درگیری‌های بنیانگذار کاردانو و اعضای جامعه ریپل

تمسخر بنیان‌گذار کاردانو توسط اعضای جامعه ریپل | همتاپی

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو، دوباره در کانون توجه اعضای جامعه ارز دیجیتال ریپل قرار گرفته است.

چارلز هاسکینسون، در توییت اخیر خود درباره تئوری‌های توطئه پیرامون پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  (SEC) علیه ریپل صحبت کرده و دوباره تنش‌های بین خود و جامعه این ارز دیجیتال را افزایش داده است.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

او در توییت خود اعلام کرد تصور مردم از اتحاد SEC علیه ریپل به‌خاطر گرفتن رشوه از افراد فعال در شبکه اتریوم، فقط یک تئوری توطئه است.

هاسکینسون خاطرنشان کرده که شرکت‌هایی مثل کوین‌بیس (Coinbase،)، کراکن (Kraken،)، بیت‌رکس (Bittrex) و ترون (Tron) هم با مشکلات نظارتی مواجه شده‌اند و از ادعای او حمایت می‌کنند.

بعد از انتشار این توییت، کاربران زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند و با زیر سؤال بردن اظهارات هاسکینسون او را به چالش کشیدند. یکی از این کاربران، به اسم کریپتوکریس‌هد (CryptoCraicHead) اعلام کرده که هاسکینسون با ادعای توهم توطئه بودن این مسئله صادقانه عمل نکرده و داستانی را روایت کرده است که خودش می‌خواهد آن را تبلیغ کند.

هاسکینسون در پاسخ به او بیانیه اصلی خود را تکرار و اعلام کرده است که اعضای جامعه ارز دیجیتال ریپل صحبت‌های او را به دروغی تغییر می‌دهند که قابل درک نیست. او تأکید کرده است اعضای جامعه این ارز دیجیتال اکنون او را مسخره می‌کنند و از او متنفر هستند و  دیگر چیز بیشتری برای گفتن ندارد.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

این بحث‌ها جدیدترین درگیری‌های بین هاسکینشون و اعضای جامعه ریپل هستند. درگیری بین او و کاربران ابتدا در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) شروع شده بود. در آن زمان، هاسکینسون نظر خود را درباره اینکه آیا کاردانو در آمریکا نوعی اوراق بهادار هست یا نه، توضیح داده بود.

او اعلام کرده بود که این پرونده برای کل صنعت ارزهای دیجیتال مهم است و از منبعی موثق شنیده که ریپل و SEC به توافق رسیده‌اند. بعد از مدتی مشخص شد که این شایعات درست نیستند و بسیاری از اعضای جامعه ریپل هاسکینسون را به دروغ‌گویی متهم کردند. 

هاسکینسون اعلام کرده است که با وجود ادعای SEC به نظر او ریپل نوعی اوراق بهادار نیست. علاوه بر این، او فکر می‌کند که هیچ فسادی در این  پرونده وجود ندارد و SEC به‌خاطر اندازه، وسعت و مقیاس اتریوم با آن رفتار ملایم‌تری داشته است. طبق گفته‌های هاسکینسون، اعضای جامعه ریپل فقط به‌خاطر اینکه او از تئوری توطئه آن‌ها حمایت نمی‌کند، به او حمله کرده‌اند.

حال، هاسکینسون تصمیم گرفته است که از بحث‌های مربوط به ریپل فاصله بگیرد. او در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۱) هم اعلام کرده بود که از این مسئله خوش‌حال نیست، اما از حملات اعضای جامعه ریپل خسته شده است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *