خروج ۱۷۹ هزار بیت کوین از صرافی‌ها در ۳۰ روز گذشته، آیا زمان خرید است؟

خروج ۱۷۹ هزار بیت کوین از صرافی‌ها در ۳۰ روز گذشته، آیا زمان خرید است؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین در ۳۰ روز گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. دامیننس یا تسلط بیت کوین نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

بازار جهانی ارزهای دیجیتال تحت فشار فروش دچار نوسانات جدیدی شده است. قیمت بیتکوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. با این حال، کاهش اخیر قیمت، فرصت مناسبی را برای خرید سرمایه‌گذاران در قیمت‌های پایین فراهم کرده است.

کاهش قیمت بیت کوین؛ آیا در کف قیمت بخرم؟

بر اساس داده‌های گلسنود (Glassnode)، میزان خروجی بیتکوین از صرافی‌ها به بالاترین حد خود (ATH) رسیده است. در 30 روز گذشته در مجموع 179,250 بیتکوین از صرافی‌ها خارج شده است. این شرایط نشان می‌دهد که بیتکوین در حال نزدیک شدن به کف قیمتی است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیتکوین‌های سپرده شده نزد صرافی‌ها نیز به کم‌ترین میزان خود در ۲ سال اخیر، یعنی 1,735.12 عدد رسیده است.

طبق گزارش‌ها، میزان خروج ماهانه بیتکوین از صرافی‌ها حدود ۱۷۲ هزار بیتکوین است که این میزان نیز بالاترین رقم پس از موج فروش ژوئن ۲۰۲۲ است. لازم بذکر است کل تراکنش‌های تایید شده نیز طی دو هفته گذشته روند صعودی داشته است. همچنین گلسنود گزارش داد که کیف پول‌های دارای بیش از ۱ بیت کوین نیز به بالاترین میزان خود (۹۵۱۸۲۳ عدد) رسیده است.

گزارش قبلی وبسایت کوین گیپ نیز با موضوع بازارهای نزولی و احتمال بازگشت قیمت بیتکوین، بیانگر اینست که بیتکوین به همان سطح قیمتی بازارهای نزولی قبلی رسیده است و ممکن است قیمت بیتکوین بر اساس داده‌های تاریخی بهبود یابد.

قیمت بیتکوین در ۳۰ روز گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. خرید و فروش بیت کوین هم اکنون با میانگین قیمت ۱۶۶۰۸.۵ دلار انجام می‌شود. همچنین مارکت کپ کنونی بیتکوین بالغ بر ۳۱۹ میلیارد دلار بوده و دامیننس آن به ۳۷.۸ درصد کاهش یافته است.

تراکنش‌های تایید شده به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است

مجموع تراکنش‌های تایید شده بیتکوین نیز به بالاترین حد تاریخی (ATH) خود یعنی ۲۴۶ هزار تراکنش در روز رسیده است. لازم به ذکر است که ۲۹.۲ درصد (۷۷.۱ هزار برداشت) از کل تراکنش‌ها مربوط به نقل و انتقالات برداشت صرافی بوده است و ۱۸.۲ درصد (۴۸.۱ هزار) نیز در صرافی‌ها سپرده شده است.

رشد گسترده فعالیت‌های مرتبط با صرافی و افزایش حجم سپرده‌ها و برداشت‌ها، باعث شده ۴۷.۴ درصد از حجم نقل و انتقالات مربوط به خروج بیت کوین باشد. این حجم از خروج بیت کوین در واقع بالاترین سطح خروجی در سال ۲۰۲۲ تا به امروز (YTD) است.  تجربه نشان داده است که افزایش غیرمعمول حجم مبادلات به بازار صعودی ختم می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *