نحوه ساخت و ایجاد یک کیف پول کاغذی اتریوم (Ethereum) 

نحوه ساخت و ایجاد یک کیف پول کاغذی اتریوم (Ethereum) | همتاپی

آیا کیف پول کاغذی اتریوم قابل اعتماد است؟ چگونه باید یک کیف پول کاغذی اتریوم را بسازیم و از امنیت آن اطمینان حاصل کنیم؟ آیا می‌توانیم از امنیت کیف پول ارز دیجیتال کاغذی اطمینان حاصل کنیم؟

ما در این مقاله به صورت کوتاه، مختصر و مفید به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در کوتاه‌ترین زمان اقدام به آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم آن هم از جنس کاغذی بکنید!

با آمدن خزان بازار بسیاری به فکر هولد کردن ارزهای خود افتادند. برای یک هولد کردن مطمئن شما باید یک کیف پول مطمئن را انتخاب کنید و در بین لیست بیشمار کیف پول امن ارز دیجیتال، قطعاً ارزان‌ترین آن‌ها کیف پول کاغذی است.

طبیعی است که اگر شما به فکر هولد کردن ارزهای دیجیتال خود (به خصوص در خزان فعلی بازار) باشید، حداقل یک ارز در سبد شما بر روی بستر اتریوم پیاده شده است.

اتریوم (Ethereum) با داشتن سرمایه‌ای به ارزش 190 میلیارد دلار و ارزش هر واحد 1,000 دلار، دومین ارز دیجیتال با ارزش در جهان پس از بیت کوین است. بسیاری از قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال جدید، مبتنی بر توکن‌های ERC20 هستند (یعنی با استفاده از شبکه اتریوم ایجاد شده‌اند). این توکن‌ها همگی با کیف پول اتریوم سازگار هستند و می‌توانند در این کیف پول ذخیره شوند. بنابراین بهتر است با ایجاد یک کیف پول اتریوم با امنیت بالا، از دارایی‌های خود محافظت کنید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

یکی از امن‌ترین روش‌ها برای محافظت از اتریوم (بعد از استفاده از کیف پول سخت افزاری) ایجاد یک کیف پول کاغذی اتریوم است. یک کیف پول کاغذی اتریوم می‌تواند اتر شما (ارز شبکه داخلی اتریوم) و دیگر توکن‌های مبتنی بر اتریوم (توکن ERC20) را در خود نگه دارد. با قرار دادن سرمایه خود در یک کیف پول کاغذی، می‌توانید از دسترسی هکرها به آن‌ها جلوگیری کنید. کیف پول کاغذی را می‌توان مانند کیف پول سنتی­ که در جیب­تان قرار می‌دهید، دانست. معمولاً توصیه می‌شود که کاربرانی که مایل به ذخیره بلند مدت در کیف پول سرد هستند، از کیف پول کاغذی استفاده کنند. از آنجایی که کیف پول کاغذی به اینترنت متصل نیست، دیگر نیاز نیست نگران هکرهایی باشید که به صورت آنلاین کیف پول را مورد حمله قرار می‌دهند؛ حداقل این است که نگرانی کمتری خواهید داشت.

در این قسمت، به مراحل لازم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتریوم  می‌پردازیم.


شناخت MEW، ابزار ساخت کیف پول کاغذی اتریوم


 کیف پول اتریوم MyEtherWallet یا MEW یکی از کیف پول‌های سازگار برای ذخیره اتریوم و سایر توکن‌های ERC20 است. کاربرد آسان و راحت این کیف پول باعث شده که افراد به راحتی بتوانند توکن‌های خود را با امنیت بالا در این کیف پول نگهداری کنند.

ما در یک مقاله مفصل به آموزش کامل این کیف پول و نحوه خرید و فروش با آن پرداخته‌ایم، توصیه می‌کنیم بعد از مطالعه این مبحث به سراغ آموزش کیف پول MyEtherWallet بروید و آن را به دقت مطالعه کنید.

مطالب بیشتر:کیف پول کوینومی

مای اتر والت یک کیف پول ارز دیجیتال آنلاین است اما از کیف پول‌های ارز دیجیتال آفلاین و سخت افزاری نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، دارندگان کریپتو می‌توانند از آن برای تولید کلید خصوصی در روش‌های ذخیره‌سازی اتریوم، از جمله کیف پول کاغذی اتریوم، استفاده کنند. مای اتر والت یک کیف پول منبع باز است و به کاربران امکان می‌دهد تغییرات لازم را در پلتفرم اتریوم ایجاد کنند. 


ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم


شما می‌توانید برای کیف پول کاغذی خود، یک رمز عبور غیرتکراری قرار دهید. برای ساخت یک کیف پول کاغذی اتریوم، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

 به myetherwallet.com مراجعه کنید (مطمئن شوید که قفل سبز رنگ و شناسه سایت در سمت چپ نوار مرورگر وجود داشته باشد و در وب سایت امن «HTTPS://» هستید).

مرحله 2 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

 در صفحه سایت بر روی گزینه “Create A New Wallet”  کلیک کنید و به صفحه بعد بروید.

ساخت کیف پول MEW | صرافی همتاپی

مرحله 3 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

 در این صفحه 4 گزینه در پیش رو دارید.

  1. Access Wallet: اگر قبلاً کیف پول خود را ایجاد کرده‌اید از این گزینه استفاده کنید.
  2. Get MEW Wallet App: این گزینه مناسب افرادی است که می‌خواهند نسخه گوشی این کیف پول را نصب کنند.
  3. Buy A Hardware Wallet: این گزینه‌ای است که اگر رقم قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارید حتماً باید از آن استفاده کنید؛ خرید یک کیف پول سخت افزاری متصل به MEW
  4. Software: این گزینه گزینه برای ساخت کیف پول در فضای وبسایت این کیف پول استفاده می‌شود و همانطور که می‌بینید این شرکت به صورت پیشفرض آن را پیشنهاد نکرده و گفته است که اگر می‌خواهید از این کیف پول استفاده کنید حتماً “Keystore” و عبارت بازیابی آن را در نسخه آفلاین وارد کنید.

انتخاب روش ساخت کیف پول MEW| صرافی همتاپی

ما برای آموزش گزینه چهارم را انتخاب می‌کنیم تا شما با شیوه ساخت کیف پول کاغذی آشنا شوید، شما می‌توانید از گزینه یک هم استفاده کنید اما باید برای پرینت کیف پول کاغذی خود گوشیتان را به کامپیوتر متصل کنید.

مرحله 4 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

 در این مرحله به شما دو حق انتخاب برای حفاظت از کیف پولتان می‌دهد:

  1. گزینه  «Keystore»: به شما یک فایل حاوی اطلاعات اساسی کیف پولتان را می‌دهد که می‌توان آن را در دو قالب UTC و Jason ذخیره کرده؛ این فایل در واقع در حکم کلید ورود شما به کیف پولتان عمل می‌کند. (نکته: این روش اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا با ویرایش یا از بین رفتن این فایل کل کیف پول شما از دسترس خارج می‌شود.)
  2. گزینه «Mnemonic Phrase»: شما با این گزینه 12 کلمه بازیابی را دریافت می‌کنید. عملکرد بازیابی آن نیز مانند دیگر کیف پول‌ها است.

ما در این قسمت گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم و به صفحه بعد می‌رویم.

انتخاب روش محافظت از MEW| صرافی همتاپی

نکته مهم: باکس‌های زردی که در ادامه آمده است، راهنمایی برای استفاده از گزینه KeyStore هستند و اگر شما مانند ما بر روی گزینه 2 کلیک کردید به آن‌ها توجه نکنید!

 

بر روی گزینه یک کلیک کنید و در صفحه بعد فایل keystore را دانلود کرده و در مکانی امن ذخیره کنید و روی continue (ادامه) کلیک کنید. فایل keystore یک رشته 12 کلمه‌ای است که، در صورت گم شدن کلیدهای خصوصی کیف پول، می‌توانید با استفاده از آن کلیدهای خصوصی را بازیابی کنید.

مرحله 5 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

 در این مرحله برای شما 12 کلمه بازیابی (seed phrase) را با دقت و ترتیب بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید، همچنین حواستان به باکس پایین باشد!

ثبت کلمات بازیابی برای کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

در باکس پایین (جایی که دور آن را قرمز کرده‌ایم) شما باید کلمه پیشنهادی خود را وارد کنید و آن را به خاطر بسپارید.

مطالب بیشتر:آموزش ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین

نکته: کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید. از کلید خصوصی خود پشتیبان بگیرید و آن را در جای امنی نگه دارید، زیرا نمی‌توانید کلید خصوصی و رمز عبور گم شده یا فراموش شده را بازیابی کنید. به همین دلیل باید کلیدهای خصوصی و رمز عبور خود را در چند مکان ذخیره کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از کلید خصوصی خود محافظت کنید، چاپ و نگهداری آن به صورت کاغذی است.

مرحله 6 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

در این مرحله MEW به شما تبریک می‌گوید که توانسته‌اید کیف پول خود را بسازید.

بر روی گزینه  دسترسی به کیف پول “Access Wallet” کلیک کنید تا بتوانید وارد کیف پول خود شوید.

ساخت کیف پول کاغذی اتریوم مرحله 6 | صرافی همتاپی

مرحله 7 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

در این مرحله سایت از شما می‌خواهد با یکی 4 روش زیر به اکانت خود وارد شوید که ما از گزینه آخر یعنی Software برای ورود استفاده می‌کنیم.

مرحله 7ام ساخت کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

در صفحه بعدی بر روی گزینه “memonic Phrase” کلیک می‌کنیم.

وارد کردن کلمات بازیابی کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

 

کیف پول خود را با استفاده از کلید خصوصی یا فایل keystore باز کنید.

برای باز کردن کیف پول خود، به www.myetherwallet.com بروید و گزینه View Wallet Info را در قسمت بالا سمت راست انتخاب کنید.

سپس، روی گزینه Select Wallet File کلیک کنید، سپس فایلی که شبیه به UTC-2022-012-12… را پیدا کنید (این همان فایل keystore است که قبلاً ذخیره کرده‌اید). رمز عبور keystore را وارد کرده و برای باز کردن کیف پول، روی Unlock کلیلک کنید.

پس از باز کردن کیف پول، آدرس عمومی کیف پول ارز دیجیتال خود را خواهید دید. در آنجا، گزینه‌ای برای چاپ کیف پول کاغذی نیز وجود دارد.

مرحله 8 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

در این مرحله 12 کلمه خود را وارد می‌کنید و یک کلمه‌ای که از خود نوشتید نیز اضافه می‌کنید، سپس گزینه “NEXT” را می‌زنید.

بخش 9 ام ساخت کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

در مرحله بعد شبکه دلخواه خود را می‌توانید انتخاب کنید (توصیه می‌شود اگر تازه کار هستید آن را تغییر ندهید) سپس تیک گزینه “To access my wallet, I accept”را بزنید و بر روی گزینه “Access My Wallet “را بزنید.

انتخاب شبکه در کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

مرحله 9 ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

تبریک می‌گویم شما به کیف پول خود وارد شدید. تصویر زیر تصویر داشبورد شماست، برای ساخت کیف پول کاغذی اتریوم بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم کلیک کنید. تا با تصویر زیر مواجه شوید:

داشبور MEW| صرافی همتاپی

در این بخش شما باید برای نهایی کردن فعالیت خود بر روی گزینه “view paper wallet” کلیک کنید تا این کیف پول نسخه کاغذی شما را آماده کند.

ورود به کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

سپس شما تصویری مشابه تصویر زیر خواهید دید که در حقیقت همان کیف پول کاغذی اتریوم‌تان است.

کیف پول کاغذی اتریوم | صرافی همتاپی

بررسی بخش‌های کیف پول کاغذی اتریوم

این کیف پول سه بخش اصلی تشکیل شده

  • آواتار و علامت مخصوص شما، تصویری که در کنار متن “MY ADDRESS ICON” می‌بینید مختص کیف پول شماست.
  • آدرس عمومی کیف پول شما که همان کد‌های زیر “MY Wallet ADDRESS” است، همچنین شما می‌توانید از QR کد مقابل آن نیز استفاده کنید.
  • آدرس خصوصی کیف پول شما که همان کدهای زیر “MY PRIVATE KEY” است که این کلید خصوصی معادل رمز حساب شماست، همچنین شما می‌توانید از QR کد مقابل آن نیز استفاده کنید.

کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال را در جای امنی نگهداری کنید و به هیچ وجه، آن را در اختیار کسی قرار ندهید. برای دریافت وجه، فقط کافیست آدرس حساب خود را به فرستنده بدهید. اگر کلید خصوصی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهید، او می‌تواند به تمام اتریوم موجود در کیف پول شما دسترسی پیدا کند.

توصیه می‌شود قبل از استفاده از کیف پول خود، ابتدا آن را ارزیابی کنید و گزینه‌های آن را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت، آنگاه می‌توانید با خیال راحت، اتریوم بیشتری را به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهید. در صورت تمایل، می‌توانید از سرویس استخراج ابری (cloud-mining service) مانند Genesis mining برای دریافت خودکار اتر استفاده کنید. بهتر است آدرس عمومی و رسمی کیف پول ارز دیجیتال خود را در رایانه ذخیره کرده و کلید خصوصی را در مکانی امن که فقط خودتان به آن دسترسی دارید، نگه دارید. با این کار، دیگر کلید خصوصی­تان به دست افراد نادرست نمی افتد.

اگر می‌خواهید مقدار واقعی ذخیره اتریوم در کیف پول خود را بدانید، می‌توانید از سرویسی مانند Etherchain.org استفاده کنید. نیازی نیست نگران ارائه اطلاعات آدرس خود باشید، زیرا این سایت یک سایت قانونی است و اطلاعات شما را فاش نمی‌کند.


نحوه دریافت اتریوم در کیف پول کاغذی


همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، برای دریافت اتریوم فقط کافیست آدرس عمومی کیف پول اتریوم خود را به شخصی که وجه را ارسال می‌کند، بدهید. با استفاده از تب View Wallet Info در وب‌سایت MyEtherWallet می‌توانید موجودی خود را بررسی کنید.

نمایش موجودی کیف پول کاغذی | صرافی همتاپی


نحوه ارسال اتریوم در کیف پول کاغذی


شما می‌توانید اتریوم‌ها را با استفاده از تراکنش آنلاین یا آفلاین ارسال کنید. همانطور که قبلاً نیز گفته شد، استفاده از روش آفلاین ایمن و ارجح است، زیرا احتمال سرقت کیف پول توسط هکرها کاهش پیدا می‌کند.

برای ارسال آنلاین اتر، روی گزینه Send Ether and Tokens کلیک کنید و سپس کیف خود را باز کنید.

پس از باز کردن کیف پول، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی مانند مبلغ، آدرس و گس لیمیت (Gas Limit) را نشان می‌دهد.

روی فلش رو به پایین ETH کلیک کنید و در صورت داشتن توکن‌های دیگر، نوع ارز مورد نظر خود را تغییر دهید. در غیر این صورت آن را تغییر ندهید و مشخصات لازم را وارد کنید.

گس لیمیت عبارتست از حداکثر مبلغی که کاربران برای انجام انتقالات خود به شبکه پرداخت می‌کنند. شبکه اتریوم مبتنی بر گره‌های جداگانه است، که هر کدام از این گره‌ها، افراد حاضر در سراسر جهان هستند که در این شبکه مشارکت دارند. با پرداخت کارمزد، آن‌ها تراکنش شما را پردازش کرده و انجام می‌دهند. با مقدار پیش فرض گس لیمیت که تعداد آن 21,000 است، کارمزد شبکه 5 تا 30 سنت می‌باشد.

روش ارسال وجوه به صورت آفلاین همانند روش آنلاین است، با این تفاوت که روش آفلاین به شما این امکان را می‌دهد که با جدا کردن درایو USB خود، keystore خود را نیز از رایانه حذف کنید. این امر برای محافظت از اطلاعات انجام می‌شود.

برای این کار، به تب Send Offline بروید، سپس آدرس اتریوم خود را در قسمت From Address وارد کرده و گزینه Generate Information را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، آدرس کیف پول اتریومی را که می‌خواهید اتر به آن ارسال کنید، وارد کنید. سایر اطلاعات لازم را وارد کرده و گس لیمیت و گس پرایس (Gas price) را در همان حالت پیش فرض باقی بگذارید.

فایل keystore را انتخاب کرده، سپس برای باز کردن قفل، رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن، روی Generate Transaction کلیک کنید. پس از انجام این کار، متن Signed Transaction را کپی کنید. سپس، یا به رایانه دیگری که به اینترنت وصل است بروید، یا keystore خود را حذف کرده و اینترنت رایانه‌ای که از آن برای اجرای تراکنش استفاده می‌کنید را روشن کنید.

در صورت استفاده از کیف پول کاغذی استاندارد اتریوم، می‌توانید کلید خصوصی خود را کپی پیست یا تایپ کنید. اگر فکر می‌کنید که شخصی تراکنش‌های شما را جاسوسی می‌کند، می‌توانید وجوه خود را به کیف پول دیگری منتقل کرده و کیف پول قدیمی را از بین ببرید.

گرچه کیف پول کاغذی اتریوم، امنیت بالایی دارد، اما اطلاعات شما همچنان در معرض خطر هستند، زیرا هر زمان که کلید خصوصی خود را در MyEtherWallet.com وارد می‌کنید، آن را در معرض خطر فاش شدن قرار می‌دهید. برای جلوگیری از این امر، باید از نگهداری نرم‌افزارهای مخربی چون کی لاگر (keylogger)  بر روی لپ تاپ خود اجتناب کنید. در غیر این صورت امکان به سرقت رفتن کلید شما وجود دارد، به خصوص اگر یک ویروس یا بدافزار باشد.

به همین دلیل است که کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتر توصیه می‌شوند، زیرا امنیت بیشتری را فراهم می‌کنند و دسترسی هکرها به کلیدهای خصوصی را غیرممکن می‌سازند. برای این کار می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتال مانند کیف پول ترزور (Trezor) یا لجرنانو ایکس  استفاده کنید.


سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال سازگار با اتریوم


علاوه بر MyEtherWallet، کیف پول‌های دیگری که از توکن‌های اتریوم پشتیبانی می‌کنند عبارتند از میست (Mist)، پریتی (Parity)، متامسک (MetaMask) و آیم توکن (imToken). از بین این کیف پول‌ها، میست امن‌ترین کیف پول محسوب می‌شود که البته جای تعجب هم ندارد. میست یک کیف پول دسکتاپ است که امنیت بالایی دارد. میست کیف پول رسمی اتریوم محسوب می‌شود که برای حفظ اکوسیستم اتریوم ساخته شده است.

این کیف پول ارز دیجیتال، رابط کاربری جذابی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. میست امنیت زیادی را برای شما فراهم می‌کند، زیرا یک کیف پول چند امضایی می‌باشد. این کیف پول یک سرویس دسکتاپ است، بنابراین برای استفاده از آن باید آن را به صورت دستی در رایانه خود دانلود کنید. مشکل اصلی این کیف پول این است که شما باید کل بلاک­چین اتریوم را دانلود کنید که حجم بسیار زیادی دارد.

اگر با این موضوع مشکلی ندارید و اگر کیف پول مای اتر یا سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری (ترزور و لجر) ذکر شده در بالا را نمی‌خواهید، کیف پول میست جایگزین خوبی برای آن‌ها می‌تواند باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. چه عجیب من تاالان فک میکردم کیف پول کاغذی اتریوم همون مای اتر ولت هست که با خوندن این مقاله متوجه شدم کاملا فرق میکنن 🙂

  2. انقدر ساده و جذاب توضیح دادید که من مجاب شدم و رفتم کیف پول کاغذی اتریوم رو نصبش کردم 🙂 بااینکه هیمشه از کیف پول های متامسک و تراست ولت استفاده میکنم ….

  3. سلام خیلی ممنون بابت مقاله خوبتون.
    میخواستم ببینم بقیه ارزها هم میشه کیف کاغذی به این شکل براش درست کرد؟

    1. سلام دوست عزیز

      در حال حاضر امکان ساخت کیف پول کاغذی برای تعداد زیادی از ارهای دیجیتال مانند بیت کوین، بیت کوین کشریال لایت کوین، وی چین و…. وجود دارد.

  4. وقتی مقدار کمی اتریوم داریم هم پیشنهاد میشه از این روش کیف پول کاغذی استفاده کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز

      چنانچه قصد سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال را دارید استفاده از کیف پول کاغذی هم می‌تواند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. اما اگر قصد خرید و فروش و سرمایه گذاری کوتاه مدت در اتریوم و ارزهای دیجیتال دارید می‌توانید از سایر کیف پول استفاده نمایید.

      1. سلام
        اگر قسمت QRکد این کاغذ کثیف و یا پاره بشه کل دارایی از بین میره؟؟؟
        اگه به این صورت باشه که برای سرمایه گذاری بلند مدت جالب نیس، خیلی ریسکی و اسیب پذیره!!

        1. سلام دوست عزیز

          همانطور که می‌دانید کد QR موجود روی کیف پول‌های کاغذی در واقع همان کلید خصوصی والت شما می‌باشد، بنابراین چنانچه این کد اسیب ببیند دسترسی شما به دارایی‌های ذخیره شده در آن غیرممکن خواهد بود.

          برای نگهداری بلندمدت دارایی‌های دیجیتال خود بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر نانو اس و لجر نانو ایکس می‌باشد