آیا کریسمس با صعود قیمت بیت کوین همراه است؟

داده‌های درون زنجیره‌ای بیتکوین حاکی از کاهش چشمگیر فشار فروش ماینرها است. با این اتفاق می‌توان گفت به کف قیمت بیت کوین نزدیک‌تر شده‌ایم.

همزمان با تلاش بیتکوین برای تغییر روند و آغاز یک حرکت صعودی، معامله گران پیش بینی می‌کنند که در پی تسلیم شدن ماینرها و فشار فروش نهنگ‌ها، شاهد افت بیشتر قیمت بیت کوین باشیم. اگرچه داده‌های درون زنجیره‌ای جدید، حاکی از کاهش چشمگیر فشار فروش بیتکوین از سوی ماینرها و نهنگ‌ها است.

در حال حاضر بیتکوین نزدیک به سطح 17 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

اخیرا شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ایالات متحده برای ماه نوامبر، 5.5 درصد اعلام شد که نسبت به 6.1 درصد مربوط به ماه اکتبر کاهش یافته بود. در نتیجه این تغییرات و با توجه به نوسانات شاخص دلار آمریکا (DXY)، شاهد واکنش جزئی بیتکوین بودیم.

آیا روند قیمت بیت کوین پیش از آغاز سال 2023 صعودی خواهد شد؟

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌‌ای، بررسی تراکنش‌های ماینرها به مقصد صرافی‌ها، حاکی از کاهش فشار فروش از سوی ماینرها است. این آمار با بررسی رفتار تمام ماینرها و تمام صرافی‌ها بدست آمده است. در حالی که نهنگ‌ها برای فرار از مشکلات مالی اقدام به فروش بیتکوین‌های خود می‌کنند، ماینرها تمایل دارند اندوخته بیتکوین خود را حفظ کنند.

علاوه بر این، میزان تراکنش ماینرها به صرافی‌های رمزارز، از ابتدای سال میلادی با کاهش همراه بوده است. جالب اینجاست زمانی که قیمت بیت کوین در سطوح بسیار بالاتری قرار داشت، تعداد این تراکنش‌ها نیز بیشتر بود.

با این حال، این بدان معنا نیست که ماینرها پس از این بیتکوین بیشتری را به فروش نمی‌رسانند. تجربه نشان داده است هر موقع میزان تراکنش‌ها به اندازه چرخه‌های نزولی قبلی کاهش پیدا می‌کند، احتمال این که به کف قیمت رسیده باشیم بیشتر است.

نمودار تراکنش‌های ماینرها به مقصد صرافی‌ها | صرافی همتاپی

نمودار تراکنش‌های ماینرها به مقصد صرافی‌ها. منبع: کریپتو کوانت

مورد دیگری که مانع شروع روند صعودی بیتکوین می‌شود، فشار فروش ایجاد شده توسط نهنگ‌ها است. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند اگرچه سرمایه گذاران خرد در حال خرید بیت کوین هستند اما نهنگ‌ها همچنان اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند. این موضوع باعث توزیع بیشتر بیتکوین در شبکه می‌شود. بهتر است بجای این که عمده عرضه بیتکوین در اختیار نهنگ‌ها قرار داشته باشد، بیتکوین‌های بیشتری بین سرمایه گذاران بیشتر تقسیم و توزیع شود.

دیدگاه صعودی تحلیلگران برای قیمت بیتکوین

یکی از تحلیلگران بازار به نام CredibleCrypto معتقد است تا پیش از پایان سال 2022 شاهد عبور قیمت بیتکوین از 17 هزار دلار خواهیم بود. طبق گفته او قیمت بیت کوین در محدوده بین 16,300 تا 16,500 دلار قرار دارد و تسلط یا دامیننس بیتکوین نیز در حال افزایش است. او همچنین با نظر آرتو هِیز (یکی از موسسان صرافی BitMEX) مبنی بر احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار تا پایان سال 2023 و یا اوایل سال 2024 هم عقیده است.

علاوه بر آن یکی از تحلیل گران محبوب به نام Rekt Capital به کاربران توصیه می‌کند که در این روزها حتما بیتکوین را زیر نظر داشته باشند، چرا که به اعتقاد او، در صورت قرار گرفتن بیتکوین در قیمت 17,150 در پایان این ماه میلادی، شاهد آغاز یک روند صعودی در سال 2023 خواهیم بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یکی میگه ارز بیت کوین بعد کریسمس میره بالا یکی میگه میره پایین نیمدونیم کدومو باور کنیم

  2. خوب میبینم که افرادی که به کریسمس اعتماد داشتن که ارزا میره بالا بد اشتباه کردن ، ولی خودمم از همین افرادم….

  3. معمولا کریسمس بابانوئل خبرای خوب برامون میاره نه اینکه بیت کوین بریزه 🙁