تحلیل قیمت اتریوم: آیا اتر متحمل سقوط بیشتری خواهد شد؟

تحلیل قیمت اتریوم: آیا اتر متحمل سقوط بیشتری خواهد شد؟ | همتاپی

سخنرانی دیروز پاول، همانند بازارهای سنتی تاثیری کاملا منفی بر روند بازارهای ارز دیجیتال داشت. پس از اعلام تداوم سیاست تهاجمی فدرال رزرو، جو بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون کاملا نزولی شده است. این تاثیر تا حدی است که تشدید فروش دیروز باعث شد اتریوم در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته باشد. آیا بازار ارزهای دیجیتال متحمل سقوط بیشتری خواهد شد؟

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت اتریوم

دیروز قیمت اتریوم در برابر دلار آمریکا و بیت کوین کاهش شدیدی را تجربه کرد و روند صعودی کوتاهی که از ۲۱ اوت آغاز شده بود پس از رسیدن به مرز ۲ هزار دلار، به شدت رد شد.

با تداوم روند نزولی، اتریوم به سرعت محدوده پشتیبانی مهم ۱,۷۰۰ تا ۱,۸۰۰ دلار را از دست داد و هم اکنون خرید و فروش اتریوم زیر محدوده ۱,۵۰۰ دلار  انجام می‌شود.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، قیمت پس از رسیدن به زیر ناحیه دو پرچم خرسی، افت شدیدی را تجربه کرده است. در حال حاضر، محدوده دقیق میانگین متحرک  ۱۰۰ روزه در سطح قیمتی ۱,۵۳۱ دلار است که هم اکنون قیمت به زیر این ناحیه (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه به رنگ سفید) سقوط کرده است. خرس‌ها با تشدید فشار فروش در حال تلاش برای بستن کندل روزانه زیر ناحیه میانگین متحرک ۱۰۰ روزه هستند.

امید به بهبود روند بازار زمانی ممکن خواهد بود که گاوها بتوانند محدوده ۱,۷۰۰ تا ۱,۸۰۰ دلار را پس بگیرند. اما با شکل گیری سطوح پایین‌تر، احتمال رسیدن به محدوده حمایتی در ۱,۲۸۰-۱,۳۵۰ دلار (به رنگ سبز) محتمل خواهد بود.

سطوح حمایت کلیدی: ۱,۵۰۰ دلار و ۱,۳۵۰ دلار

سطوح مقاومت کلیدی: ۱,۸۰۰ دلار و ۲,۰۰۰ دلار

میانگین متحرک روزانه:

میانگین متحرک ۲۰ روزه (MA20): ۱,۷۵۰ دلار

میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA50): ۱,۵۹۲ دلار

میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (MA100): ۱,۵۳۱ دلار

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA200): ۲,۱۸۴ دلار

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار جفت ارز اتریوم به بیت کوین 

بررسی قیمت اتریوم به بیت کوین (ETH/BTC)، نشان می‌دهد که قیمت از محدوده حمایت افقی ۰.۰۷۲ تا ۰.۰۷۳  BTC که (با رنگ سبز مشخص شده) ریجکت شده است و موفق به صعود به سطوح بالاتر که  (با رنگ زرد مشخص شده) نشده است، لازم بذکر است این شرایط نشان دهنده یک سیگنال نزولی بوده و می‌تواند منجر به تشکیل یک ساختار نزولی بالقوه شود. با این حال این اتفاق تنها در صورتی معتبر خواهد بود که اتریوم زیر خط سبز شکسته شود.

در حال حاضر قیمت به محدوده میانگین متحرک ۵۰ روزه (به رنگ سفید) نیز نزدیک است و احتمالاً مجدداً تست خواهد شد. پشتیبانی حیاتی بعدی در حدود ۰.۰۶۵ BTC است. با این حال اگر قیمت به بالاتر از سطح ۰.۰۸ BTC برسد، سناریوی صعودی اتریوم به بیت کوین (ETH/BTC) محتمل خواهد بود.

سطوح حمایت کلیدی: ۰.۰۷۳ و ۰.۰۶۵ BTC

سطوح مقاومت کلیدی: ۰.۰۸۳ و ۰.۰۸۸  BTC

نمودار قیمت اتریوم به بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال

نسبت فروش خریدار (SMA 14): نسبت حجم خرید تقسیم بر حجم فروش گیرندگان در معاملات سوآپ دائمی را اندازه گیری می‌کند.

مطالب مرتبط: بررسی رفتار نهنگ‌های اتریوم در آستانه ارتقاء ادغام

همانطور که قبلا بیان شد، مقادیر بالای ۱ نشان دهنده این است که احساسات صعودی غالب می‌باشد. در مقابل همچنین مقادیر زیر ۱ نشان می‌دهد که احساسات نزولی غالب است.

نمودار نسبت فروش خریدار اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار نسبت فروش خریدار اتریوم

این شاخص که احساسات بازار مشتقه را می‌سنجد و از ابتدای مرداد ماه زیر یک بوده است. این بدان معناست که سفارش‌های فروش بیشتری نسبت به سفارش‌های خرید در حال پر شدن است. با این حال افزایش ناچیز نسبت فروش خریدار بیانگر این است که هر چند سفارشات فروش افزایش یافته اما به اندازه‌ای نیست که قابل توجه باشد.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با کاهش 2.66 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,450 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *