چرا رشد اخیر قیمت لایت کوین مشکوک است؟

چرا رشد اخیر قیمت لایت کوین مشکوک است؟

در روزهایی که بازار ارزهای دیجیتال پس از بحران FTX افت شدیدی را تجربه می‌کرد، لایت کوین (LTC) توانست راه خود را از بازار جدا کرده و مسیر صعودی را در پیش بگیرد. اما آیا این رشد 24 درصدی در یک ماه فقط یک فریب بود؟ در ادامه این مطلب و با بررسی شرایط لایت کوین، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاربرد و عملکرد لایتکوین (LTC) چیز جدیدی نیست. این آلتکوین از زمان معرفی تاکنون همواره ارزی معتبر بوده است، چرا که ایده‌ی ایجاد ارز دیجیتالی که تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت کوین (BTC) داشته باشد، ایده جالب و مناسبی بود.

با این حال و با گذشت زمان، دیدیم که تحولات و شرایط بنیادین لایت کوین برای باقی ماندن در میان 10 ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار کافی نبود.

نبود اخبار مثبت، وعده‌های طولانی مدت مربوط به حفظ حریم خصوصی و پیدایش ارزهای دیجیتالی با مقیاس‌پذیری بهتر، باعث شد این آلتکوین قدیمی کارایی خود را از دست بدهد. اتفاقی که مستقیما ارزش بازار لایت کوین را تحت تاثیر قرار داد.

علاوه بر این که این آلتکوین دیگر به عنوان یک بلاکچین منسوخ شناخته می‌شد، راه‌اندازی ویژگی‌های جدید مربوط به حریم خصوصی در این شبکه هم مورد استقبال قرار نگرفت؛ چرا که صرافی‌های ارز دیجیتال، در جهت پیروی از قانونگذاری‌های اخیر، از پذیرش دارایی‌های ناشناس اجتناب می‌کردند.

در چنین وضعیتی یک سوال بزرگ به وجود می آید:

علت رشد چشمگیر لایت کوین در روزهای اخیر چه بود؟

ممکن است هاوینگ پیش روی این آلتکوین، یکی از دلایل افزایش لایت کوین باشد.

این رویداد که باعث نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین می‌شود، در ماه ژوئیه 2023 (تیر 1402) اجرا خواهد شد. در سال‌های 2015 و 2019 نیز شاهد چنین اتفاقی بوده‌ایم. در این سال‌ها، قیمت لایتکوین در ماه منتهی به وقوع هاوینگ با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

اتفاق مشابه در سال جاری، علاوه بر رشد قیمت دلاری این آلت کوین، افزایش 50 درصدی ارز آن در برابر بیت کوین را نیز به همراه داشت.

علاوه بر این‌ها، لایتکوین یکی از ارزهایی است که بیشترین تشابه فناوری را با بیت کوین دارد. با توجه به این موضوع و در نتیجه گرایش کاربران به بزرگترین رمزارز بازار پس از ورشکستگی FTX، لایتکوین نیز از این شرایط بی‌بهره نماند.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

صعود لایت کوین، دوامی نخواهد داشت

با توجه به تاثیر زود هنگام اخبار مربوط به هاوینگ بر روی قیمت لایت کوین، بعید به نظر می‌رسد LTC تا ماه ژوئیه سال آینده به رشد خود ادامه دهد. همچنین لایت کوین از شرایط فاندامنتال و اساسی که مناسب شرایط فعلی بازار باشد برخوردار نیست. علاوه بر آن، عدم اعتماد سرمایه گذاران قدیمی به لایت کوین، یکی دیگر از چالش‌های این ارز دیجیتال است. دلیل این موضوع، به اقدام بنیانگذار این رمزارز در فروش دارایی‌های خود برمی‌گردد. آقای چارلی لی (Charlie Lee) تمام دارایی LTC خود را در قیمتی نزدیک به سقف تاریخی این آلتکوین به فروش رساند.

لایتکوین بدون جلب نظر سرمایه گذاران باتجربه، قادر به جذب افراد تازه وارد نخواهد بود. در پی کاهش ارزش بازار این آلتکوین و افت شدید نرخ سودآوری آن، ماینرها نیز به شدت دلسرد شده‌اند.

در مقایسه با لایتکوین، محبوبیت حوزه‌های جدیدی مانند دیفای و NFT، در بین سرمایه گذاران با تجربه و کاربران جدید، روز به روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل به نظر می‌رسد رشد اخیر این آلتکوین نوعی کلاهبرداری بوده باشد. ضمن این که لایتکوین با وجود شباهت بسیار زیاد به برترین رمزارز بازار، هیچوقت چه از لحاظ اعتبار و چه از نظر غیرمتمرکز بودن، مانند بیتکوین نخواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لایت کوین اینده خوبی داره به نظرم میشه روش سرمایه گذاری کرد

  2. با توجه به نصف شدن پاداش های لایت کوین عرضه کم میشه و تقاضا زیاد و فک میکنم قیمت صعودی و تجربه کنه