توسعه‌دهنده اتریوم: شاپلا ریسک اتریوم را کاهش می‌دهد

توسعه‌دهنده اتریوم: شاپلا ریسک اتریوم را کاهش می‌دهد | همتاپی

تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده باتجربه اتریوم، در مصاحبه جدید خود با پادکست آن‌چیند (Unchained) درباره تأثیرات بروزرسانی شاپلا (Shapella) روی غیرمتمرکزسازی شبکه اتریوم و استیکینگ توسط اعتبارسنج‌ها صحبت کرده است.

بیکو تأکید کرده است که این بروزرسانی به‌طور قابل‌توجهی ریسک اتریو‌م را کاهش می‌دهد؛ چرا که پس از آن اعتبارسنج‌های ارز دیجیتال اتریوم می‌توانند به‌راحتی توکن‌های استیک شده خود را از بیکن چین (Beacon chain) خارج کنند.

برای خرید و فروش اتریوم در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم اتریوم بخرم

طبق گفته‌های او این بروزرسانی نه‌تنها امکان برداشت توکن‌ها را فراهم می‌کند؛ بلکه تعهدات اعتبارسنج‌ها را هم کاهش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با اطمینان و سهولت بیشتری به استیک اتریو‌م بپردازند.

بیکو توضیح داده است که بروزرسانی شاپلا تغییراتی را هم در ارائه‌کنندگان استیکینگ ایجاد می‌کند. برای مثال، سهولت برداشت توکن‌های استیک شده و کاهش ریسک اتریوم، ممکن است باعث شود که استیک کنندگان از صرافی‌های متمرکز به پروژه‌های استیکینگ یا استیکینگ فردی روی بیاورند.

علاوه بر این، از این به بعد اعتبارسنج‌ها می‌توانند برخلاف بیکن چین پاداش‌های خود را مستقیماً از اعتبارسنج‌هایشان دریافت کنند.

مطالب مرتبط: ارتقاء شاپلا (Shapella) اتریوم چه پیامدی برای روند کلی بازار دارد؟

او امیدوار است که بروزرسانی شاپلا استیکینگ فردی اتریو‌‌م را افزایش دهد. ارتقاء شاپلا با بهبود راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های اعتبارسنج‌ها، باعث می‌شود استیکینگ اتریوم در اختیار کاربرانی قرار بگیرد که قبلاً درمورد انجام این کار مطمئن نبودند.

مفهوم جریمه‌های هماهنگ شبکه اتریو‌م نیز تمرکززدایی را افزایش می‌دهد؛ زیرا جریمه‌های مربوط به مشکلات سرویس‌های متمرکزی مثل وب سرویس آمازون (AWS)، بیشتر از حالتی است که اعتبارسنج‌ها توزیع بیشتری داشته باشند.

بیکو باور دارد که بروزرسانی شاپلا می‌تواند استیک کنندگان بیشتری را به اتریوم جذب کند و تمرکززدایی آن‌ را بهبود بخشد. ای بروزرسانی با فعال کردن امکان برداشت پاداش‌ها، کاهش تعهد و انتقال استیک کنندگان از صرافی‌های متمرکز به پروژه‌های استیکنیگ و استیکنیگ فردی، در ایجاد آینده‌ای امن‌تر و غیرمتمرکزتر برای اتریو‌م نقش مهمی خواهد داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بایننس کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *