرافی همچنین نرخ کارمزد پایین آن است. البته برای استفاده از این صرافی در داخل ایران نیز مانند دیگر صرافی‌ها، هنوز کاربران باید کاملا به هوش باشند تا دچار تعلیق حساب نشوند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام دوست عزیز

      برای ارسال لرز دیجیتال به صرافی کوکوین، در بخش Assets گزینه Deposit را انتخاب نمایید.

      سپس، نوع ارز دیجیتال را انتخاب کنید. پس از این کار کوکوین به شما آدرسی خواهد داد. این آدرس را کپی کرده و ارز دیجیتال خود را به آن ارسال نمایید.

    1. اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال کوکوین قابل تصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و IOS می‌باشد.

  1. اگر یک وی پی ان ثابت استفاده کنیم و زیر ۵ تا بیت کوین خرید و فروش کنیم مشکلی نداره که از ایران این کارو میکنیم؟

    1. بله

      در صرافی کوکوین برای خرید فروش ارز دیجیتال کمتر از ۵ بیت کوین نیازی به احراز هویت ندارید. اما از آنجایی که صرافی کوکوین کاربران ایرانی را تحریم کرده است، برای استفاده از این صرافی از وی پی ان استفاده نمایید.