۶۰۰,۰۰۰ اتر از زمان فعال‌سازی EIP 1559 سوزانده شده است

۶۰۰,۰۰۰ اتر از زمان فعال‌سازی EIP 1559 سوزانده شده است

از زمانی که طرح بهبود عملکرد شبکه اتریوم 1559 EIP در 5 اوت سال 2021 در شبکه اصلی عملیاتی شد، ارزش کل اترهای سوزانده شده از 2.4 میلیارد دلار  نیز فراتر رفت.

اتریوم به وضعیت دارایی‌های ضد تورمی نزدیک شده است

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط ابزار تحلیلی خودکار ETH Burn Bot،  در آخرین ساعات روز گذشته، تعداد کل اترهای نابود شده از 600,000 اتر فراتر رفت.

با بازگشت  اتریوم به بالای 4,000 دلار در پلتفرم‌های اصلی معاملات آنی ارز دیجیتال، این مبلغ معادل 2,406,906,000 دلار است.

در آخرین ساعات روز گذشته، تعداد کل اترهای نابود شده از 600,000 عدد فراتر رفت | همتاپی

تعداد کل اتر‌های سوزانده شده. منبع: توییتر

در زمان نگارش این خبر نیز اتریوم با قیمت 4,114 دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود. 

کاربران اتریوم در ماه گذشته بیش از یک میلیارد دلار، کارمزد شبکه پرداخت کردند که 82.45 درصد از این کارمزدها سوزانده شد. وب سایت U.Today نیز پیشتر به این موضوع پرداخته بود.

با این بروزرسانی اتریوم، دومین ارز دیجیتال دنیا، تا ماه اکتبر بیش از 500,000 اتر سوزانده شد.

1559 EIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

1559 EIP تا امروز بحث برانگیزترین ارتقاء Ethereum بوده است، زیرا مدل کارمزد اولین شبکه قرارداد هوشمند را مجدداً مورد بررسی قرار داد.

با اجرای 1559 EIP توسط هاردفورک لندن، هزینه اولی فی گس و محاسبات مربوط به آن حدف شده و کارمزدهای شبکه جایگزین کارمزدهای پایه و پاداش ماینرها می‌شود. پر بودن بیش از 50 درصد از بلوک‌های اتریوم به معنای فعال تر بودن شبکه است که منجر به افزایش کارمزدهای پایه می‌شود. سپس کارمزدهای پایه سوزانده می‌شود، به این معنا که برخی از اترها به صورت دوره‌ای از گردش خارج می‌شوند. این طراحی، مدل کارمزد اتریوم را قابل پیش بینی‌تر می‌کند و در نهایت باعث ضد تورمی شدن اتریوم می‌شود.

این طرح تاثیر یسایر زیادی روی هزینه تراکنش‌های اتریوم و مکانیزم کارمزدهای این شبکه دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *