۴ دلیلی که از تداوم بازیابی قیمت بیت کوین خبر می‌دهد

۴ دلیلی که از تداوم بازیابی قیمت بیت کوین خبر می‌دهد | همتاپی

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار اخیراً با جدیدترین جهش غیرمنتظره خود در محدوده‌ی صعودی قرار گرفت، با این حال علی رغم پایین بودن قطعیت پیش بینی، این جهش به هیچ وجه تصادفی نبود و سیگنال‌های زیادی وجود داشت که در واقع همین سیگنال‌ها نشان از تداوم این جهش در آینده نیز خواهد داشت.

بازار آتی بیتکوین

نرخ منفی بهره باز و کاهش در حجم معاملات آتی بیتکوین دو دلیل اصلی تغییر روند بودند که باعث افزایش قیمت ناگهانی بیتکوین شدند. هر دو عامل همچنین نشان‌دهنده فروش بیش از اندازه مشتقات بیتکوین هستند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

بهره باز به تعداد کل قراردادهای مشتقه معوقی که تسویه نشده‌اند اشاره دارد. برای هر خریدار قرارداد آتی باید یک فروشنده وجود داشته باشد. از زمانی که خریدار یا فروشنده قرارداد را باز می‌کند تا زمانی که طرف مقابل آن را می‌بندد، آن قرارداد “باز” در نظر گرفته می‌شود.

هم زمان با تحریک تقاضا و افزایش قدرت خریداران، فشار فروش بیت کوین کاهش یافت و باعث شد بیتکوین تنها در یک روز به بالای ۲۱ هزار دلار صعود کند. 

افزایش حجم دفتر سفارشات (Orderbook) در صرافی کوین بیس

ویل کلمنته (Will Clemente)، تحلیلگر برجسته بازار ارزهای دیجیتال می‌گوید:

تقاضا در سفارشات صرافی کوین بیس اخیراً به شدت افزایش یافته است، حجم معاملات کوین بیس که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات بیتکوین در جهان است معمولاً  جهت گیری و استراتژی معاملاتی معامله گران خرده فروش در سراسر بازار را منعکس می‌کند.

همچنین از نحوه ترکیب سفارشات که در سمت خریداران قدرتمندتر است، می‌توان قاطعانه نتیجه گرفت که روند بازار متمایل به بهبودی است.

همین موضوع در مورد نرخ‌های بهره باز نیز صدق می‌کند که خرس‌ها برای باز کردن سفارشات فروش (short orders) به گاوها پرداخت می‌کنند.

دامیننس معکوس

در چند ماه گذشته، از آنجایی که منطقی برای جریان سرمایه ورودی به بیتکوین از نگاه سرمایه گذاران وجود نداشت، دامیننس بیت کوین به دلیل احساسات منفی معامله‌گران در بازار به تدریج در حال کاهش بود، در همین حال اتریوم ارزش ذاتی بیشتری نسبت به طلای دیجیتال از خود نشان داد.

مطالب مرتبط: ادغام اتریوم بر قیمت بیت کوین چه تاثیری می‌گذارد؟ 

اما از آنجایی که این به‌روزرسانی در عرض چند روز آینده به صورت برخط انجام می‌شود، و تاثیر آن گذرا خواهد بود، و هم زمان بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح محدوده تاریخی رسیده است، به احتمال زیاد نشانه‌ای از تغییر دامیننس است که یا باعث روند صعودی در قیمت بیتکوین می‌شود و یا منجر به اصلاح مثبت گسترده‌ای در بازار آلتکوین‌ها خواهد شد. در حاضر بیتکوین با قیمت 21,617 دلار خرید و فروش می‌شود و به دلیل تایم معاملات آخر هفته، احتمالا نوسانات زیادی را در چند روز آینده تجربه نخواهد کرد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 22,132 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *