آیا روند نزولی قیمت بیتکوین ادامه دارد؟

آیا روند نزولی قیمت بیتکوین ادامه دارد؟

تحلیل قیمت بیتکوین (BTC) نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در دوم ماه اوت کاهشی بود. قیمت بیت کوین به زیر 23,000 دلار سقوط کرد و حرکت خاصی از خود نشان نداد. بر اساس گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بیش از 1 تریلیون دلار رسید.

پس از یک شروع ضعیف، قیمت بیت کوین برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت. سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 50 روزه، حاکی از ادامه حرکت نزولی است.

در زمان نگارش این مقاله،  خرید و فروش بیت کوین از نظر ارزش بازار، با قیمت 22980 دلار انجام می‌شود که به میزان 1.39 درصد در یک روز کاهش یافته است. حجم معاملات 24 ساعته نیز بیش از 14 درصد افزایش یافت و به 27,438,288,578 دلار رسید. این وضعیت، یک نشانه نزولی است.

قیمت بیتکوین (BTC) حرکت نزولی را ادامه می‌دهد

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار امریکا | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار امریکا. منبع: تریدینگ ویو

قیمت بیت کوین در یک الگوی کنج صعودی (که در واقع یک الگوی ادامه‌دهنده نزولی است) معامله می‌شود. در حال حاضر، قیمت بیتکوین در نزدیکی سطوح بالاتر در حدود 23,850 دلار با مانع روبرو است. پیش از این، قیمت بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه حرکت کرد و (کندل) بسته شد، اما نتوانست موقعیت خود را حفظ کند و با یک کندل نزولی، کاهش یافت. حجم‌ها نیز پایین‌تر از میانگین ​​هستند، که نشان می‌دهد قیمت بیتکوین ممکن است هر گونه احساسات صعودی را در حال حاضر نادیده بگیرد.

بسته شدن کندل روزانه زیر سطح مهم 22,000 دلار ضرر بیشتری برای بیتکوین به همراه خواهد داشت. با کاهش قیمت، فروشندگان بیت کوین کف قیمت 27 ژوئیه، یعنی 21,045 دلار را هدف قرار می‌دهند. همچنین، اگر قیمت نتواند سطح ذکر شده را حفظ کند، ممکن است روند معکوس شود.

نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت بیتکوین با یک مقاومت قوی از 23,230 تا 23,350 دلار روبرو است.

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI)، با یک سوگیری نزولی به زیر خط میانی رسید، و در حال حاضر عدد 58 را نشان می‌دهد.

کمبود حجم و نوسان نشان می‌دهد که بازیگرانِ بزرگ در بازار فعال نیستند. جفت ارز بیت کوین به دلار امریکا (BTC/USD) قادر به عبور از مانع 24,000 دلار نیست.

تحلیل تکنیکال نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

نمودار یک‌ساعته قیمت بیت کوین به دلار امریکا | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک‌ساعته قیمت بیت کوین به دلار امریکا. منبع: تریدینگ ویو

در بازه زمانی یک‌ساعته، قیمت یک الگوی سر و شانه را تشکیل داد، که حاکی از روند نزولی است. طبق این الگو، اگر قیمت به زیر 22,600 دلار کاهش یابد، می‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت را داشت. قیمت بیتکوین می‌تواند 22,400 دلار و سپس 22,000 دلار را آزمایش کند.

از سوی دیگر، عبور قیمت به بالای سطح 23,500 دلار می‌تواند چشم انداز نزولی را بی‌اعتبار کند. این به معنای خرید در نزدیکی سطح پایین‌تر است و هدف آن سطح 24,000 دلار خواهد بود.

نتیجه‌گیری

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC) نشان می‌دهد که قیمت در تمام بازه‌های زمانی نزولی است.

مطالب مرتبط: بیت کوین در سال ۲۰۲۴ وارد روند صعودی بعدی خود خواهد شد

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 23,018 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 0.47 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *