بررسی استراتژی‌ها در معاملات روزانه و معاملات روند ارزهای دیجیتال

بررسی تفاوت‌ها و استراتژی‌ها در معاملات روزانه و معاملات روند ارزهای دیجیتال | همتاپی

ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری سودآور هستند. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال، نوسان بالای آن‌هاست. با این که این نوسانات برای معاملات روزانه ناخوشایند است اما مزایایی نیز دارد. علاقه‌مندان و سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال از استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی استفاده می‌کنند تا از نوسانات سود ببرند.

برخی از معامله گران برای انجام یک معامله، یک بازه زمانی کوتاه را انتخاب می‌کنند؛ در حالی که دیگران مدت زمان بیشتری را ترجیح می‌دهند. به نظر شما کدام روش بهتر است؟ می‌توانیم بگوییم هر دو این روش‌ها خوب هستند. نکته جالب در مورد معاملات ارزهای دیجیتال، این است که استراتژی‌های مختلف برای معاملات، موثر واقع شده‌اند. معاملات کوتاه مدت مانند معاملات‌ روزانه سود می‌رسانند. اما رویکرد معاملاتی با بازه زمانی طولانی‌تر مانند معاملات روند، می‌تواند به همان اندازه خوب باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

رمز موفقیت این است که درک خوبی از نحوه عملکرد هر استراتژی داشته باشید. همچنین نوع صرافی‌ که برای معاملات استفاده می‌شود نقش مهمی در نتیجه دارد. بنابراین، در این مقاله ما تفاوت‌های بین معاملات روزانه و معاملات روند را مورد بحث قرار می‌دهیم. در این مطلب بر نوع صرافی‌ای که به بهترین شکل با هر استراتژی متناسب است تأکید داریم.


معاملات روزانه (Day Trading) چیست؟


این استراتژی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاه اشاره دارد. مدت معامله می‌تواند از چند دقیقه به چند ساعت برسد. معامله‌گران روزانه از نوسانات کوتاه مدت قیمت که از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال می‌باشد سود می‌برند. همانطور که از نام این استراتژی مشخص است، معامله‌گران روزانه بیشتر معاملات خود را در یک روز انجام می‌دهند.

از آنجا که معامله‌گران روزانه در ساعات شب امکان انجام معامله ندارند، معمولا تمایل دارند تا بیشترین تعداد معاملات را در طول یک روز انجام دهند. معامله‌گرانی که پرانرژی‌تر هستند می‌توانند روزانه بیست معامله هم انجام دهند ولی معامله‌گران محتاط‌تر در روز تنها یک معامله انجام می‌دهند. برخی از معامله‌گران، معامله کردن در چندین بازار را انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به یک بازار واحد پایبند هستند. این تصمیمات بستگی به شخصیت هر فرد دارد.

برای رسیدن به سود، باید حداقل صد معامله در ماه انجام دهید. با این حال، برای اینکه بتوانید پیشرفت کنید، باید درک خوبی از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید. متاسفانه، معاملات روزانه به عنوان ساده‌ترین راه برای رسیدن به ثروت سریع در حوزه ارزهای دیجیتال مطرح شده‌اند. در نتیجه، بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار بدون اطلاع از اصول اولیه، این استراتژی را انتخاب می‌کنند که معمولاً خسارات سنگینی را متحمل می‌شوند.


نوع صرافی برای معاملات روزانه


در نگاه اول، معاملات روزانه بسیار ساده به نظر می‌رسند: به این صورت که ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می‌کنید و پس از مدت کوتاهی، آن‌ها را گران‌تر فروخته و سود بدست می‌آورید. سپس، این عمل را چندین بار در روز تکرار می‌کنید. با این حال، این دیدگاه ساده انگارانه چندان به حقیقت نزدیک نیست. معاملات‌ روزانه پیچیده است. بسیاری از متغیرها بر نوسانات کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، در نتیجه شما به سادگی نمی‌توانید همه آن‌ها را در نظر بگیرید.

برای افزایش شانس موفقیت و به حداقل رساندن خطرات ناشی از ضرر بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • استراتژی‌های مشخص برای سناریوهای مختلف
  • تجزیه و تحلیل شاخص‌های خاص
  • منابع تحقیقاتی
  • تجزیه و تحلیل فنی
  • استراتژی‌های مدیریت ریسک
  • محدودیت‌های تحمل سود و زیان

بنابراین، دسترسی به مقدار زیادی از اطلاعات و سرعت بسیار مهم است. یک صرافی حضانتی (Custodial) مانند بایننس (Binance) یا مشابه آن بهترین گزینه برای معاملات روزانه است. چنین صرافی‌هایی می‌توانند ابزارهای معاملاتی پیشرفته، انواع مختلف سفارشات، تراکنش‌های سریع برون زنجیره‌ای (off-chain) و امکاناتی دیگر را ارائه دهند که به کار شما سهولت می‌بخشد. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری برای واریز به یک صرافی خاص، باید هزینه‌های کارمزد آن را نیز در نظر بگیرید. این قضیه خصوصا برای کسانی که در روز معاملات زیادی انجام می‌دهند حائز اهمیت است.


معاملات ر‌وند (Trend Trading) چیست؟


معاملات روند شامل تجزیه و تحلیل داده‌های بازار برای شناسایی روندهای بلندمدت قیمت ارزهای دیجیتال است. هدف معامله‌گران این است که پیش‌بینی کنند، قیمت ارز موردنظر بالا یا پایین می‌رود و چه زمانی این اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، آنها از ابزارهای مختلف تحلیلی برای پیش‌بینی حرکت قیمت در چند ماه آینده استفاده می‌کنند. این استراتژی عمداً نوسانات کوتاه مدت قیمت را نادیده می‌گیرد. در عوض، معامله‌گران روند، بر الگوهایی که در تاریخچه‌هایی مانند قیمت و حجم وجود دارد، تمرکز می‌کنند.

با استفاده از این استراتژی، معامله‌گران ماه‌ها در یک موقعیت (Position) خاص قرار می‌گیرند و از افزایش قیمت در بلندمدت سود می‌برند. به این ترتیب، تناوب معاملات در مقایسه با معاملات‌ روزانه بسیار کمتر است. بسته به تعداد بازارهای انتخاب شده، یک معامله‌گر روند می‌تواند بین ده تا بیست معامله در ماه انجام دهد. معاملات روند در مقایسه با معاملات روزانه معمولاً زمان کمتری می‌برد. با این حال، سطح بالایی از استرس را نیز به همراه دارد. بیشتر اوقات، معامله‌گران با نوسانات شدید قیمت مواجه می‌شوند.


نوع صرافی معاملات روند


اگر می‌خواهید معاملات روند را انجام دهید، پلتفرم یک صرافی آنی (Instant Exchange) راه حل بهتری نسبت به یک صرافی سنتی است. صرافی‌های آنی غیرحضانتی (non-custodial) هستند. به عبارت دیگر، صرافی‌های آنی کلیدهای خصوصی و دارایی‌های دیجیتالی شما را ذخیره نمی‌کند. در عوض، هر معامله‌گر موظف است از این اطلاعات حساس در کیف پول رمزنگاری شده خود محافظت کند.

از آنجایی که شما نیاز به نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال خود در حین معامله‌گری دارید، استفاده از کیف پول ارز دیجیتال بسیار ایمن‌تر از قرار دادن ارزهایتان در صرافی است. علاوه بر این، صرافی‌های آنی فقط معاملات درون زنجیره‌ای (on chain) را انجام می‌دهند. بنابراین، خطر از دست دادن دارایی‌های خود در اثر هک عملاً در پلتفرم یک صرافی آنی وجود ندارد.


نتیجه‌گیری


اگر استراتژی مناسب را انتخاب کنید، معامله ارزهای دیجیتال می‌تواند یک فعالیت سودآور باشد. شما می‌بایست مهارت‌ها، دانش و تجربه خود را در بازار ارزهای دیجیتال ارزیابی کرده و مناسب‌ترین استراتژی را برای خود انتخاب کنید. همچنین می‌بایست میزان تحمل ریسک مناسب خود را نیز در نظر بگیرید. پس از انتخاب استراتژی معاملاتی خود، مطمئن شوید که از یک پلتفرم صرافی مناسب برای فعالیت معامله‌گری خود استفاده می‌کنید. صرافی‌های حضانتی امکانات پیشرفته زیادی برای معاملات روزانه ارائه می‌دهند. اما به طور کلی برای معاملات روندی، بهتر است یک صرافی ارز دیجیتال آنی را انتخاب نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. در معاملات روزانه میانگین مناسبی برای تعداد معاملات وجود دارد که منطقی و مناسب باشد؟

    1. سلام دوست عزیز

      تعداد و حجم معاملات بسته به تجربه و نظر هر تریدر می‌تواند متفاوت باشد.

    1. سلام دوست عزیز

      سودآوری معاملات روزانه و طولانی مدت بستگی به مدیریت ریسک و درک خوب تریدر از نحوه عملکرد هر استراتژی معامله‌گری دارد.