در دام کلاهبرداری‌ جدید حوزه ارزهای دیجیتال نیفتید

در دام کلاهبرداری‌ جدید حوزه ارزهای دیجیتال نیفتید

رشد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و افزایش اقبال عمومی از  این ارزها، حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال را به فضایی برای کلاهبرداری تبدیل کرده است. بسیاری از سود جویان و کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی مردم سعی می‌کنند از این حوزه درآمدزایی کنند.

در این ویدئو از همتاپی قصد داریم یک نکته امنیتی بسیار مهم در مورد کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال را به شما گوشزد کنیم.

چند روز پیش عضو گروهی شدم، در این گروه که در پیام رسان تلگرام راه اندازی شده بود شخصی ادعا می‌کرد، سایت  کیف پول تراست والت به مناسبت سالگرد خود قرار هست 100 دلار ارز تراست والت (TWT) به افرادی که این کیف پول ارز دیجیتال را در اختیار داشته و در آن بیشتر از 100 دلار موجودی دارند، هدیه بدهد. یک فیلم آموزشی به همراه یک لینک که مثلا سایت trustwallet.com هست برای نحوه انجام این کار در گروه قرار داده شده است.

همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید هنگامی که روی این لینک کلیک می‌کنید، متوجه می‌شوید که این لینک مربوط به سایت تراست ولت نمی‌باشد. چنانچه وارد این لینک شوید، طی مراحل انجام این فرآیند، از شما درخواست می‌شود که 12 کلمه کلید خصوصی والت تراست خود را اعلام نمایید.

کاملا واضح است که این ادعا کلاهبرداری می‌باشد و شما نه تنها ارزی دریافت نمی‌کنید، بلکه با انجام این فرآیند هویت والت ارز دیجیتال خود را در اختیار افراد دیگری قرار می‌دهید. این افراد بزودی والت شما را خالی خواهند کرد.

توصیه می‌کنیم این موارد را جدی بگیرید چرا که در گروه‌های ارز دیجیتال نامعتبر این قبیل ادعاها بسیار زیاد مطرح می‌شود.

در نظر داشته باشید، اگر فردی یا افرادی به هر طریقی ( برای رفع مشکل، دریافت ارز رایگان یا ایردراپ) از شما درخواست کنند کلید خصوصی والت خود را در اختیارشان قرار دهید ، مطمئن باشید که اسکم و کلاهبرداری است و فقط قصد خالی کردن والت شما را دارند.

امیدواریم به این هشدار توجه کنید و هرگز در دام این قبیل کلاهبرداری‌ها نیفتید. اما چنان چه قصد سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را دارید، توصیه می‌کنیم به صفحه خرید ارز دیجیتال بیت کوین سر بزنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام یک سری گروه داخل تلگرام هست که میگن ربات تریدر دارن و با خریدن اشتراک این ربات به صورت ۲۴ ساعته برای ما ترید میکنه… موارد این چنینی قابل اعتماد هستن یا نه کلاه برداریه ؟