آموزش نحوه رهگیری تراکنش اتریوم در بلاکچین 

آموزش نحوه رهگیری تراکنش اتریوم در بلاکچین | همتاپی

حتما برایتان پیش آمده است که برای انجام یک تراکنش اتریوم ساعت‌ها منتظر شده باشید و این اتفاق شما را نگران و سردرگم کرده باشد. چگونه باید تراکنش‌های اتریوم را رهگیری کرد؟

در این ویدئو از همتاپی قصد داریم نحوه رهگیری تراکنش اتریوم در بلاکچین این ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم.

ابتدا روی مرورگر خود عبارت Ethereum explorer را سرچ کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید در نتیجه این جستجو سایت‌های زیادی نمایش داده می‌شود که با استفاده از تمامی این سایت‌ها می‌توانید یک تراکنش اتریوم را رهگیری کنید.

معروف‌ترین بلاکچین اکسپلورر اتریوم سایت etherscan.io می‌باشد. با کلیک بر روی اولین نتیجه، صفحه اصلی سایت  etherscan.io باز می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در صفحه اصلی سایت می‌توانید اطلاعات بسیاری زیادی در مورد بلاکچین اتریوم بدست آورید. قسمت بالای این صفحه باکس جستجو قرار دارد. از طریق این قسمت شما می‌توانید آدرس والت، شناسه تراکنش(txid)، آدرس بلاک، توکن و هر مشخصه دیگری را که مربوط به این شبکه باشد را سرچ کنید و اطلاعات لازم را دریافت نمائید.

در قسمت پایین سایت اطلاعاتی در مورد شبکه بلاکچین اتریوم نمایش داده شده است.

آموزش نحوه رهگیری تراکنش اتریوم در بلاکچین | همتاپی

ether Price: قیمت لحظه‌ای اتریوم را به همراه معادل بیت کوین آن و همچنین تغییرات 24 ساعته این ارز دیجیتال را به صورت درصد نمایش می‌دهد.

 Market Cap: سرمایه کل بازار اتریوم نمایش داده می‌شود.

Transactions:  تعداد کل تراکنش‌های اتریوم و همچنین تعداد تراکنش‌هایی که در هر ثانیه در بلاکچین اتریوم انجام می‌شود را نمایش می‌دهد.

 MED GAS PRICE: متوسط کارمزد انتقال شبکه اتریوم نمایش داده می‌شود.

 DIFFICULTY: سختی شبکه را برای شما نمایش داده می‌شود.

 HASH RATE: در این قسمت هشت ریت شبکه اترویم را نمایش داده می‌شود

 ودر نهایت می‌توانید نمودار تاریخچه تعداد تراکنش‌های اتریوم در 14 روز اخیر را مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده جزئیات بیشتر این نمودار می‌بایست بر روی گزینه سه نقطه کلیک نمایید.

latest blocks: در این قسمت می‌توانید لیست آخرین بلاک‌هایی که در شبکه اتریوم ماین شده‌اند را مشاهده کنید.

Latest transactions: لیست آخرین تراکنش‌های شبکه بلاکچین اتریوم نمایش داده می‌شود.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تراکنش‌ها و بلاک‌ها می‌توانید بر روی گزینه View all blocks کلیک کنید.

مهم‌ترین کاربرد سایت etherscan.io برای ما، قسمت سرچ سایت می‌باشد.

شما می‌توانید یک تراکنش اتریوم را به دو صورت در شبکه آن جستجو کنید:


رهگیری تراکنش با استفاده از آدرس کیف پول


ابتدا آدرس والت مبدا یا مقصد را در قسمت سرچ صفحه اصلی سایت وارد نمایید. پس از جستجو آدرس موردنظر اطلاعاتی نظیر موجودی بصورت اتریوم، معادل دلاری مقدار اتریوم موجود در آدرس والت و همینطور لیست توکن‌های ERC-20  که در این آدرس موجود می‌‌باشد، نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال در این آدرس والت مقداری ارز لینک (LINK) که معادل 74 دلار است و ارز پکس (PAX) که معادل 83 دلار می‌‎باشد را موجود داریم.

در قسمت More Info شما می‌توانید برای آدرس والت خود Name Tag مشخص کنید. برای انجام این کار می‌بایست در سایت اتراسکن حساب کاربری ایجاد نمایید.

در قسمت Latest لیست تمام تراکنش‌های اتریومی این آدرس والت قابل مشاهده می‌باشد.

ستون اول TXID یا TRANSACTION HASH: شناسه تراکنش می‌باشد.

ستون دوم Method: روش انتقال را مشخص می‌کند، که همانطور که مشاهده می‌کنید همه تراکنش‌های این آدرس والت Transfer می‌باشد.

ستون سوم Block: آدرس بلاکی که این تراکنش در آن قرار دارد.

 ستون چهارم Age: مدت زمانی که از تراکنش گذشته است را مشخص می‌کند.

ستون پنج From:  آدرس مبدائی که اتریومی از آن ارسال شده است و همچنین نوع تراکنش که آیا خروجی یا ورودی هستند را نمایش می‌دهد.

ستون ششم To: آدرس والت مقصد را نمایش میدهد.

ستون هفتم Value: مقدار اتریومی که در این تراکنش منتقل شده است را نمایش می‌دهد.

 در ستون آخر نیز  TRANSACTION FEE یا کارمزد انتقال تراکنش موردنظر نمایش داده می‌شود.

چناچه قصد دارید جزئیات بیشتری از هر تراکنش را مشاهده کنید می‌بایست بر روی گزینه TXID مربوط به آن کلیک کنید. در صفحه باز شده تمام جزئیات مربوط به تراکنش مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید در این قسمت نیز علاوه بر اطلاعات مرحله قبل وضعیت (Status) تراکنش ( چنانچه تراکنش مورد نظر شما با موفقیت انجام شده است  و وضعیت آن با عبارت (Success) اعلام می‌شود و در صورتی که تراکنش شما تایید نشده باشد وضعیت آن در حال Pending یا Unconfirmed می‌باشد.). Timestamp زمانی‌که این تراکنش انجام شده است، مقدار اتریوم منتقل شده به همراه معادل دلاری، فی انتقال تراکنش به همراه معادل دلاری و Gas Price که همان فی انتقال در شبکه اتریوم می باشد را به همراه قیمت اتریوم در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این قسمت با کلیک بر روی گزینه Click to see more جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید Gas Limit که یک پارامتر دیگر از فی انتقال شبکه اتریوم می باشد را به همراه Nonce تراکنش مشاهده نمایید.


رهگیری تراکنش با استفاده از شناسه تراکنش (TXID)


در صفحه اصلی سایت Etherscan  در قسمت سرچ می بایست شناسه تراکنش (TXID) را تراکنش مورد نظر خود را وارد کرده و سرچ کنید. همانطور که مشاهده می کنید صفحه‌ی مربوط به جزئیات تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود.

در این سایت شما می توانید تمام تراکنش‌های مربوط به توکن‌های ERC-20 (توکن‌هایی که بر روی شبکه اتریوم قرار دارند) را مشاهده کنید.

برای انجام این کار می‌بایست  گزینه ERC20 Token Txns را انتخاب کنید و لیست تمامی توکن‌های انتقال داده شده از این آدرس والت را مشاهده کنید.

بنابراین، اگر قصد دارید جزئیات تتر اتریومی( تتر بر روی شبکه اتریوم) مشاهده کنید، کافیست آدرس مدنظر را در سایت Etherscan سرچ کنید و بر روی گزینه Erc20 Token Txns را کلیک کنید و لیست تراکنش‌های اتریومی را مشاهده نمائید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سپاس از توضیحات خوبتون فقط میشه بگید پیگیری تراکنشم رو برای شبکه ترون چطور انجام بدم؟