آیا بیت کوین (BTC) می‌تواند به قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار برسد؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیتکوین می‌تواند به قیمت 26,000 دلار برسد؟ | همتاپی

نمودارهای تحلیل قیمت بیت کوین (BTC) یک سوگیری صعودی را در 8ام ماه اوت نشان داد، به‌طوری‌که جفت‌ ارز بیتکوین به دلار امریکا (BTC/USD) دوباره توانست سقف هفتگی 24,192 دلاری را که در 31 ژوئیه ثبت شده بود، تکرار کند. در میان بهبود بازار ارزهای دیجیتال، فشارهای مداوم خرید، خریداران را تشویق می‌کند تا قیمت بیتکوین را به 26,000 دلار برسانند.

بسته شدن کندل روزانه قیمت زیر 23,200 دلار، چشم انداز صعودی قیمت بیت کوین را بی‌اعتبار می‌کند.

در زمان نگارش مقاله، جفت ارز بیتکوین به دلار امریکا (BTC/USD) با 4.20 درصد افزایش در روز، با قیمت 24,148 دلار خرید و فروش می‌شود. حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، در 22,693,779,896 دلار با بیش از 50 درصد سود حفظ شد. افزایش قیمت همراه با افزایش حجم، یک نشانه صعودی است.

قیمت بیت کوین (BTC) صعودی حرکت می‌کند

در زمان نگارش مقاله، بیتکوین با قیمت 24,100 دلار خرید و فروش می‌شود. پس از اصلاحات جزئی از 29 ژوئیه تا 4 اوت، قیمت بیتکوین دوباره با حجم خوب شروع به حرکت کرد.

نمودار روزانه قیمت بیتکوین (BTC) به دلار امریکا | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین (BTC) به دلار امریکا. منبع: تریدینگ ویو

نمودار روزانه قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین در یک کانال افزایشی خرید و فروش می‌شود و سقف‌ها و کف‌های بالاتری ایجاد می‌کند. در 28 ژوئیه، قیمت بیتکوین بالاتر از 23,850 دلار بسته شد. پس از آن، قیمت نتوانست بالای آن سطح باقی بماند و با مانع مواجه شد. این وضعیت همچنین با مقاومت فیبوناچی اصلاحی 50 درصد هم‌زمان است.

در 8ام ماه اوت، قیمت بیت کوین در حال تشکیل یک کندل صعودی است که احتمال بسته شدن آن بالای 23,850 دلار وجود دارد، این می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی تصمیمات خرید بیت کوین داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان پیش بینی کرد که قیمت خط مقاومتِ «الگوی کانال صعودی» را در نزدیکی 26,048 دلار آزمایش کند.

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (14) RSI در بالای عدد 50 معامله می‌شود، که نشان می‌دهد میانگین سود از میانگین ضرر ​​بیشتر است. این وضعیت احتمالاً به عنوان ادامه حرکت صعودی بیتکوین تفسیر می‌شود.

قیمت بیتکوین ممکن است با اولین مانع صعودی در سطوح بالاتر نزدیک به سقف‌های 30 ژوئیه در 24,600 دلار روبرو شود. اگر این سطوح شکسته شوند، می‌توانیم انتظار حرکت خوبی را به سمت 25,550 دلار داشته باشیم.

در مقابل، کاهش قیمت به کمتر از کف (روز معاملاتی) می‌تواند خط روند پایین‌تر کانال را در 22,500 دلار آزمایش کند.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC) به دلار امریکا | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC) به دلار امریکا. منبع: تریدینگ ویو

در بازه زمانی 4 ساعته، شکست‌های متعدد سطح دقیقاً در قیمت 23,570 دلار ایجاد می‌شود. در ابتدا، قیمت بیتکوین یک شکست سطح «الگوی پرچم» ایجاد کرده بود.

با توجه به این الگو، هدف صعودی توسط فیبوناچی گسترشی (Fibonacci extension) که در نمودار نشان داده شده است، مشخص می‌شود. قیمت ممکن است بین 25,750 دلار (1.272) تا 27,000 دلار (1.618) باشد.

علاوه‌برآن، این جفت ارز از یک «الگوی سر و شانه» معکوس با پیش‌بینی صعود قیمت خارج شد.

از سوی دیگر، شکست قیمت به زیر سطح 23,200 دلار می‌تواند چشم انداز صعودی را بی‌اعتبار کند. در این صورت، قیمت می‌تواند به زیر 22,200 دلار کاهش یابد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *