قیمت بیت کوین با کاهش ۹ درصدی به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر سقوط کرد

قیمت بیت کوین با کاهش 9 درصدی به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر سقوط کرد | همتاپی

بر اساس داده‌های پایگاه تحلیلی کریپتو کوانت (Cryptoquant) که علی مارتینز (Ali Martinez) تحلیل‌گر معروف ارزهای دیجیتال در صفحه توئیترش به اشتراک گذاشت، ظاهراً ماینرهای بیتکوین از رشد اخیر قیمت بیت کوین به بالای 25,000 دلار سود خوبی کسب کرده‌اند.

طبق نمودار ارائه شده، ماینرها در دو هفته گذشته 5,925 بیت کوین را به ارزش کل 142 میلیون دلار فروخته‌اند. این داده‌ها نشان می‌دهد که گروهی از ماینرهای بیت کوین از افزایش قیمت اخیر به عنوان فرصتی برای جذب نقدینگی با هدف تقویت ترازنامه‌هایشان و کاهش ریسک استفاده کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به نظر می‌ر‎‌‌‌سد فشار فروش بیت کوین توسط ماینرها بعد از یک افت اولیه از سر گرفته شود. این فشار فروش بیتکوین بعد از اوج‌گیری قیمت در ماه ژوئیه کمی کاهش یافت و همزمان قیمت بیتکوین به زیر 20,000 دلار سقوط کرد.

بیت کوین‌های فروخته شده توسط ماینرهای بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

بیت کوین‌های فروخته شده توسط ماینرهای بیت کوین. منبع: توئیت علی مارتینز

به گزارش پایگاه خبری یو تودی (U.Today)، هولدرهای بلندمدت بیت کوین به ویژه آنهایی که بیت کوین‌هایشان را در اوج بازار 2021-2022 خریدند نیز در فشار فروش بیت کوین نقش داشته‌اند. 

بعد از سقوط شدید قیمت لونا در ماه مه، یک جریان خروجی به ارزش 300,000 بیت کوین از سوی هولدرهای بلندمدت (LTH) و صرافی‌های ارز دیجیتال به نفع هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) وجود داشته است.

بیت کوین در سطح قیمت 23.4 هزار دلار تقریباً ثابت مانده اما نسبت سود به ضرر آن به محدوده خطر نزدیک می‌شود. در مقابل، اتریوم بالاخره توانست بعد از کسب سود بسیار سنگین در اوایل اوت، نسبت سود به ضرر به مراتب مطمئن‌تری را ارائه کند. 

نمودار سود و ضرر بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار سود و ضرر بیت کوین. منبع: توییت سانتیمنت

پایگاه تحلیل درون زنجیره‌ای سانتیمنت (Santiment)، پیشتر همزمان با سقوط قیمت‌ از سطح 23,000 دلار، هشدار افزایش سود بیت کوین را داده‌ بود. 

بیت کوین در حال تست قیمت تحقق یافته است

نمودار قیمت تحقق یافته بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت تحقق یافته بیت کوین. منبع: کوین گلس

ارزهای دیجیتال بعد از کاهش تعداد بازارهای سرتاسر جهان به دلیل رشد تردیدها درباره سیاست‌های پولی دولت‌ها، سقوط شدیدی را تجربه کردند. قیمت بیتکوین تا 9٪ سقوط کرد و به کمترین قیمت از اوایل ژوئیه رسید. در زمان نگارش این مطلب، روند افت قیمت‌ بزرگترین ارز دیجیتال کمی کندتر شده است و با 7.31٪ کاهش به قیمت 21,742 دلار خرید و فروش می‌شود. به گزارش پایگاه کوین گلس (Coinglass)، در بیست و چهار ساعت گذشته 552.79 میلیون دلار از پوزیشن‌های ارزهای دیجیتال  لیکوئید شده‌اند که از این رقم 203 میلیون متعلق به بیت کوین بوده است.

مطالب مرتبط: پیتر براندت: قیمت بیت کوین (BTC) در حال تشکیل یک الگوی نزولی است

خرید و فروش بیت کوین در حال حاضر با قیمت 21,742 دلار و زیر قیمت‌ تحقق یافته (21,733 دلار) انجام می‌شود. قیمت تحقق یافته (Realized Price) نشان‌دهنده میانگین ارزش عرضه بیتکوین براساس آخرین تراکنش‌های درون زنجیره‌ای است. کمتر بودن قیمت فعلی بیتکوین نسبت به قیمت تحقق یافته، چشم‌انداز کوتاه‌مدت را پیچیده کرده است. شاخص ترس و طمع این ارز دیجیتال به ترس بازگشته که سطح بالای استرس و هراس را در بازار نشان می‌دهد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 21,230 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *