اتریوم؛ اولین بلاک چین سودآور بازار ارزهای دیجیتال

اتریوم؛ اولین بلاک چین سودآور بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

قبل از رویداد ادغام، بلاکچین اتریوم به خاطر کاهش مداوم انتشار ارز اتر (مانند دیگر بلاکچین‌های موجود در بازار ارز دیجیتال) بلاکچینی بدون سود  بود، اما اکنون وضعیت و شرایط این بلاک چین تغییر کرده است.

مدل سودآوری یک بلاکچین با یک شرکت سنتی فعال در امور مالی تفاوت زیادی دارد. از دید تخصصی، کمتر بودن میزان انتشار ارز از کارمزدهای سوزانده شده، عاملی است که مشخص می‌کند آیا این بلاکچین می‌تواند سودآور باشد یا خیر‌. 

واضح است که اتریوم تنها دارایی ضد تورمی در ۱۰ ارز برتر بازار ارز دیجیتال است‌. این نکته وجود دارد که سودآور بودن بلاکچین اتریوم به نفع هولدرهای این ارز یا سرمایه گذاران جدیدش نیست. اما از سوی دیگر، تورم به عنوان یک عامل رشد احتمالی و قوی برای این ارز به گونه‌ای مثبت نقش آفرینی می‌کند.

با کاهش اجباری عرضه دارایی، ممکن است که اشخاص دیگری یا ماشین‌های غیرمتمرکز، یک شوک عرضه را به وجود بیاورند که در این اتفاق ارز مورد نظر، با کمبود عرضه و افزایش تقاضا رویه رو می‌شود و منجر به انفجار قیمت دارایی شود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

در حالی که افزایش اتریوم (برای سرمایه گذاران و معامله‌گران خود) سود به ارمغان می‌آورد؛ اما کاربران و برنامه نویسان نرم افزارهای غیر متمرکز (dApps) این بلاک چین، مجبور هستند که تراکنش‌هایشان را با کارمزد پرهزینه و در یک شبکه شلوغ انجام دهند. متاسفانه هرچه این شبکه شلوغ‌تر باشد، کاربران اتریوم مجبورند کارمزد بیشتری تا حداکثر ۱۵ دلار، برای هر تراکنش بپردازند. 

با این حال، شبکه‌های دیگر با توان عملیاتی بالاتر، زمان پردازش کمتر و هزینه‌های تراکنش بسیار پایین، با شبکه اتریوم در حال رقابت هستند. این پروژه‌های مختلف با ارائه مکانیسم جدید برای پردازش تراکنش‌ها و یا جایگزین کردن شبکه‌های لایه ۲، بخشی از شلوغی شبکه اصلی را کم می‌کنند.

در زمان انتشار این خبر، قیمت اتریوم همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد، اما به دلیل کم شدن نرخ سوزاندن اتر سود شبکه بلاک چین اتریوم دوباره «صفر دلار» خواهد شد. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم تولید محتوای  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *