۹۳.۴ درصد از آدرس‌های بیت کوین در سود هستند و ماینینگ نیز سودآور شده است

سرمایه گذاری

“جهش گاوی اصلی تازه شروع شده است” چرا که بسیاری از دارندگان بیت کوین و ماینرها در سود قرار دارند. هولدرهای بیت کوین (hodlers) به عبارتی همان سرمایه‌گذارانی که بیتکوین می‌خرند و آن را ذخیره می‌کنند تا در قیمت‌های بالا بفروشند، پر قدرت دارایی خود را نگه داشته‌اند.

انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین، قبل از اصلاح، به بالاترین سطح خود در سال 2019 رشد داشته باشد؛ اما در حال حاضر هیچ سطح مقاومتی قوی تا آن سطح (ATH) وجود ندارد.

بار دیگر بازار پرنوسان شده است و قیمت بیت کوین مجددا سیر صعودی تا 12,000 دلار را از سر گرفته است. مشابه هفته اخیر، این هفته نیز با نشانه‌های مثبتی آغاز شد؛ این علائم نشان می‌دهند که قیمت بیت‌ کوین پس از سقوط 500 دلاری مجددا صعودی خواهد شد و حرکت به سوی 12 هزار دلار و بالاتر را در پیش خواهد گرفت.

از نظر تکنیکال، این جهش گاوی در 14 روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین را به بالای 70 رانده است،‌ عبور شاخص قدرت نسبی از این عدد به معنای خرید بیت کوین به صورت بیش از حد است. مت مالی (Matt Maley)، استراتژیست خبره بازار Tabak + Co در این‌باره می‌گوید:

اینطور به نظر می‌رسد که بیت‌کوین قبل از خروج از شرایط خرید بیش از حدی، مجددا تا سطوح بیشینه خود در سال 2019 یعنی 13,800 دلار صعود کند.

اینطور به نظر می‌رسد که بیت‌کوین قبل از خروج از شرایط خرید بیش از حدی مجددا تا سطوح بیشینه خود در سال 2019 یعنی 13800 دلار صعود کند.

منبع: بلومبرگ

اما برای دیگر ارزهای دیجیتال،‌ مانع اصلی، قیمت بیشینه 20,000 دلاری بیت کوین است. قیمتی که دیگر دارایی‌های دیجیتال را به عرش می‌برد. متی گرینسپن (Mati Greenspan)، بنیان‌گذار اقتصاد کوانتومی، در این‌باره می‌گوید:

در سال‌های اخیر، سطح قیمت 10,000 دلار سد پرقدرتی برای قیمت بیت‌ کوین بود. اما در حال حاضر، این سد شکسته شده است و تا قیمت 20,000 دلار هیچ سد مقاومت مشخص دیگری وجود ندارد.

با آغاز این فصل، قیمت بیت کوین تقریبا 28% بالاتر از 60% YTD خود قرار گرفت.

طبق گفته‌های تحلیلگر ارزهای دیجیتال، ریک کپیتال (Rekt Capital):

گاوی شدن بازار بیت‌کوین تائید شده است و جهش قیمت بیت کوین در یک مسیر 12 ماهه قرار دارد و تا پایان سال 2020 در بالای قیمت 14,300 دلار بسته خواهد شد. با این حرکت بیتکوین در سال 2021 به بهترین نحو در بالاترین جایگاه همیشگی خود (َATH) قرار می‌گیرد.

طبق آمار ارائه شده توسط اینتودبلاک (IntoTheBlock)، این حرکت تاریخی برای 93.44 درصد از آدرس‌ والت‌های بیت‌کوین سودآور خواهد بود.

طبق آمار در حال حاضر 93.5 درصد از آدرس‌ کیف پول‌های بیت کوین سود کرده‌اند. روند گاوی یا صعودی اصلی آغاز شده است.

Willy Woo (@woonomic) August 11, 2020

در حال حاضر دارندگان بیت‌کوین به شدت به دارایی‌های خود چسبیده‌اند و قصد فروش آن را ندارند، و در مقایسه با سال گذشته، تعداد افرادی که بیت‌کوین خریده و ذخیره کرده‌اند تقریبا 4 میلیون نفر افزایش یافته است.

طبق آمار ارائه شده در 9 اوت توسط اینتودبلاک IntoTheBlock، در یک سال گذشته بیش از 20.47 میلیون آدرس والت، 11.51 میلیون بیت‌کوین را در کیف پول‌های خود ذخیره کرده‌اند.

در این روند صعودی، جریان ماینرها نیز تاثیر داشته‌اند. جریان ماینرها به صرافی‌های ارز دیجیتال از ماه می افت داشته است. یکی از تریدها به نام کول گارنر می‌گوید:

ماینرها یا استخراج‌کنندگان یک سری از نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال هستند. زمانی که آنها به صرافی‌های ارز دیجیتال بیت کوین ارسال می‌کنند یا به عبارتی بیتکوین خود را می‌فروشند، در حقیقت یک اندیکاتور برجسته برای دارندگان محلی است.

بعلاوه، با حرکت رو به بالای قیمت بیت کوین، ماینرها با نرخ تولید 7,250 دلار نیز به سود می‌رسند. با بالا رفتن کارمزدهای شبکه و افزایش حجم تراکنش‌ها در ماه گذشته، درآمد ماینرها 7 درصد افزایش داشت. میانگین کارمزدهای روزانه از پایان ماه قبل 300%‌ رشد داشته است.

چارز ادوارد (Charles Edwards) در این باره در توئیتر خود می‌نویسد:‌

بار دیگر ماینینگ بیت‌کوین سودآور شده است

Charles Edwards (@caprioleio) August 10, 2020

با جهش قیمت بیت کوین در ماه جولای ماینرهای Canaan (کان‌آن) 34% سود کردند، در حالی که ماینرهای بلاکچین ریوت (Riot Blockchain) رشد 10% را ثبت کردند.

با این وجود، اخبار حاکی از آن است که بزرگترین ماینر شبکه یعنی بیت‌مین (Bitmain)، به خاطر جنگ داخلی بر سر در دست گرفتن کنترل مجموعه؛ انتقال سفارشات خود را 3 ماه به تاخیر انداخته،‌ در حقیقت بیت‌مین تحویل سفارشات خود را از ژوئن و ژوئیه به سپتامبر و اکتبر موکول کرده و این امر شرایط را برای ماینرهای مرتبط سخت‌تر و سخت‌تر ‌کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *