تحلیل قیمت اتریوم: به روند صعودی اتریوم می‌توان امیدوار بود؟

تحلیل قیمت اتریوم: به روند صعودی اتریوم می‌توان امیدوار بود؟ | همتاپی

اتریوم (Ethereum)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، هفته گذشته یک رشد قیمتی خوب را ثبت کرده و تا سطح 15,00 دلار افزایش یافت و ارزش بازار آن نیز به 200 میلیارد دلار  نزدیک شده است.

در چارت هفتگی، قیمت اتریوم در بین آلتکوین‌ها رشد قیمتی بیش از 40 درصدی را تجربه کرده است.

اگرچه سنتیمنت (Sentiment)، ارائه دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای، اشاره می‌کند، عقیده کارشناسان این مجموعه در خصوص بازگشت اتر‌یوم همچنان منفی است و اعتقاد کمی به بهبود شرایط جاری دارند. این وب سایت ارائه دهنده اطلاعات در ادامه اظهار داشت که قیمت اتر‌یوم برای اولین بار از تاریخ 12 ژوئن به بالای 1,500 دلار بازگشته است، با این وجود تحلیلگران اعتقاد چندانی به بازگشت قیمت ندارند. این درحالی است که میانگین بازده معامله گران اتریوم در 30 روز گذشته به 28 درصد رسیده است که بالاترین میزان سود از آگوست 2021 است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

آیا حفظ سود در اتریوم اتفاق افتاده است؟

با توجه به افزایش قیمت اتریو‌م، ممکن است در بین معامله گران کوتاه مدت که خرید اتریو‌م را در محدوده 1,000 دلار انجام دادند شاهد حفظ سود اندکی باشیم.

از طرفی درصد عرضه اتریو‌م‌های در سود به بیش از 15 درصد در هفته گذشته رسیده است. 

همانگونه که گلسنود (Glassnode) توضیح می‌دهد: 

درماه گدشته بیش از 7/8 درصد از اتریوم‌های در گردش طبق داده‌های درون زنجیره، خرید و فروش شده است و کل عرضه اتریوم‌های در سود پس از 41 درصد ریزش (قبل از افزایش قیمت فعلی) 56 درصد رشد داشته‌اند.

نگاهی به بازار مشتقات اتریوم بیندازید، در حال حاضر سرمایه موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال کاهش یافته است. تحلیلگر بازار الکس کروگر (Alex Kruger) بیشتر توضیح می‌دهد: مبنای معاملات آتی 3 ماهه بدون تغییر و نزدیک به صفر است و میل به باز کردن پوزیشن از 1200 دلار در صرافی‌های بایننس (Binance) و بیتفنیکس (Bitfinex) کاهش، در اف تی ایکس (FTX) بدون تغییر و در اوکی اکس (OKEX) افزایش یافته است.

نمودار عرضه در سود اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار عرضه در سود اتریو‌م. منبع: گلسنود

با وجود اینکه اتریوم روند نسبتا خوبی را طی کرده است، منتهی با توجه به مطالب ذکر شده می‌توان از باز کردن موقعیت‌های جدید در قیمت فعلی اجتناب کرد. همچنین طبق گزارش کوین شیرز  (CoinShares) اتریو‌م هفته گذشته پس از 3 هفته جریان ورودی شاهد حفظ سود و جریان خروجی خالص اتریوم 2/6 میلیون دلار بود.

در لحظه انتشار این خبر قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,553 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 1.28 درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *