استیبل کوین‌های بزرگ بازار پس از رکودی ۱۰ ماهه رشد خود را آغاز کرده‌اند

رشد دوباره استیبل کوین‌ها | همتاپی

برترین استیل‌ کوین‌های متمرکز و غیرمتمرکز موجود در بازار ارزهای دیجیتال که قیمت آن‌ها وابسته به دلار آمریکا است، پس از رکودی ۱۰ ماهه دوباره رشد خود را آغاز کرده‌اند. داده‌های موجود نشان می‌دهند که این اتفاق می‌تواند سیگنال صعودی قابل‌اعتمادی باشد.

پس از ۱۰ ماه رکود، رشد استیبل کوین‌ها آغاز می‌شود

طبق اطلاعیه‌ وب‌سایت IntoTheBlock در۲۷ جولای (۷ بهمن)، عرضه بزرگ‌ترین استیبل کوین‌های دلاری و متمرکز بازار، یعنی تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC)، همراه با عرضه بزرگ‌ترین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار، یعنی دای (dai) افزایش یافته است.

IntoTheBlock در این باره در توییتر خود نوشته است:

  • پس از یک روند نزولی ۱۰ ماهه، ارزش بازاری تتر، یو‌اس‌دی کوین و دای در ماه گذشته افزایش یافته است. تعداد کل استیبل کوین‌ها بر نقدینگی موجود در بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. ارزش بازاری استیبل کوین‌ها که یک هفته پس از ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) کاهش یافته بود، افزایش یافته است. این مسئله نشان می‌دهد که تقاضای این ارزهای دیجیتال رشد کرده است.

طبق داده‌های این وب‌سایت، مجموع ارزش بازاری این سه دارایی کمی بعد از ورشکستگی اف‌تی‌ایکس و شرکت آلامدا (Alameda) افزایش یافته است. این اتفاق ممکن است اصلاح استیبل کوین‌ها را که با سقوط ترا در مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) آغاز شده بود، به اتمام برساند.

مطالب مرتبط: پشتوانه تتر چیست؟

داده‌های کوین‌کگو (CoinGecko) هم نشان می‌دهد که عرضه استیبل‌کوین‌های کوچک‌تر بیشتر از استیبل‌کوین‌های مذکور افزایش یافته است. برای مثال، حجم در گردش استیبل کوین ترو یواس‌دی (TUSD) از اواسط دسامبر (آذر) ۲۵ درصد رشد کرده و برای اولین بار ۱۰ رقمی شده است.

حجم در گردش استیبل کوین پکسوس (USDP)، هفتمین استیبل کوین بزرگ بازار، نیز ۵ درصد رشد کرده است. استیبل کوین لیکوییدیتی یو‌اس‌دی (LUSD) هم با رشد ۲۴ درصدی خود، تنها یک قدم با لیست ۱۰ استیبل کوین برتر بازار فاصله دارد.

مطالب مرتبط: تتر چیست؟

آیا روند صعودی جدیدی در راه است؟

با این حال، استیبل‌ کوین‌های مهم دیگری مثل بایننس یواس‌دی (BUSD) و جمینای یواس‌دی (GUSD)، همچنان در حال کاهش عرضه دارایی‌های درون‌زنجیره‌ای خود هستند.

از طرفی، رشد ارزش بازاری استیبل کوین‌ها معمولاً یک سیگنال صعودی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ چراکه معامله‌گران برای رشد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها به استیبل کوین‌های بیشتری نیاز دارند.

چارلز ادوارد (Charles Edwards)، تحلیلگر باتجربه بازار ارزهای دیجیتال، تأکید کرده است که استیبل کوین‌ها «پول‌های پارک‌شده» در صنعت ارزهای دیجیتال هستند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران آن‌ها را ذخیره می‌کنند تا پس از شروع روند صعودی بیت کوین، ارز دیجیتالی با نقدشوندگی بالا داشته باشند.

ترجمه و انتشار: تیم تولید محتوای صرافی همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام استیبل کوین با پشتوانه مثل دلار و طلا هست و تمام استیبل کوین ها با پشتوانه هستند