قیمت اتریوم همچنان تحت کنترل خرس‌ها است

قیمت اتریوم همچنان تحت کنترل خرس‌ها است | همتاپی

کاهش اتریوم (ETH)، نشان می‌دهد که هم اکنون اتر بیشتر تحت کنترل خرس‌ها (فروشندگان) قرار دارد، پس از شکسته شدن تثبیت قیمتی کوتاه مدت در ۱۵ جولای، اتر وارد فاز جدیدی از نوسان و تثبیت شده است. در نتیجه تثبیت جدید، انتظار می‌رود اتر در محدوده ۱,۵۰۰ دلار تا ۱,۶۴۰ دلار خرید و فروش شود و یک شکست بالاتر یا پایین‌تر از این محدوده، جهت روند بعدی قیمت را تعیین می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتر در حال حاضر در حال آزمایش محدوده ۱,۵۰۰-۱,۵۵۰ دلار است. شاخص‌های تکنیکال، نشان دهنده تثبیت روند نزولی در نمودار روزانه است. با تشکیل کندل صعودی روزانه بالای ۱,۶۷۰ دلار، سرمایه‌گذاران به کسب سودهای جدید امیدار می‌شوند.

هم اکنون، قیمت اتریوم به دلار با ۶.۶۹ درصد کاهش، در محدود ۱,۴۱۹ دلار خرید و فروش می‌شود. بر اساس داده‌های قیمتی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات 24 ساعته اتر نیز با افزایش ۳.۶۹ درصدی به ۱۹.۶ میلیارد دلار رسیده است.

اتریوم در حال تثبیت ناحیه جدید قیمتی است

نمودار روزانه قیمت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: تردینگ ویو

بررسی نمودار روزانه اتریوم نشان می‌دهد، که قیمت اتر در چند روز گذشته در سطوح بالاتری خرید  و فروش شده است. حرکت صعودی ابتدایی پس از شکست ناحیه تثبیت کوتاه مدت آغاز شد و از ۱,۰۰۰ دلار به ۱,۲۰۰ دلار افزایش یافت.

در ادامه،  در ۱۵ ژوئیه قیمت اتر با شکست میانگین متحرک ۲۰ روزه (EMA20) در قیمت ۱,۱۷۴ حرکت صعودی بعدی را آغاز کرد. پس از آن اتریوم بیش از ۳۰ درصد دیگر افزایش یافت.

با این حال، در هفته گذشته قیمت اتر به دلیل برابری قدرت عرضه و تقاضا دچار حرکت‌های جانبی بدون جهت گیری روند نزولی یا صعودی شده است. علاوه بر این، تحولات قیمتی اتریوم در این فاز با  تغییرات حجم ناچیزی همراه است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص مکدی (MACD) هر دو در بازه خنثی تا مثبت در نوسان هستند و از تداوم روند صعودی پشتیبانی می‌کنند. اگر قیمت بالاتر از بالاترین سطح قیمتی هفته قبل یعنی ۱,۶۶۴ دلار بسته شود، می‌توانیم انتظار صعود قابل توجهی را تا سطح جدید قیمتی ۱,۷۶۰ دلار را داشته باشیم. سطحی که با میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برابر است.

هر تغییر نزولی در نوسانگرهای مومنتوم (درصد اختلاف قیمت فعلی و قیمت قبلی )، روند قیمت را برای رسیدن به سطح ۱,۴۰۰ دلار و سطوح پائین‌تر از آن هموار خواهد کرد.

بررسی چهارچوب قیمت اتریوم در بازه زمانی کوتاه مدت

نمودار یک ساعته قیمت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته قیمت اتریوم. منبع: تردینگ ویو

در بازه زمانی ساعتی، تشکیل الگوی سقف دوقلو نزدیک به قیمت ۱,۶۴۰ دلار منجر به رسیدن قیمت اتر به سطح حمایت حیاتی ۱,۵۰۰ دلار شد.

مطالب مرتبط: آیا قیمت اتریوم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟

با مطالعه بازه‌های زمانی متعدد و تثبیت‌های قیمتی مکرر نتیجه می‌گیریم که اتر در سطوح بالاتر، ضعف قابل توجهی را برای آغاز روند صعودی جدید نشان می‌دهد.

در لحظه انتشار این خبر، قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,454 در نوسان است، این ارز دیجیتال هفت روز گذشته خود را با 1.24 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *