چرا چین لینک (LINK) به بازار NFT چشم دوخته است؟

چرا چین لینک (LINK) به بازار NFT چشم دوخته است؟ | همتاپی

چین لینک (LINK)، خودش را به عنوان بازیگر اصلی حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) در بازار ارز دیجیتال ثابت کرده است. این اوراکل غیرمتمرکز، شراکت‌هایی با بازیگران مهم صنعت بلاکچین ثبت کرده و در پایان سال 2022، در کنار احتمال افزایش قیمت چین لینک، فرصت کسب درآمد غیرفعال از طریق استیکینگ را نیز برای هولدرها فراهم کرده است. این شرایط ممکن است منجر به افزایش خرید چین لینک توسط سرمایه‌گذاران شود، به ویژه آن‌هایی که به دنبال بهره‌برداری از فرصت‌های رشد و استیکینگ هستند.

به احتمال زیاد، چین لینک (Chainlink) در سال 2023 از مرزهای دیفای فراتر می‌رود و وارد بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌شود. NFT، راهکاری منحصر‌به‌فرد و غیرقابل تغییر برای نمایش دارایی‌های دیجیتال در فضای بلاکچین است و به عنوان نماینده یک محتوای دیجیتال یکتا به‌کار گرفته می‌شود.

علیرغم زمستان کریپتو در سال 2022، بازار NFT در زمینه سرمایه‌گذاری روی توکن‌های غیرمثلی، روند قابل توجهی داشت. این روش، صاحبان ان اف تی را قادر می‌سازد از توکن‌هایشان به عنوان اوراق بهادار برای دریافت وام‌های کریپتویی استفاده کنند. در صورتی که وام‌گیرنده نتواند وام را پس بدهد، وام‌دهنده امکان فروش NFT به عنوان وثیقه را خواهد داشت.

مطالب مرتبط: چین لینک (Chainlink) چیست؟ از مفاهیم پایه تا معامله ‌لینک 

حد فاصل ماه‌های ژانویه و نوامبر سال گذشته، وام‌دهی مبتنی بر NFT، رشد ده برابری را تجربه کرد که علت اصلی آن، گسترش خدمات دیفای بود. با این وجود، این رشد به پروتکل‌های وام‌دهی محدود بود. چین لینک با ورود به دنیای ان اف تی، قصد دارد حرف جدیدی در این بازار بزند.

چین لینک و NFT

باید اشاره کرد چین‌ لینک به‌طور ویژه به توکن‌های غیرمثلی پویا (dNFT) علاقه‌مند می‌باشد. توکن‌های غیرمثلی پویا، درواقع NFTهایی هستند که در طول زمان و براساس شرایط خاص یا اقداماتی در دنیای واقعی، تغییر یا توسعه می‌یابد. این شرکت بلاکچین، امکان ساخت آیتم‌های بی‌همتا (one-of-a-kinf) و قابل تغییر را نیز برای سازندگان فراهم می‌کند.  

چین لینک معتقد است dNFT می‌تواند تحول بعدی در حوزه توکن‌ها باشد. تیم توسعه این اوراکل غیرمتمرکز، اخیراً در یک توییت، به وضعیت اینترنت در سال 1997 اشاره کرده که در آن موقع صفحه‌های وب ثابت بودند و توضیح می‌دهد که چگونه از آن زمان توسعه یافته و پویا شده‌اند.

مطالب مرتبط: اوراکل (Oracle) چیست و چند نوع اوراکل وجود دارد؟

در صنعت بلاکچین، اکثر توکن‌های NFT موجود حال حاضر، از جمله تصاویر موجود در پلتفرم‌هایی مثل OpenSea، ثابت یا استاتیک هستند و کاربرد محدودی در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارند. در مقابل، dNFT را می‌توان در اشکال مختلف به‌کار برد و در عین حال برای دارایی‌های توکنی شده واقعی که نیازمند یک فناوری با قابلیت به‌روزرسانی با تغییر متادیتا هستند، نیز قابل استفاده است.

چین لینک به یک پروتکل بسیار مهم برای موفقیت dNFTها تبدیل شده است؛ زیرا فناوری اوراکل غیرمتمرکز آن، ارتباط بین داده‌های درون و برون زنجیره‌ای را تسهیل می‌کند. استفاده از فناوری LINK توسط لاملو بال (LaMelo Ball) و سایر ورزشکاران حرفه‌ای برای ساخت dNFTها در سال گذشته، این نقش مهم را به‌خوبی نشان می‌دهد.

بدون شک، تلاش چین لینک برای ورود به حوزه ان اف تی پویا، جایگاهش را به عنوان رهبر در بازار در حال رشد وب ۳ مستحکم‌تر می‌کند. همچنین منابع این شرکت را نیز گسترش داده و پیوستن به آن را برای سرمایه‌گذاران و کاربران جدید فناوری‌های غیرمتمرکز دسترس‌پذیرتر می‌کند و در نتیجه، پایگاه کاربران چین لینک گسترده‌تر می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش چین لینک صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. هر ارزی رشد کنه چین لینک متاسفانه همون روند خودشو ادامه میده