آموزش نحوه پیدا کردن شناسه تراکنش (TXid) در کیف پول بلاکچین

آموزش نحوه پیدا کردن شناسه تراکنش (TXid) در کیف پول بلاکچین | همتاپی

شناسه تراکنش (TXid)، کدی منحصر بفرد می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان یک تراکنش ارز دیجیتال را از میان میلیون‌ها تراکنش انجام شده در بلاکچین پیدا کرد و به اطلاعات مربوط به آن دسترسی داشت.

در این ویدئو از همتاپی قصد داریم نحوه پیدا کردن TXid یا شناسه تراکنش را در والت بلاکچین به شما آموزش دهیم.

برای پیدا کردن شناسه تراکنش (TXid)، در ابتدا باید یک تراکنش آزمایشی انجام ­می‌دهیم، به این صورت که ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم. در صفحه باز شده آدرس کیف پول ارز دیجیتال مقصد و مقدار ارز دیجیتال ارسالی که در اینجا بیت کوین می‌باشد، را وارد می­‌کنید و بر روی گزینه ارسال بیت کوین (send Bitcoin) کلیک می‌کنید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پس از انجام تراکنش در صفحه مربوط به ارز دیجیتال، بر گزینه Refresh که در نوار ابزار بالای صفحه و سمت راست والت بلاکچین وجود دارد، کلیک کنید تا آخرین تراکنشی که انجام دادید به شما نمایش داده شود.

همانطور که در ویدئو مشاهده می­‌کنید، تراکنش انجام شده در حالت pending می‌باشد و هنوز هیچ تاییدی از شبکه دریافت  نکرده است. همچنین در این قسمت آدرس کیف پول مبدأ و مقصد نیز برای شما قابل مشاهده می­‌باشد.

برای مشاهده TXid هر تراکنش در والت بلاکچین بایستی روی علامت فلش آبی رنگی که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید و وارد لینک جدید که در واقع اکسپلور سایت BLOCKCHAIN.COM هست، شوید. در این صفحه شما می‌توانید مشخصات مربوط به transaction ID یا شناسه تراکنش را با تمام جزئیات مشاهده کنید. در این ویدئو هدف پیدا کردن شناسه تراکنش (TXid) می‌باشد.

همانطور که در ویدئو مشاهده می­‌کنید، hash تراکنش یا شناسه تراکنش (TXid) در قسمت جزئیات (Details) وجود دارد که می­‌توانید از آن قسمت عبارت TXid را کپی کنید و برای شخص مورد نظر خود  ارسال نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    ببخشید ی سوال آیا TXID یا شناسه تراکنش همون امضای تراکنش هست؟