افزایش معاملات خرید بیت کوین، با توجه به رسیدن به کف جدید قیمت

افزایش معاملات خرید بیت کوین، با توجه به رسیدن به کف جدید قیمت | همتاپی

طی چند ساعت گذشته، قیمت بیت کوین از 16 هزار دلار نیز پایین‌تر رفته است. در حالی که حدود یک هفته قبل، اکثر فعالان و کاربران دنیای رمزارزها انتظار چنین اتفاقی را نداشتند. با این حال واکنش معامله گران و سرمایه گذاران به این اتفاق، چندان هم بد نبود.

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای و وضعیت بازار، کاربران بدون توجه به آنچه که همین دیروز اتفاق افتاد، بی‌وقفه در حال خرید بیت کوین هستند.

بلافاصله پس از نفوذ بیتکوین به محدوده پایین‌تر از 16 هزار دلار، شاهد افزایش چشمگیر پوزیشن‌ها و سفارشات خرید بیت کوین در بازارهای مشتقه مانند فیوچرز و آپشن بودیم.

به گزارش سانتیمنت، قیمت بیت کوین در پایین‌ترین حد دو سال اخیر قرار دارد و تریدرها به این موقعیت به عنوان فرصت خرید در کف بازار نگاه می‌کنند. شاخص فاندینگ ریت (Funding Rates) یا نرخ تامین مالی، نشان دهنده افزایش معاملات خرید بیت کوین، به ویژه در صرافی FTX است. این در حالی است که بسیاری از کاربران این صرافی، برداشت دارایی خود از این صرافی را غیر ممکن می‌دانند. به نظر می‌رسد گاهی احساس ناامیدی منجر به انجام ریسک‌های بزرگی می‌شود.

جالب‌ترین قسمت این اتفاق، رفتار کاربرانی است که نمی‌توانند دارایی‌هایشان را از FTX خارج کنند. اکثر کاربران این صرافی که در حال حاضر بدنام هم شده است، ریسک بالایی را پذیرفته‌اند و با توجه به تغییرات اخیر قیمت بیت کوین، تقریبا 100 درصد موجودی خود را بر روی افزایش قیمت آن شرط بسته‌اند.

متاسفانه دلیل این تصمیم‌گیری، صرفاٌ روانشناختی است، چرا که اکثر کاربران این صرافی امیدی به امکان برداشت دارایی خود از این صرافی ندارند و این ناامیدی، عاملی برای اتخاذ این تصمیمات مالی غیرمعمول است.

با این حال هنوز برای این که امروز را زمان شکست بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال در پی اتفاقاتی که برای FTX و FTT افتاده است بدانیم، بسیار زود است.

ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های این حوزه، بسیاری از نهادهای فعال در این بازار، مانند صندوق های Galaxy Digital و Sequoia Capital و دائوهایی مانند TrueFi را در معرض مشکلات جدی قرار خواهد داد.

طی چند ساعت دیگر، میلیون‌ها دلار توکن سولانا (SOL) نیز از حالت استیکینگ خارج شده و به بازار عرضه می‌شود که می‌تواند منجر به فاجعه‌ای دیگر برای بازار شده و باعث تشدید ریزش قیمت بیت کوین و به طور کلی، تمام بازار رمزارزها شود.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با توجه به این پیش بینی هایی که داره میشه باید بزاریم تو کف خرید کنیم 🙂