تداوم پس لرزه‌های ورشکستگی FTX؛ افت تاریخی موجودی بیت کوین در صرافی ها

افت موجودی بیت کوین در صرافی‌ها | همتاپی

سقوط امپراتوری 32 میلیارد دلاری سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، بار دیگر اهمیت خود حضانتی (Self Custody) را به کاربران نشان داد. در واقع، سرمایه‌گذاران به‌جای سپردن پول‌هایشان به پلتفرم‌های شخص ثالث، خودشان دارایی‌هایشان را نگه می‌دارند. این روش که اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده، می‌تواند روی قیمت بیت کوین نیز تأثیر بگذارد.

براساس جدیدترین داده‌های گردآوری شده توسط شرکت تحلیل کریپتوی سانتیمنت (Santiment)، طی یک سال گذشته موجودی بیتکوین در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز از 11.85 به 6.65 درصد سقوط کرده است.

متن توئیت:

موجودی کل بیت کوین در صرافی‌ها، در سال گذشته از 11.85 به 6.65 درصد سقوط کرده است؛ یک افت تاریخی که افزایش علاقه به خود حضانتی را نشان می‎دهد.

این روند برداشت بیتکوین در هر شش پلتفرم برتر از جمله بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، کوکوین (KuCoin) و بیت استمپ (Bitstamp) مشاهده شده است. 

بیشترین آمار، متعلق به صرافی کراکن با افت 59 درصدی موجودی رمزارز بیتکوین است و بعد از آن کوین بیس با 33 درصد، بیت فینکس و کوکوین هرکدام با 32 درصد، بایننس با 25 درصد و در نهایت، بیت استمپ با 23 درصد قرار دارند.

این روند حاکی از افت تاریخی در موجودی کل بیتکوین است و علاقه‌ روزافزون کاربران به خود حضانتی را نشان می‌دهد. 

به‌طور کلی، هرچه بیت کوین کمتری در صرافی‌ها باشد، یعنی سرمایه‌گذاران بیشتری آن را به چشم یک دارایی بلندمدت می‌بینند و تمایل بیشتری برای خرید بیت کوین دارند. البته معنای دیگرش این است که فشار فروش آنی کمتری نیز وجود دارد. این می‌تواند نشان‌دهنده فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد که به دنبال تقویت موقعیت‌های بلندمدت خود هستند، چرا که کاهش عرضه در صرافی‌ها اغلب با افزایش قیمت در بلندمدت همراه است.

اوایل سال جاری، بعد از این که هکرها طی یک رخنه امنیتی کلید PGP یک توسعه‌‌دهنده Bitcoin core به نام لوک دشجر (Luke Dashjr) را به‌دست آوردند، وی میلیون‌ها دلار از دست داد و این رویداد، ریسک‌های مرتبط با خود حضانتی را مطرح کرد. 

آدام بک (Adam Back)، یکی از اولین مشارکت‌کنندگان در پروژه بیتکوین معتقد است دشجر از طریق شبکه خانه‌اش مورد هدف قرار گرفته و دستگاه‌هایش از این طریق آلوده شده‌اند.

در هر صورت، خود حضانتی خطرات خودش را دارد. اما هجوم سرمایه‌گذاران به سمت این محصولات، صرافی‎های متمرکز را مجبور به توسعه خدمات‌شان کرده است. 

در همین راستا، صرافی بایننس اخیراً از یک قابلیت جدید براساس Binance Custody (به نام Mirror) رونمایی کرده که امکان سرمایه‌گذاری و معامله با حضانت سرد را برای بازیگران نهادی فراهم می‌کند.

در ضمن، Binance Venture به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری پرریسک این صرافی نیز روی شرکت والت سخت افزاری بلژیکی به نام Ngrave، سرمایه‌گذاری کرده است.

ترجمه: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *